דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גבול עזה

תקווה ולא תבערה / היום: עפיפונים של תקווה לילדי שדרות ועוטף עזה, הציבור מוזמן

ראש עיריית שדרות: "בניגוד לשכנינו ברצועה, ילדי שדרות והעוטף מחזירים את העפיפון למקור" | הילה גונן-ברזילי, מנהלת מרכז החוסן הישובי: "זה חלק מהDNA של האנשים, החום האנושי, הקרבה, החיבוק והביחד" | הציבור מוזמן

עפיפונים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
עפיפונים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר חודש סוער במיוחד, הסוער ביותר מאז צוק איתן למעשה, תקיים היום אחר הצהריים עיריית שדרות וקניון מול 7, תגובה ציונית הולמת – עפיפוניאדה לילדים. החודש האחרון כלל סבב של ירי רקטות מסיבי ליישובי הדרום, ומאות רבות של עפיפוני תבערה ושרפות חבלניות ביישובי הנגב המערבי, אך בעיר מנסים ליצור שלל פעילויות שייצרו חוסן חברתי בעיר הדרומית. בין היתר התקיים כבר פסטיבל קולנוע דרום ואירוע גאווה בפאב מקומי לפתיחת חודש הגאווה. עם תחילת החופש יתקיים גם מרוץ שדרות הראשון. ובינתיים, מחר, כל תושבי האזור וגם אורחים מבחוץ מוזמנים לבוא ולהעיף עפיפונים.

עפיפון תבערה. מפרי סדר בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה, 8 ביוני 2018 (דובר צה״ל)
עפיפון תבערה. מפרי סדר בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה, 8 ביוני 2018 (דובר צה״ל)

המסר הזה שהחיים ממשיכים ויש לי מגוון פעילויות שאני יכול להשתתף בהן – זה מאוד מסייע לאנשים לחזור לשגרה ולנרמל את החיים באיזור

אירוע העפיפוניאדה יתקיים בשיתוף עם המרכז המסחרי מול 7, בכניסה לעיר. בשעה 17:00 תערך סדנה להכנת עפיפונים צבעוניים לילדי היישוב, ובה ישמעו גם על אגדות ועובדות מעניינות על התפתחות העפיפון. כל ילד יכין עפיפון ועליו מסר אישי של תקווה, התחדשות, בניה וביטחון. בסיום הפעילות יעיפו הילדים את העפיפונים ויצרו "עפיפוניאדה" מרהיבה של מסרים חיוביים ואופטימיים.

"בניגוד לשכנינו ברצועה שהפכו את התחביב היפה של משחק עם עפיפונים לטרור של ממש, עם נזקים עצומים לחקלאות, ילדי שדרות והעוטף מחזירים את העפיפון למקור שלו – משלב הכנתו, דרך המעוף לשמיים והתקווה שלא ייפול" מסר ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, "אנחנו עסוקים בדברים חיוביים ואופטימיים וברצון שילדינו יהיו תמיד שמחים. אני קורא גם לילדי עזה לשחק עם אותם עפיפונים שהם מכינים בתוך הרצועה ולא להישאב אחר גורמי הטרור – אצלנו אלה עפיפונים של חיים ולא עפיפוני מוות".

על אף התקופה הלא שקטה, התקיים בעיר בשבוע האחרון פסיטבל קולנוע דרום ה-17 המשותף לעירייה, למכללת ספיר ולעיריות נוספות בנגב, ובו השתתפו כ-25 אלף צופים, אשר צפו במהלך חמישה ימים בכ-18 סרטים בינלאומיים, 23 סרטים ישראליים, 32 סרטים חדשים של בוגרי החוג לקולנוע בספיר ועשרות סרטים נוספים מהשנים הקודמות – אשר הוקרנו באולם הסינמטק ובהקרנות חוץ בפארק עזריאלי הצמוד אליו. סרטה של שירי כהן 'גבות', זכה בפרס ע"ש מיקה אילון לסרט הטוב ביותר. שלושה פרויקטים זכו בתחרות הפיצ'ינג במלגת הפקה לצורך המשך פיתוח והפקת פיילוט בסך 10,000.

פסטיבל קולנוע דרום (צילום: יח"צ)
פסטיבל קולנוע דרום (צילום: יח"צ)

הפסטיבל הייחודי הנערך מידי שנה, מבקש להביא את קולו של הדרום – לא כשוליים למרכז בתל אביב – אלא כמרכז תרבותי יוצר כשלעצמו. עוד התקיימה השבוע בפאב שדרות מסיבה חגיגית של ליין ה-Dirty pop בסימן שחרור להט"בי, לכבוד פתיחת חודש הגאווה בישראל.

