דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עהד תמימי

משפט ופלילים / נדחתה בקשתה של עהד תמימי (17) לשחרור מוקדם | תמימי צולמה סוטרת לחייל

"לא ניתן להתעלם מחומרת העבירות המיוחסות לאסירה ובעיקר נסיבותיהן ועמדת האסירה על כך שהיא תמשיך בדרך זו, איננה מתחרטת ולכן נותרה מסוכנותה בעינה" | סנגוריתה של תמימי ציינה כי בתנאים דומים קוצר עונשו של אלאור אזריה

עהאד תמימי (פלאש90)
עהאד תמימי (פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

וועדת השחרורים בכלא השרון דחתה היום (רביעי) את בקשתה של עהד תמימי לשחרור מוקדם. כזכור, תמימי (17) נעצרה בחודש דצמבר האחרון לאחר שתועדה מכה שני חיילי צה"ל שניצבו בפתח ביתה בכפר נאבי סלאח. תמימי הורשעה בתקיפת חייל, הפרעה לחייל והסתה, ונגזרו עליה 8 חודשי מאסר בפועל, ו-8 חודשי מאסר על תנאי אם תעבור עבירה דומה ב-3 השנים הקרובות. ועדת השחרורים: "לא ניתן להתעלם מחומרת העבירות המיוחסות לאסירה ובעיקר נסיבותיהן".

לבקשת השחרור המוקדם של תמימי צורפה חוות דעת של השב"כ, לפיה מתמימי עולה מסוכנות. בחוות הדעת נכתב כי "האידאולוגיה הקיצונית בה היא מחזיקה, יחד עם המצב הביטחוני השורר בשטח, מלמדים על פוטנציאל מסוכנות שלה אם תשוחרר שחרור מוקדם".

גם המדינה התנגדה לשחרורה המוקדם של תמימי, לטענתה מכיוון שהיא ממשיכה להוות איום וסיכון וכי לא התחרטה על מעשיה. לבקשה צורפו גם ידיעות מודיעיניות בעניינה של תמימי, הקשורות לפעילות שלילית המיוחסת לה במהלך מאסרה.

לדברי הוועדה, היות ותמימי אינה אזרחית ישראל, לא יועדו לה תכניות שיקום בכלא, אך בקשת שחרורה המוקדם נשקלה ביחס לשיתוף פעולה מצדה במהלך שהותה בכלא והשתתפות בלימודים. לדברי הוועדה, שני אלה לא בוצעו על ידי תמימי.

הוועדה דחתה את בקשת השחרור המוקדם, כשהיא מנמקת כי "לא ניתן להתעלם מחוות דעת השב"כ ומחומרת העבירות המיוחסות לאסירה ובעיקר נסיבותיהן ועמדת האסירה על כך שהיא תמשיך בדרך זו, איננה מתחרטת ולכן נותרה מסוכנותה בעינה". עוד נכתב כי "אמת המידה המרכזית, כאשר הוועדה שוקלת שחרור מוקדם של אסיר, הינה חומרת העבירות ורכיב חשוב ביותר הוא הערכת המסוכנות תוך שיקול כי יש להגן על כוחות הביטחון, אשר עושים מלאכתם יומם ולילה וחשופים לפגיעות חוזרות ונשנות בגופם."

עו"ד גבי לסקי, המייצגת את תמימי, מסרה בתגובה להחלטת וועדת השחרורים כי "לא ציפינו שהוועדה תחליט לשחרר את עהד שחרור מוקדם. כשעהד התייצבה בפני הוועדה היא הזכירה את זה שהיום חיילים ירו והרגו את בן דודה, בן 21, בכפר, ואמרה שאין צדק בכיבוש ושהיא תצא מהכלא עם ראש מורם". ההרוג אליו התייחסה תמימי הוא עז א-דין תמימי, פלסטיני שנהרג היום מאש צה"ל בנבי סאלח, במהלך עימותים שהתפתחו לאחר שכוח צה"ל נכנס הבוקר לכפר כדי לבצע בו מעצרים.

עוד ציינה עו"ד לסקי כי "השב"כ והפרקליטות טענו שאי אפשר לשחרר את תמימי בגלל שיש לה אידאולוגיה קיצונית והיא מסוכנת, ואני רק מצביעה על העובדה שוועדת שחרורים אחרת החליטה לשחרר את אלאור אזריה שחרור מוקדם, ואת עהד ממשיכים להחזיק עד השחרור הסופי שלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!