דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / 24/7: מוקד טלפוני חדש ייתן מענה לחולי אלצהיימר ולבני משפחותיהם

המוקד, שיתוף פעולה של המרכז לאלצהיימר עם המוסד לביטוח לאומי, ייתן שירות תמיכה ומענה רפואי | השירות כולל ייעוץ של רופאים, תזונאים, פיזיותרפיסטים ועוד ובמידת הצורך - גם ביקור בית

חולה אלצהיימר מתוסכל. אילוסטרציה (Shutterstock)
חולה אלצהיימר מתוסכל. אילוסטרציה (Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שירות חדש לחולי אלצהיימר ובני משפחותיהם. מהיום ניתן לקבל שירות תמיכה ושירות רפואי לחולי אלצהיימר – עד הבית. המוקד הטלפוני הוא שירות חדשני שהמרכז לאלצהיימר הקים בשיתוף עם המוסד לביטוח לאומי והוא מיועד לתמוך במשפחות של חולי אלצהיימר ולספק שירות לחולים בבית. המוקד יהיה זמין 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, וייתן מענה לקשיים היומיומיים העולים בעת הטיפול בחולה בבית. בכך יאפשר המוקד לחולים להמשיך להתגורר בקהילה ולהימנע מאשפוז.
במסגרת המוקד ישנה גם אפשרות לביקורי בית לפי הצורך של אנשי מקצוע לשם ייעוץ ספציפי וייעודי יותר. בעקבות הפנייה למוקד הטלפוני מתקבלת החלטה מקצועית האם לזמן את המטופל למרכז או שמא צריך להגיע אליו לביקור בית (עד 30 ק"מ מהמרכז), או להמליץ לו לפנות לגורם אחר. בכך מאפשר המוקד לחולים להיות חלק מהקהילה, לקבל תמיכה וטיפול רצוף, ולהימנע מאשפוז ממושך.

ייעוץ ומענה מיידים

המוקד הטלפוני עונה לפניות מבני משפחתו של החולה או ממטפלים עיקריים אחרים ומעניק ייעוץ מיידי למצוקות המתעוררות לעיתים קרובות בעת טיפול בחולה בבית בנושאים כגון התנהגות, קשיים במתן טיפול יומיומי ועוד. לדוגמא: כיצד לנהוג במקרה בו מטופל מסרב ליטול תרופות, מתנהג באלימות, מגלה סימני דיכאון וכדומה. המוקד הטלפוני נותן גם מענה למקרים הנמצאים על הטווח שבין רפואת חירום דחופה ובין טיפול שבשגרה של קופות החולים.

זמינות של אנשי מקצוע

כל פנייה אל המוקד נענית על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום מחלת האלצהיימר. אחות או עובדת סוציאלית קולטות את שיחת הטלפון הראשונית. במידת הצורך הן ינהלו את הטיפול בפנייה בעזרת אנשי מקצוע נוספים, כגון רופאים, תזונאים, פיזיותרפיסטים ועוד, הזמינים לתת מענה לפונים. המרכז מציע מעטפת תמיכה משמעותית ומקצועית של כל אנשי הצוות המומחים ושל כל מערכי הטיפול הקיימים אצלם.
פרופ' מיכאל דוידזון, יו"ר מרכז האלצהיימר, אמר כי "המוקד שהוקם בכדי לסייע לחולי אלצהיימר והמעדיפים להתגורר בבית ובני משפחותיהם, הוא ייחודי בישראל וגם בעולם. בעזרת המוקד, חולי אלצהיימר הזקוקים לעזרה יופנו לפי הצורך לרופא מומחה למחלת האלצהיימר, לאחות, לעו"ס או לכל בעל מקצוע אחר היכול לסייע להם ובעל מומחיות ספציפית בתחום האלצהיימר. בדרך זו נוכל לשפר ולייעל את הטיפול בחולי האלצהיימר המתגוררים בקהילה, ובכך להיטיב את איכות הטיפול ומניעת התדרדרות המחלה אצלם, וזאת תוך שיפור איכות החיים שלהם ושל בני משפחותיהם".


מספר הטלפון של המוקד: 03-5599333. פרטים נוספים באתר המרכז לאלצהיימר

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!