דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

כדורסל / בפעם השלישית בארבע שנים: גולדן סטייט היא אלופת הנ.ב.א

הווריורס ניצחו בקליבלנד 85-107 והשלימה סוויפ בסדרת גמר ה-NBA ואליפות שנייה ברציפות | דוראנט זכה ב-MVP של הסדרה עם טריפל דאבל | כעת נותר רק לנחש היכן ישחק לברון ג'יימס בעונה הבאה

שחקני גולדן סטייט וויריורס חוגגים את אליפות ה-NBA לאחר הניצחון על קליבלנד, יוני 2018. (AP Photo/Carlos Osorio)
שחקני גולדן סטייט וויריורס חוגגים את אליפות ה-NBA לאחר הניצחון על קליבלנד, יוני 2018. (AP Photo/Carlos Osorio)

נשארו עדיין כמה שניות על השעון כששחקני הגולדן סטייט ווריורס התרוממו מהספסל והחלו את החגיגה. הם לא יכלו לחכות יותר, הם הם הגיעו ליעד: שושלת.

סטף קרי קלע 37 נקודות, קווין דוראנט הוסיף טריפל דאבל וגביע MVP נוסף, בדרך לתואר שני ברציפות ושלישי בארבע שנים, אחרי 108-85 על הקליבלנד קאבלירס שהשלים סוויפ בסדרת הגמר ואולי יוציא את לברון ג'יימס למסע נוסף מחוץ לבית בחיפוש אחרי אליפויות.

"העובדה שכולם מחפשים אותנו, ככה אתה יודע שאנחנו קבוצה גדולה" אמר דוראנט בסיום המשחק, "אם זה היריבות, אם זו הביקורת של כל מיני מאמנים, אם זה האוהדים או התקשורת ששונאת אותנו, זה מרגיש טוב להיות הקבוצה שכולם מנסים להפיל. זה עושה אותנו טובים יותר".

היה זה הסוויפ הראשון בסדרת גמר של הנ.ב.א מאז 2007, אז הובס ג'יימס הצעיר על ידי הקבוצה העוצמתית של סן אנטוניו. גם ההופעה הלילה, השמינית שלו ברצף סדרת גמר, לא תהיה משהו שג'יימס ירצה לזכור, והקבוצה את מדיה ילבש כוכב העל בשנה הבאה עדיין לא ידועה.

ג'יימס, שאמר ששיחק את שלושת המשחקים האחרונים "עם יד פחות או יותר שבורה" אחרי שפצע את עצמו מרוב תסכול בסיום המשחק הראשון, סיים את הלילה עם 23 נקודות והעביר את הדקות האחרונות על הספסל, מהרהר במה השתבש וחושב אולי על הצעד הבא שלו.

אחרי המשחק, הוא ישב בדממה בחדר ההלבשה כשמגבת תלויה על ראשו. למסיבת העיתונאים הגיעה עם תחבושת גדולה על ידו הימנית והסביר שהוא סובל מפציעה "שהביא על עצמו" אחרי ההפסד בתוספת הזמן במשק הראשון.

"הייתה לא הרגשה שאתה פשוט לא מקבל הזדמנויות כאלה מול גולדן סטייט, האפשרות לנצח את המשחק הראשון, ונתתי לרגשות לשלוט בי" אמר ג'יימס, "את המשחקים האחרונים שיחקתי עם יד די שבורה, אז זו הסיבה לתחבושת".

המערכה הרביעית בין גולדן סטייט לקליבלנד החלה במשחק ראשון מלא בדרמה, אבל משם והלאה הראו קארי דוראנט וחבריהם מקליפורניה מדוע הם קבוצה דומיננטית כל כך. וייתכן שהם ימשיכו להיות כאלה גם בשנים הקרובות.

הווריורס לא רצו לתת לשחקני הקאבס, או לאוהדים שמילאו את ההיכל בקליבלנד, יותר מדי תקווה הלילה, למרות שגם כך ההיסטוריה עמדה לצידם (אף קבוצה מעולם לא חזרה מפיגור של 3-0 בסדרת גמר בנ.ב.א), ועם הירידה למחצית התעלם קרי מחסימה של ג'יימס, קלע שלוש נקודות והוריד את קבוצתו להפסקה ביתרון תשע.

ברבע השלישי הקבוצה הטובה ביותר בליגה סגרה עניין, ואחרי 13:25, הוליכו הווריירס 65:86. עם תחילת הרבע הרביעי, השלה היחידה שנותרה פתוחה הייתה אם קרי יזכה לראשונה בתואר ה-MVP של הגמר או שזה יילך לדוראנט בשנה השנייה ברציפות.

והיה זה שוב דוראנט, שהוסיף 12 כדורים חוזרים ו-10 אסיסטים – סיפוק ואישור נוספים לשחקן שלא הצליח לנצח את הווריורס אז הוא פשוט הצטרף אליהם.

קלעו לגולדן סטייט: סטפן קרי 37 (7 מ-15 ל-3), קווין דוראנט 20, 12 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-3 חסימות, אנדרה איגודאלה 11, קליי תומפסון 10, דריימונד גרין 9 ו-9 אסיסטים, ג'בייל מגי 6, ג'ורדן בל 4, ניק יאנג 3, דייויד ווסט 2, קוון לוני 2, זאזה פאצ'וליה 2, שון ליבינגסטון 2. פט מקו שותף (3 דקות) ולא קלע.

קלעו לקליבלנד: לברון ג'יימס 23 (7 מ-13 מהשדה), 7 ריבאונדים, 8 אסיסטים ו-6 איבודים, קווין לאב 13 (4 מ-13 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, רודני הוד 10 (4 מ-14 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, ג'יי אר סמית' 10, לארי נאנס 7, טריסטן תומפסון 6, ג'ף גרין 5, אנטה זיזיץ' 4, ג'ורג' היל 3 (1 מ-7 מהשדה), קייל קורבר 2 (0 מ-6 מהשדה), ג'די עוסמן 2. ג'ורדן קלארקסון שותף (4 דקות) ולא קלע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!