דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קוריאה הצפונית

פיסגה בסינגפור / טראמפ:" אין גבול למה שקוריאה הצפונית תוכל להשיג אם תוותר על הגרעין"

במסיבת עיתונאים לסיכום הפסגה ההיסטורית, טען הנשיא כי הוא משוכנע שפיונגיאנג תעמוד במילתה ותפרז את חצי האי הקוריאני | עוד הודיע טראמפ על ביטול התרגילים הצבאיים המשותפים לארה"ב וקוריאה הדרומית בטענה כי עלותם גבוהה מדי

טראמפ במסיבת עיתונאים בסינגפור בסיום הפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית 12 ביוני 2018 (AP Photo/Evan Vucci)
טראמפ במסיבת עיתונאים בסינגפור בסיום הפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית 12 ביוני 2018 (AP Photo/Evan Vucci)
שי ניר

כשעתיים אחרי סיום המפגש ההיסטורי עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, ערך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסיבת עיתונאים, ובה המשיך להציג את הפסגה עם כהצלחה גדולה. במסיבת העיתונאים, שנמשכה יותר משעה, הדגיש טראמפ שוב ושוב כי הוא משוכנע שבעקבות הפסגה והחתימה על מזכר ההבנות עם קים ג'ונג און – פיונגיאנג  נמצאת בדרך להתפרק מנשק גרעיני. הוא טען כי קים נתן "התחייבות ברורה" להשלים את פירוק חצי האי הקוריאני מגרעין. עם זאת הנשיא האמריקני הדגיש כי לפי שעה לא יוסרו סנקציות מצפון קוריאה.

טראמפ את את מסיבת העיתונאים בתודות למארחים מסינגפור וכן למנהיגי יפן וסין במאמציהם להביא לפסגה. אחר כך הודה לקים על "צעד אמיץ ראשון לקראת עתיד מזהיר לעמו‎. אין גבול למה שקוריאה הצפונית תוכל להשיג אם תוותר על הגרעין".

לחיצת היד ההיסטורית – טראמפ וקים בסינגפור 12 ביוני 2018
לחיצת היד ההיסטורית – טראמפ וקים בסינגפור 12 ביוני 2018

"העיניים שלנו פקוחות לרווחה. זה היה צריך לקרות לפני הרבה שנים, זה היה צריך להיפתר לפני זמן רב. כל אחד אחד יכול לצאת למלחמה, אבל רק האמיצים מסוגלים לעשות שלום" הוסיף, "הסכסוך של אתמול לא חייב להיות המלחמה של מחר. קים אמר לי שצפון קוריאה מתכננת להרוס אתר גדול לניסויי טילים. זה לא מופיע במסמך החתום, כי הוא אמר לי את זה מאוחר יותר. קים ג'ונג און הראה לי שהוא מחוייב להתפרקות מהנשק הגרעיני שלו.

כשנשאל למה הוא קורא לקים "אדם מאוד מוכשר" כאשר ידוע שמדובר באיש מאוד אכזרי, ענה הנשיא: "ובכן, הוא באמת מאוד מוכשר. הוא תפס את השלטון בגיל 26 וניהל את צפון קוריאה בקשיחות רבה".

עוד הכריז הנשיא על הפסקת התרגילים המשותפים של צבא ארה"ב עם קוריאה הדרומית, בטענה ש"בכך נחסוך הרבה כסף. הם מאוד יקרים". הודעה זו צפויה להתקבל בברכה בפיונגיאנג, שרואה בתרגילים אלו חזרות לפלישה לשטחה.

כבאים משתתפים בתרגיל נגד טרור במסגרת "Ulchi Freedom Guardian" המשותף לארה"ב וקוריאה הדרומית (AP Photo/Ahn Young-joon)
כבאים משתתפים בתרגיל נגד טרור במסגרת "Ulchi Freedom Guardian" המשותף לארה"ב וקוריאה הדרומית (AP Photo/Ahn Young-joon)

בהתייחסו להימצאות הכוחות בדרום קוריאה, אמר הנשיא: "אני רוצה להוציא את החיילים, אני רוצה להחזיר אותם הביתה, אבל כרגע זה לא על הפרק. אנחנו נעצור את משחקי המלחמה וכך נחסוך הרבה מאוד כסף. הם מאוד יקרים".

כאשר נשאל מדוע לא הסכים להצעתו של קים לפירוק מוחלט ובלתי הפיך של נשק גרעיני, ענה: "אני נמצא כאן יום אחד, מדובר בתהליך". טראמפ אמר עוד כי קים קיבל את הזמנתו לבקר בבית הלבן, וכי השיחות יימשכו בשבוע הבא. "אנחנו נעבור על הפרטים עם שר החוץ פומפאו. הוא רוצה לגמור עם זה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!