דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שער עצמי / משחק ישראל ארגנטינה בוטל סופית; רגב: "המשחק בוטל בגלל איומי טרור"

לאחר ההודעה הרשמית של התאחדות הכדורגל בארגנטינה, טוענת שרת התרבות כי לא הלחצים הפוליטיים הם שהכריעו אלא האיום על שחקנים | מהמארגנים נמסר כי יפנו בימים הקרובים לרוכשי הכרטיסים על מנת להשיב את כספם

שרת התרבות והספורט מירי רגב במסיבת עיתונאים על ביטול משחק ישראל ארגנטינה (צילום: יוסי זליגר\פלאש90)
שרת התרבות והספורט מירי רגב במסיבת עיתונאים על ביטול משחק ישראל ארגנטינה (צילום: יוסי זליגר\פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה היום (רביעי) לביטולו הסופי של משחק הכדורסל בין ישראל לארגנטינה ואמרה כי הסיבה אינה לחצים פוליטים אלא איומי טרור על שחקני נבחרת ארגנטינה. רגב אמרה את הדברים במסיבת עיתונאים, שעה קלה לאחר שהתאחדות הכדורגל של ארגנטינה הודיעה סופית כי המשחק בוטל.

"הארגנטינאים מבקשים סליחה מהציבור בישראל כי הם מבינים שההחלטה שלהם היא מרחיקת לכת", אמרה בתחילת דבריה, "החלטה שנובעת מאיומים על חייו של כוכב הנבחרת, מסי. איומי הטרור על חייו וחיי משפחתו הכניעו את הכוכב של הכדורגל העולמי. ההחלטה של ביטול המשחק נובעת מסיבה אחת בלבד. האיומים של גורמי טרור שנשלחו למסי, למשפחתו ולשחקנים נוספים בנבחרת".

מסי במדי נחברת ארגנטינה (צילום ארכיון: CP DC Press / Shutterstock.com)
מסי במדי נחברת ארגנטינה (צילום ארכיון: CP DC Press / Shutterstock.com)

"מדובר בטרור חדש-ישן, שמפחיד, מרתיע ומהלך אימים על ספורטאים. אותו טרור שהביא לרצח י"א חללי מינכן. אז היו אלה מרצחים מארגון ספטמבר השחור. היום ג'יבריל רג'וב ממשיך להפעיל את קיני הטרור שלו. הסיפור הוא לא חיפה או ירושלים. האיומים אילצו את שחקני ארגנטינה לבטל את המשחק בארץ. היום זה ישראל מחר זו מדינה אחרת. טרור הוא טרור. מדינת ישראל מורגלת בניסיונות לטרפד אירועים בינלאומיים. זה לא מנע מאיתנו לארח אירועים בינלאומיים בארץ. זה לא BDS, אלא אירוע טרור שמהלך אימים על הספורטאים עצמם".

לגבי הטענות שדרישתה להעביר את המשחק לירושלים היא שגרמה לביטול המשחק, אמרה רגב  "אין שקר גדול מזה. המשחק הזה נולד בגלל הרצון של מסי להגיע לשחק בירושלים. כמה שטויות אפשר לדבר? כמה אפשר לקשקש? עד כמה אנשים יכולים להיות נבזיים ורעים? לאנשים אין כבוד לאומי? אני מבינה את האכזבה, אבל יש ערכים שמעל מסי. בואו נרים את הראש, לא קרה אסון. נמשיך לארח אירועים בינלאומיים. לא ניתן לאירועים האלה למנוע מאיתנו את הגאווה והשמחה". בסיום דבריה, רגב לא  השיבה לשאלות עיתונאים.

זמן קצר לפני נאומה הודיעה התאחדות הכדורגל של ארגנטינה באופן סופי על ביטול המשחק. בתגובה אמר מפיק המשחק מנכ"ל קבוצת קומטק דניאל בנעים: לצערנו הרב, אווירת הטרור וההפחדה מצד ארגוני ההסתה הפרו-פלשתינאים, שלא בחלו באמצעים ואף איימו על חיי מסי והשחקנים הארגנטינאים, חרצו את גורלו של המשחק, ימים בודדים לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל". מחברת הכרטיסים "לאן" נמסר כי בימים הקרובים יפנו טלפני החברה לרוכשי הכרטיסים ויבצעו מולם ביטולי עסקה והחזרים על הכרטיסים שרכשו.

לאחר חרושת שמועות, אתמול (שלישי) התקבלה הודעה שנבחרת ארגנטינה מבטלת את ביקורה בישראל, הודעה שקיבלה אישור סופי היום אחה"צ. ניסיונות נואשים של חברת ההפקה והשרה מירי רגב לשנות ההחלטה לא נשאו פרי, כולל שיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי שאמר שאינו יכול לעשות דבר. במערכת הפוליטית היה מי שהאשים את רגב בפוליטיזציה של האירוע, שהביאה לביטולו.

לפני הודעת הביטול הורגש חוסר שביעות רצון מקיום המשחק, כאשר מאמן ארגנטינה סמפאולי התנגד אליו מסיבות מקצועיות, בעוד חלק מהשחקנים חששו מההשלכות הפוליטיות. במסגרת הלחץ הפלסטיני נגד קיום המשחק בירושלים, נתלו שלטים ונשרפו חולצות של מסי, דבר שכנראה גרם ללחץ אצל השחקנים המתכוננים להופעתם בגביע העולם. על פי דיווחים, היו אלה שחקני ארגנטינה שביקשו לבטל את הטיסה לישראל, חלוץ הנבחרת גונזאלו היגוואין התראיין אמש לרשת "ESPN" ואמר : "זה הדבר הנכון לעשות".

המשחק בין ארגנטינה לישראל, שאורגן על ידי חברת ההפקות "קומטק" ומומן בחלקו על ידי הממשלה במסגרת חגיגות 70 לישראל, עורר סערה, כשבלחץ מצד משרד התרבות והספורט הועבר מחיפה לירושלים בהשקעה של מיליוני דולרים. הכרטיסים שהוצעו למכירה נחטפו תוך דקות, כאשר קמה סערה על הכמות שהוקצתה לספונסרים לעומת זו שנמכרה לקהל הרחב. השיח הציבורי בעניין הכרטיסים הגיע עד לבדיקה של מבקר המדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!