דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / מכבי ת"א העפילו לגמר הפיינל-פור לאחר שניצחו בדרבי את הפועל

הצהובים עלו לגמר הפיינל-פור לראשונה עונת 2013/14, עם 74:98 מוחץ על הפועל בדרבי | אלכס טיוס כיכב עם 18 נקודות וג'יימי פארגו הוסיף 18. היום נדע מי תשלים את תמונת הגמר - הפועל ירושלים או הפועל חולון

מכבי תל אביב מנצחת בדרבי את הפועל ועולה לגמר הפיינל-פור (איגוד הכדורסל בישראל)
מכבי תל אביב מנצחת בדרבי את הפועל ועולה לגמר הפיינל-פור (איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לאחר עונה ארוכה ומרתק נפתח ביום ראשון בערב הפיינל פור לשנת 2018 בכדורסל הישראלי. השנה לראשונה, משחקי חצי הגמר פוצלו לשני ימים נפרדים ובכך איפשרו לאוהדי הקבוצות להגיע בהמוניהם ולמלא עד אפס מקום את היכל מנורה. בסיומו של ערב כדורסל נהדר ניצחה מכבי ת"א את משחק הדרבי מול הפועל ת"א בתוצאה 74:98 ועלתה לראשונה מאז שנת 2014 לגמר הפיינל-פור.

שתי הקבוצות מהעיר ת"א נפגשו לחצי גמר הראשון מבין שניים, מכבי ת"א פתחה בצורה נהדרת בליגה המקומית וברחה בתחילת השנה עם שמונה ניצחונות רצופים, בהמשך השנה הקבוצה הצהובה נקלעה למשבר עמוק, איבדה את המקום הראשון בליגה והודחה מהיורוליג. לקראת סיום העונה החליטו ראשי המועדון על מהלך מבריק והחזירו את ג'רמי פארגו מסין לקדנציה שלישית במועדון. ההגעה של פארגו הצליחה להפוך את העונה של מכבי ת"א שבהנהגתו תפסה מחדש את המקום הראשון בליגה והגיעה מוכנה למשחקי ההכרעה של העונה.

בצד השני התייצבה הקבוצה המאוזנת של הפועל ת"א, זוהי הפעם הראשונה שקבוצת האוהדים מגיעה לפיינל פור בתקווה להפתיע ולהצליח להתקדם לעבר עוד שיא. הפועל סיימה במקום החמישי את העונה הסדירה והציגה עונה טובה עם ששה שחקנים בממוצעי נק' עונתיים דו-ספרותיים. את הפועל ת"א הובילו העונה הזרים המצויינים ג'רל מקניל, טוני גפני והסנטר מאט הווארד. ביחד עם הכוכבים הישראלים רביב לימונד, רפי מנקו, תומר גינת ואדריאן בנקס.

המחצית הראשונה הייתה מצויינת, כאשר שתי הקבוצות החליפו בניהן את היתרון ונראו שוות על המגרש. פארגו פתח באופן נהדר את המשחק עם 7 נק' תוך 4 דקות ומכבי ת"א רצה קדימה. הפועל מהר מאוד נכנסה לעניינים וסגרה את הפער בדרך למחצית ראשונה שבה הייתה הקבוצה העדיפה. ההגנה של האדומים גרמה למכבי ת"א ל-8 איבודי כדור במחצית מול איבוד כדור אחד בלבד של הפועל. פארגו וקול הובילו את שחקני מכבי עם 20 נק' משותפות במחצית. הפועל עם הנקודות והאנרגיות של אדריאן בנקס ותומר גינת שעלו מהספסל וחיפו על החולשה של שני הקלעים הבכירים של הפועל רביב לימונד ומקניל, שפשוט לא הגיעו למשחק. 40:43 למכבי במחצית.

במחצית השנייה מכבי ת"א פתחו בסערה וריצת 0:7 של הצהובים הקפיצה את ההפרש ל-10 נק' וסימנה את הכיוון אליו המשחק הולך. לימונד ומקניל לא הצליחו למצוא את הקצב, הסנטר מאט הווארד נפצע וסיים את המשחק. החיסרון של האיש הגדול בצבע של קבוצת האוהדים פינה את הבמה לאלכס טיוס שפשוט התעלל בקבוצה האדומה עם 18 ב-70% מהשדה ו-9 רב'. מכבי ת"א רצה קדימה ופתחה פער בלתי נתן לסגירה עד לסיום 74:98. מכבי תפגוש בגמר את המנצחת בין הפועל חולון להפועל ירושלים.

קלעו למכבי תל אביב: אלכס טיוס (9 ריבאונדים, 3 חסימות, מדד 30) וג'רמי פארגו 18 כ"א, דשון תומאס 17, נוריס קול 13, ג'ון דיברתולומאו 12 (7 ריב'), מייקל רול 7, דיאנדרה קיין 6, ג'ייק כהן 5, יובל זוסמן 2.

קלעו להפועל ת"א: אדריאן בנקס 16, טוני גפני (6 ריב'), רביב לימונד ותומר גינת 10 כ"א, רפי מנקו 9, טיי מקי 8 (0 מ-4 מהשלוש), ג'רל מקניל 6, מאט הווארד 5.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!