דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / החוק לקיזוז משכורות מחבלים אושר לקריאה שנייה ושלישית

בניגוד להצעת החוק הממשלתית, הנוסח שאושר היום (ב') בוועדת החוץ והביטחון לא משאיר שיקול דעת לקבינט המדיני-ביטחוני בנושא | הכספים שיקוזזו אמורים לעבור לקרן ייעודית לנפגעי טרור ורכוש, בהם גם חקלאים שנפגעו מטרור העפיפונים

ועדת החוץ והביטחון מאשרת לקריאות שנייה ושלישית, את חוק ניכוי הכספים המועברים לרשות הפלסטינית, לפי היקף הכספים שהרשות מעבירה לפעילי טרור ומשפחותיהם, 11 ביוני 2018. (צילום: דוברות הכנסת)
ועדת החוץ והביטחון מאשרת לקריאות שנייה ושלישית, את חוק ניכוי הכספים המועברים לרשות הפלסטינית, לפי היקף הכספים שהרשות מעבירה לפעילי טרור ומשפחותיהם, 11 ביוני 2018. (צילום: דוברות הכנסת)
שי ניר

ועדת החוץ והביטחון אישרה היום (שני), לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק של חברי הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) ואבי דיכטר (הליכוד), יקוזזו משכורות שמשלמת הרשות הפלסטינית למחבלים ולמשפחותיהם מהכספים שישראל מעבירה לרשות מדי שנה. הוועדה דחתה את הנוסח הממשלתי לפיו יישאר שיקול דעת לקבינט המדיני-ביטחוני האם להחליט על הקפאה או ביטול של הכספים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את הועדה על אישור ההצעה: "ראוי שיעשה צדק. מי ששורף שדות שידע שיש לכך מחיר".

על פי הצעת החוק, משרד הביטחון יגבש בתום כל שנה דוח על הכספים שהרשות הפלסטינית שילמה בזיקה לטרור, והוא יובא לאישור הקבינט. מתוך הכספים שישראל מעבירה, לפי הסכמי הביניים, ינוכה בכל חודש סכום של אחד חלקי 12 מהסכום בדוח שאישר הקבינט. הכספים שיקוזזו אמורים לעבור לקרן ייעודית לנפגעי טרור ורכוש, בהם גם החקלאים ששדותיהם נשרפו כתוצאה מטרור העפיפונים.

בעבר חסמה הממשלה את קידום הצעת החוק הפרטית, שקבעה כי כל הסכום שיימצא שהרשות הפלסטינית העבירה לטרור ינוכה ללא שיקול דעת של הקבינט, וביקשה ממשרד הביטחון לגבש חוק חדש. בחוק הממשלתי החדש נכלל סעיף שלפיו הקבינט המדיני-ביטחוני יוכל להחליט אם לנכות, להקפיא או להעביר את הסכום. אולם חברי הכנסת התנגדו לסעיף זה בטענה כי "הוא משאיר את המצב הקיים כיום על כנו". בסופו של דבר, כאמור, אושרה הצעה ללא שום סעיף המאפשר גמישות לממשלה לבטל או להקפיא את הקיזוז.

"היום עשינו היסטוריה, מדינת ישראל לא תהיה צינור להעברת כספי טרור למחבלים" אמר יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר, "זו שליחותינו וזה תפקידנו – לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל ולנקוט בכל דרך שעשויה להוריד את מפלס הטרור נגדנו, כולל קיזוז כספים. האבסורד הזה נגמר"

ח"כ שטרן הוסיף כי "החוק מתקן עוול היסטורי. זה חוק שיצמצם את הטרור, חוק שתואם את ערכי המוסר הבסיסיים ביותר של כל חברה אנושית. לא ברור כיצד הוא לא חוקק עד היום. אין לי ספק שצמצום הטרור הוא מקדם סיכוי לשלום".

חבר הוועדה, ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), שהתנגד לחוק אך לא השתתף בהצבעה אמר כי "מדובר בחוק פופוליסטי, שכל מה שמבקשים יוזמיו זה להשפיל ולהחליש את הרשות הפלסטינית. החוק הזה לא נועד למנוע טרור, אלא לערער את מעמד הרשות. בעוד יד אחת של הממשלה משתפת פעולה עם הרשות הפלסטינית, היד השנייה מנסה לפגוע בה ולכן התנגדתי לחוק המזיק הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!