דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו

מדיני / המסע המדיני של נתניהו: הרבה מסרים על איראן, יותר שאלות על הפלסטינים

נתניהו חזר והדגיש בפני מנהיגי גרמניה, צרפת ובריטניה, כי על מדינות אירופה למנוע את התחמשותה הגרעינית של איראן | מיי סיכמה את הפגישה מעט אחרת, באומרה כי בריטניה מחויבת להסכם הגרעין ובהביעה דאגה מהמצב ברצועת עזה

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ובנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל (חיים צח לע"מ)
ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ובנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל (חיים צח לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיים היום (ה') את מסעו המדיני באירופה וחוזר לישראל לאחר שנפגש במהלך השבוע עם מנהיגי גרמניה, צרפת ובריטניה. בכל אחד מביקוריו חזר על אותו המסר: על מדינות אירופה למנוע את התחמשותה הגרעינית של איראן ואת מדיניותה התוקפנית במזרח התיכון.

אנג'לה מרקל קנצלרית גרמניה ובנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל (חיים צח לע"מ)
אנג'לה מרקל קנצלרית גרמניה ובנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל (חיים צח לע"מ)

לפי שעה קשה לומר אם פגישותיו של נתניהו הביאו לתוצאות חיוביות מבחינתה של ישראל, אך מסעו המתוקשר בהחלט מסייע למצב אותו כאחד המנהיגים הבולטים בעולם. יחד עם זאת, ועל אף המסגור הישראלי סביב המאבק באיום האיראני, מנהיגי אירופה ניצלו את הבמה והמעמד להזכיר לנתניהו את הסכסוך הישראלי פלסטיני ואת אחריותה של ישראל לחתור ליציאה מהקיפאון המדיני כדי להתקדם לעבר פתרון שתי המדינות.

בפתח פגישתו אתמול (ד') עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בלונדון אמר נתניהו ביחס לנושא האיראני כי הוא מבקש להתמקד בשתי מטרות, הראשונה היא "לוודא שאיראן לא תשיג נשק גרעיני, והשנייה היא כיצד לבלום את תוקפנותה של איראן באזור, ובמיוחד בסוריה". בנושא הפלסטיני התמקד נתניהו בסבב ההסלמה האלים ברצועת עזה מאז החל קמפיין "השיבה" ותקף את ארגון הטרור חמאס ואת טרור העפיפונים. "בכל הנוגע לעזה, אני חושב שהבעיות שם נובעות מכך שהמטרה המרכזית של החמאס היא להשמיד את ישראל" אמר נתניהו והוסיף, "מה שאנו עדים לו עכשיו הוא לא הפגנה שלווה, הם מנסים לשרוף את שדותינו. האנשים הללו מקבלים כסף מחמאס, שדוחק בהם לנסות לפרוץ את גבולות ישראל, להרוג כמה שיותר ישראלים ולחטוף את חיילינו".

נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו (חיים צח לע"מ)
נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו (חיים צח לע"מ)

נתניהו בדבריו התייחס גם למשבר ההומניטרי ברצועת עזה. "הסיבה שיש משבר כלכלי והומניטרי היא בגלל שחמאס מפנה חלק גדול מאוד מהמשאבים המיועדים לצרכים אזרחיים לטובת מנהרות טרור ואמצעי לחימה אחרים" אמר נתניהו והוסיף, "הרשות הפלסטינית מונעת מהם כסף. השילוב של עצירת המשאבים הכלכליים לעזה מהצד פלסטיני והפניית משאבים לטובת טרור מהצד השני, יצרו משבר כלכלי".

בהודעתה של מיי לאחר פגישת נתניהו נמסר כי בריטניה הביעה מחויבות להסכם הגרעין האיראני וכי הוא הדרך "הטובה ביותר" למנוע מאיראן להתחמש גרעינית ושהמנהיגים הסכימו כי יש להיאבק בפעילותה של איראן המפירה את יציבות האזור. בנושא הסורי נמסר כי המנהיגים רואים את הצורך לסיים את הקונפליקט ואת המשבר ההומניטרי בדרך שתביא יציבות גם למדינות האזור.

בנושא הפלסטיני אמרה מיי כי לישראל הזכות להגן על עצמה על רקע מתקפות הטילים האחרונות וביחס לקמפיין השיבה אמרה כי זכותם של הפלסטינים להפגין אך בצורה לא אלימה. עוד הביעה מיי דאגה ממספרי הנפגעים בגבול רצועת עזה בשבועות האחרונים וציינה את השימוש של ישראל בירי אש חיה. ביחס לסכסוך הישראלי פלסטיני מיי שבה והביעה את הצורך שהצדדים יגיעו לפתרון הסכסוך במתווה שתי המדינות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!