דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצחת: לונה צ'מטאי רצה ושוברת שיאים על המסלולים באירופה

וגם - חברת הכרטיסים שנתפסה בזיוף לאחר שמכרה כרטיסים למונדיאל לאלפי אוהדים רחבי העולם | מועדוני כדורגל בעולם, ביניהם מכבי נתניה מציינים את חודש הגאווה

לונה צ'מטאי (הוועד האולימפי בישראל)
לונה צ'מטאי (הוועד האולימפי בישראל)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחת ושוברת את כל השיאים: לונה צ'מטאי סלפטר

יאיר צוקר

הישג בלתי נתפס לצ'מטאי סלפטר. הרצה הישראלית נבחרה להיות מתוך חמש מועמדות ל"אתלטית החודש" של איגוד האתלטיקה האירופאי. צ'מטאי שייצגה את ישראל בריו 2016, ניצחה במירוץ כביש למרחק של 15 קילומטרים בערי ולנסיה בספרד, כשחצתה את קו הסיום בזמן של 47:38 דק', לאחר שהקדימה ב-19 שנ' את פאולין צ'מנינג קוריקוויאנג הקנייתית, סגנית אלופת העולם לנערות מאותה שנה בריצת 5000 מ', שסיימה שנייה. בכך קבעה צ'מטאי, שיא ישראלי חדש וקיזזה דקה ו-40 שניות מהשיא הקודם שאותו קבעה בעצמה בולנסיה. התוצאה הזו מדורגת 17 בעולם בכל הזמנים במרחק ריצה זה, ובמקום השלישי בין רצות יבשת אירופה.

ההישג הזה מצטרף לחודש נהדר של צ'מטאי, במהלכו זכתה בתחרות גביע אירופה בלונדון בריצה ל- 10,000 מ' עם שיא ישראלי חדש – 31:33.03 דקות המהווה שיפור של 6.60 שנ' לשיא אותו קבעה לפני שלושה שבועות, באליפות ישראל. זהו ההישג הטוב ביותר בהיסטוריה של רצה ישראלית למרחקים ארוכים ועל כך כאמור, נבחרה להיות אחת מתוך חמש מועמדות ל"אתלטית החודש" של איגוד האתלטיקה האירופאי. 

מפסיד בזיוף: אתר כרטיסים "Viagogo" ופיפ"א

ליאור ברטל

שבוע לפני פתיחת המונדיאל נזכרו בהתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א לטפל באופן לא יעיל בתופעת הספסרות של כרטיסי הכדורגל למונדיאל. באיחור משמעותי החליטו בפיפ"א להגיש תלונה רשמית נגד אתר כרטיסים "Viagogo", שמוכר כרטיסים לגביע העולם בזמן שאינו מורשה לכך. פיפ"א הסבירה על ההחלטה לפעול: "לאחר פניות רבות מצד אוהדי כדורגל מכל העולם שדיווחו על התנהלות לקויה ואטומה מצד האתר, פיפ"א החליטה לפעול ולהצטרף לגופים אחרים שכבר הגישו תלונה כנגד התנהלות החברה".

האתר שמשרדיו נמצאים באנדורה מאפשר חיבור בין קונים לסוחרים, במחיר זול יחסית ועושה את הרווח שלו על טיוח בין שני הצדדים. פיפ"א החליטה לאיים על האתר בגלל שהאתר אינו נמצא תחת הסכם של סוחר מורשה ואינו נמצא תחת פיקוח על זיוף הכרטיסים על ידי גורם מפקח. כעת בפיפ"א החלו לרמוז שמי שקנה את הכרטיסים דרך האתר אינו יוכל להיכנס למשחקים, איום סרק שכמובן אינו ישים כי אין איך לעקוב אחרי הדרך שעשה הכרטיס ובנוסף אי הכניסה של האוהדים תהווה עילה לתביעות ענק נגד פיפ"א.

מנצחים בגאווה: קבוצות כדורגל 

ליאור ברטל

החודש הוא חודש הגאווה העולמי. בכל העולם  מציינים לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים, א-מיניים וקווירים, את מאבקם להכרה ולשוויון זכויות ומכריזים על גאוותם בזהותם המינית ומגדרם. בשנים האחרונות גם בעולם הכדורגל העולמי מציינים את המאבק עם השקת חולצות של נבחרות כדורגל עם סמל הקשת בענן או עליה של קפטן הנבחרת עם סרט קפטן בצבעי הקשת, כתמיכה בקהילה הלהט"בית במאבקם. את המסורת הזאת החלו נבחרות הגברים והנשים של ארה"ב ואליהם הצטרפו נבחרות דנמרק אירלנד גרמניה ושבדיה. השבוע גם במועדון מכבי נתניה החליטו להשיק חולצה במחווה לחודש הגאווה ולהיות הראשונים לעשות זאת בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!