בהמשך החודש, ביום הראשון של החופש הגדול (21.6), תקיים העירייה את מרוץ שדרות הראשון תחת הסיסמא 'לא נפסיק לרוץ'. המרוץ יכלול שלושה מקצים של 2, 5 ו-10 קילומטרים, וצפויים להשתתף בו, מלבד תלמידי בתי הספר בעיר, גם חיילי אוגדת עזה מהחטיבה הצפונית שהעיר 'מאמצת', סטודנטים ממכללת ספיר, תלמידי בתי הספר בעיר, קבוצות ריצה מעוטף עזה ושורה של אצנים בעלי שם – אלוף העולם הפר אולימפי בריצת מרתון איתן חרמון, האצן האולימפי אסף בימרו, אלופי ישראל נילי אמברסקי ויוסף גזצ'או ושוש בלייכמן – מוותיקות ענף הריצה בארץ. ניתן להירשם למרוץ כאן.

"המסר הזה שהחיים ממשיכים ויש לי מגוון פעילויות שאני יכול להשתתף בהן – זה מאוד מסייע לאנשים לחזור לשגרה ולנרמל את החיים באיזור" אמרה ל'דבר ראשון' הילה גונן-ברזילי, מנהלת מרכז החוסן הישובי. "מבחינת החוסן הקהילתי והחברתי – יש כאן עיר מאוד מיוחדת, עם חוסן קהילתי, שבה ערבות הדדית ותחושה של ביחד היא לא רק סיסמא. זה הלכה למעשה החיים כאן, שמלאים בפעילויות ובאירועים – שהתושבים הם מעורבים ולוקחים בהם חלק פעיל. זה חלק מהדי.אנ.איי של האנשים – המפגש הבלתי אמצעי, החום האנושי, הקרבה, החיבוק והביחד. משהו מאוד שדרותי שמבטא חוסן. גם במחקרים אחד הדברים שמסייע לאדם להתמודד זו הידיעה שהוא לא לבד – ובמובן הזה העיר והפעילויות המדהימות שהיא מארגנת, מאוד מסייעת".

לאורך כל השנה, מפעילה העירייה  את מרכז חוסן הקהילתי, המסייע בפעילויות קבוצתיות וקהילתיות, הדרכות להורים, מתן תמיכה נפשית ורגשית, ופיתוח מנהיגות – ובהפעלת מערך מתנדבים ופעילים קהילתיים. "בחודש האחרון מגיעים אלינו למרכז המון ילדים, בעיקר קטנים בגילאי 4-7. בסביבת שדרות נפלו עפיפוני תבערה ליד הרכבת וליד מכללת ספיר. אף בית או גינה לא נפגעו – אבל התחושה היא ש'הכל בוער'. יש ריח של שריפה באוויר, והחדשות משפיעות גם כן. אני חושבת שלילדים זה מאוד קשה משום שעפיפון הוא משחק, והוא נתפס כדבר תמים, מתוק וצבעוני. עם מסר של חלומות והיכולת לעוף ולדמיין – ופתאום כלי המשחק הזה הופך לאויב מוחשי שגורם לנזק ופוגע. הפער הזה הוא שקשה לילדים, ואני חושבת שלאירוע העפיפוניאדה עשויה להיות השפעה מבריאה. אנחנו לא מאבדים את התקווה – מקיימים עפיפוניאדיה, חולמים, לא מרימים ידיים ומקווים לטוב. אנחנו אופטימיים".

"אנחנו נרגשים להעניק לילדי האזור סוג של חוויה מתקנת", מסרה מנהלת מרכז מול 7 שדרות, אסי-ברגל אוזן. אני בטוחה שהאירוע יסייע לשנות את הקונוטציה הנוכחית של הילדים לגבי המושג עפיפון משלילית – לחיובית, כפי שהיא צריכה להיות מלכתחילה". "אני רוצה להודות לעיריית שדרות על השותפות המהירה להקמת האירוע ועל כך שהוכיחה שוב שהילדים נמצאים בראש מעייניה", הוסיפה מנהלת השיווק, נופית כהן ומסרה כי היא מקווה להמשך שיתופי הפעולה לטובת ילדי העיר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!