דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / כתב אישום נגד הסייעת שהרגה את יסמין וינטה: "התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה"

הסייעת,  תושבת ארעית בת 23 מאוקראינה ששמה טרם הותר בפרסום, מואשמת בהריגה ובריבוי בירות של התעללות בחסר ישע על ידי אחראי | לטענת הפרקליטות, התעללה הסייעת, בהזדמנויות רבות ושונות, בתינוקות שהיו תחת השגחתה

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל, שמתה כתוצאה מהתעללות מצד סייעת בגן בפתח תקווה. (דוברות המשטרה)
הפעוטה יסמין וינטה ז"ל, שמתה כתוצאה מהתעללות מצד סייעת בגן בפתח תקווה. (דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד הסייעת שהרגה בחודש שעבר את יסמין וינטה בת השנה וחודשיים בפעוטון בפתח תקווה. הסייעת מואשמת בהריגה ובריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע על ידי אחראי. הפרקליטות תבקש גם את המשך מעצרה של הסייעת עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדה.

לפי כתב האישום, עבדה הסייעת, תושבת ארעית בת 23 מאוקראינה ששמה טרם הותר לפרסום, כשנתיים בגן הילדים "מאשה והדוב" בפתח תקווה וטיפלה בקבוצת תינוקות בטווח הגילאים שבין 3 חודשים עד שנה וחצי. לטענת הפרקליטות, התעללה הסייעת, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה, בתינוקות כך שאחזה בהם בכוח בזרוע, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה אל הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום ועוד.

על פי טענות כתב האישום, סרטון מצלמת האבאחה בגן הילדים מאמצע חודש מאי האחרון, תיעד את הסייעת אוחזת בוינטה בת השנה וחצי, מניפה אותה באוויר בחוזקה תוך שהיא הולכת ומטלטלת אותה, ומטיחה את גופה על מזרון לצד תינוק נוסף, יליד 2017.

לאחר מכן היא כיסתה את ראשם של התינוקות בשמיכה עבה, הידקה אותה סביבם ונשענה עליהם תוך שהיא מתעסקת בטלפון הנייד שלה. בעוד התינוקות החלו לנוע מתחת לשמיכה הידקה הנאשמת את אחיזתה בהם והניחה עליהם גם את ראשה, ומנעה בכןח כל ניסיון של התינוקת להשתחרר מאחיזתה ולהוציא את ראשה תחת השמיכה. הנאשמת לא הסתפקה בזה ועטפה וכרכה את השמיכה סביב ראשה ופלג גופה העליון של התינוקת מבלי להשאיר לה כל פתח לנשימה, ונשכבה שוב על גבי התינוקות המכוסים בשמיכה, בעודה צופה בטלפון הנייד שלה ואוזניות באוזניה. באותן דקות ניסתה התינוקת להשתחרר מלפיתת החנק של הסייעת ללא הצלחה.

רק לאחר כעשר דקות בהן שכבה הנאשמת על התינוקות הכלואים בשמיכה, היא התרוממה מעליהם והתירה את השמיכה שהייתה כרוכה סביב ראשה וצווארה של יסמין וינטה. כשהבחינה הנאשמת כי התינוקת אינה מגיבה, כיסתה שוב את ראשה בשמיכה ושבה לעסוק בטלפון הנייד שלה. התינוקת נשארה מכוסה בשמיכה על גופה וראשה במשך כשעה וחמישים דקות, עד שנמצאה ללא רוח חיים על ידי סייעת אחרת.

לפי כתב האישום, המקרים הנוספים שבהם נאשמת הסייעת אירעו ביומיים שקדמו למותה של וינטה. באחד מהם בעטה בישבנה של תינוקת ובאחר הניחה דלי על ראשו של תינוק. במקרים רבים נוספים, הניחה שמיכה על ראשם וגופם של תינוקות, אחזה בהם בפרק ידם, והרימה אותם בכוח תוך שהיא מטלטלת אותם ומטיחה אותם בחוזקה על מזרון ברצפת הגן. היא מואשמת גם בהשלכת תינוקות בכוח לתוך טרמפולינות.

בבקשת המעצר נכתב כי "מסוכנותה הגבוהה של המשיבה נלמדת מנסיבות ביצוע העבירות, נסיבות יוצאות דופן באכזריותן- המשיבה התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה, בעודה אמונה על ביטחונם ושלומם".

על גופה של וינטה, שנחנקה למוות, לא נמצאו סימני אלימות, ולכן בתחילה העריכו גורמי רפואה שמתה מוות טבעי. במהלך בדיקת נסיבות האירוע החל צוות החוקרים לגבות עדויות מצוות הגן, מגורמי רפואה ומהורה הפעוטה, אזרחי מולדובה. צוות החקירה הוציא צו חיפוש לגן, שם נמצא מכשיר הקלטת וידאו שאליו מחוברת מצלמת אבטחה, שצוות הגן סבר כי אינה פועלת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!