דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

דרוש פיקוח / השר חיים כץ הורה לסגור את הפעוטון בו נהרגה הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

מבדיקה שערך המשרד התגלה כי בפעוטון בו אירע המקרה היו שתי מטפלות בלבד ולצוות לא הייתה הכשרה מקצועית | השר כץ: "נגביר את ביקורות הפתע במעונות היום"

גן ילדים סגור. צילום אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
גן ילדים סגור. צילום אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

לאחר בדיקה שהחלה בעקבות הרג הפעוטה יסמין וינטה ז״ל והתעללות בפעוטות נוספים, הורה היום (שני) שר העבודה והרווחה חיים כץ להוציא צו סגירה מיידי לפעוטון "מאשה והדב" בו שהתה הפעוטה וכן לבחון סגירה גם של הפעוטון הצמוד שמופעל על ידי אותו מפעיל.

בעקבות האירועים הקשים, הנחה השר את גורמי המקצוע החינוכיים והטיפוליים במשרד לבדוק את המחדלים שהובילו למקרה הנורא מכל. בבדיקה שערכו גורמי המקצוע ב״מאשה והדוב״ בפתח תקווה, עלה כי מדובר במסגרת שמחולקת לשני פעוטונים ומופעלת על ידי גורם אחד.

בפעוטון הראשון, בו אירע מקרה ההתעללות שהו חמישה עשר פעוטות בגילאי לידה ועד שנה וחצי עם שתי מטפלות בלבד, ללא כל הכשרה מקצועית לצוות. במעון השני נמצאו שתי מטפלות ומנהלת מסגרת, סה"כ שלושה אנשי צוות ללא הדרכה חינוכית וללא תעודות השכלה בנמצא. בהמשך לבדיקה הורה כאמור השר לסגור את הפעוטון.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: ״לא נאפשר למסגרות עם היעדר הדרכה חינוכית וכוח אדם לא מיומן ומקצועי שמהווה סכנה לשלומם ובטיחותם של הילדים להמשיך לפעול. לצד המשך קידום חוק הפיקוח והצבת מצלמות במסגרות לגיל הרך נגביר את ביקורות הפתע במעונות היום. כל מסגרת שתמצא לא ראויה תחדל לפעול״.

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד הסייעת שהרגה בחודש שעבר את יסמין וינטה בת השנה וחודשיים בפעוטון בפתח תקווה. הסייעת מואשמת בהריגה ובריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע על ידי אחראי. הפרקליטות תבקש גם את המשך מעצרה של הסייעת עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדה.

לפי כתב האישום, עבדה הסייעת, תושבת ארעית בת 23 מאוקראינה, כשנתיים בגן הילדים "מאשה והדוב" בפתח תקווה וטיפלה בקבוצת תינוקות בטווח הגילאים שבין 3 חודשים עד שנה וחצי. לטענת הפרקליטות, התעללה הסייעת, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה, בתינוקות כך שאחזה בהם בכוח בזרוע, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה אל הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום ועוד.

מהמועצה לשלום הילד נמסר בתגובה לסגירת המעון:  "אם מישהו צריך עוד המחשה לנחיצותו ולדחיפותו של חוק הפיקוח על מסגרות הגיל הרך הרי שבהעדרו, גם אם או כאשר יורשעו מנהלת המעון או הסייעת בעבירות חמורות של הריגה/ רשלנות/ פגיעה בילדים- אי אפשר יהיה למנוע מהן או מכל אדם אחר שהורשע בעבירות דומות ובכלל, לפתוח בעתיד מסגרת חדשה לטיפול בילדים."

איציק שמולי, יוזם חוק המצלמות בתגובה על ההחלטה לסגור את המעון: ״ זו פשוט בדיחה. מעט מדי, מאוחר מדי. כל ההפקרות הזאת היתה מתחת לאף של משרד העבודה ורק עכשיו נזכרים שם לסגור את שערי הגיהנום. תעבירו את הרפורמה ואת חוק המצלמות שלי כל דבר פחות מזה הוא סתם קשקשת וניסיון לכסות על המחדל האדיר בתחום״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!