דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועידת התביעות

התאגדות / 100 עובדי ועדת התביעות חתמו על הסכם קיבוצי חדש המשפר את תנאי העסקתם

העובדים, שהתאגדו בהסתדרות הכללית ב-2015, יזכו לשיפור תנאי שכר משמעותיים | יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב יפו גרשון גלמן: "עובדי ועידת התביעות עושים עבודת קודש מבורכת ואין צודק מכך שמעתה תנאי העסקתם יוסדרו בהסכם קיבוצי"

הסכם קיבוצי ראשון בוועידת התביעות המטפלת בהחזרת כספים לניצולי השואה (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי ראשון בוועידת התביעות המטפלת בהחזרת כספים לניצולי השואה (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה נחתם הסכם קיבוצי בין ההסתדרות והנהלת ועידת התביעות, הארגון המטפל בתביעות כספיות של ניצולי השואה, בו מועסקים כ-100 עובדים שהתאגדו בהסתדרות הכללית בתחילת 2015. ההסכם שהושג לאחר מו"מ ממושך יביא לשיפור משמעותי בשכר העובדים ובתנאי העסקתם.

"עבודת קודש מבורכת"

ההסכם כולל התחייבות לתוספת שכר בגובה של 5% לפחות, שתחולק על פני שלוש שנות ההסכם. לצד זאת כולל ההסכם גם הסדרה של קרן השתלמות לעובדים, החל מהחודש הראשון לעבודתם.

סעיפים נוספים בהסכם: תוספת ימי חופשה וימי הבראה מעבר לקבוע בחוק, מתווה ייחודי לפדיון ימי מחלה, יציאה ליום השתלמות בשנה על חשבון המעסיק, יום בחירה ויום חופש נוסף על חשבון המעסיק, תשלום מלא על מחלה מיום ההיעדרות הראשון וכן הסכמה לפיה גובה השי לחג לעובדים יהיה אחיד ללא תלוי בוותק.

על ההסכם חתמו יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב יפו גרשון גלמן וסגן נשיא ועידת התביעות שלמה גור, "עובדי ועידת התביעות עושים עבודת קודש מבורכת ואין צודק מכך שמעתה תנאי העסקתם יוסדרו בהסכם קיבוצי" אמר גלמן במעמד החתימה. "אני מודה לכל מי שהיה שותף למהלך המו"מ ומברך על כל שהצלחנו להגיע להסכמות לטובת כל הצדדים".

למשא ומתן והחתימה היו שותפים גם מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב עו"ד גיא רוטנברג ויו"ר הוועד אלברט לוין שאמר: "אני מברך על סיומו של המו"מ שכלל עליות ומורדות. ההסכם מאפשר לנו כעובדים לקבל הגנה קבוצתית על הזכויות שלנו ולהבטיח את עתידנו בארגון".

הקטיגור של העם היהודי מול הגרמנים

ועדת התביעות היא ארגון עולמי שהוקם בשנת 1951 בעקבות נאומו של קנצלר גרמניה קונארד אדנאואר בו הודה כי ”פשעים שלא ניתן לתארם בוצעו בשם העם הגרמני” וקרא להסדיר פיצויים חומריים לקורבנות. בעקבות דבריו אלה התכנסו 23 ארגונים יהודיים עולמיים מובילים אשר החליטו על הקמת גוף משותף שייצג את העם היהודי מול ממשלת גרמניה. לכל אחד מן הארגונים שני נציגים בועד המנהל של הועדה, בלא תלות בגודלם היחסי.

כחצי מיליון ניצולים ב-67 מדינות קיבלו פיצויים בסך כולל של 60 מיליארד דולר כתוצאה מעבודת הארגון, וכ-750 מיליון דולר הועברו על ידו במענקים לארגונים ומוסדות התומכים בניצולי שואה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!