דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קופת חולים

בריאות / אושר בטרומית: ניתן יהיה לממש מרשם בכל בית מרקחת

על פי ההצעה, יחויבו קופות החולים לאפשר מימוש מרשם בכל בית מרקחת | ח"כ טיבי " ביישובים הערבים שם אין בתי מרקחת של הקופות, אנשים נאלצים לנסוע לבתי מרקחת מרוחקים"

בית מרקחת (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
בית מרקחת (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית כי קופות חולים יחויבו לאפשר מימוש מרשם בכל בית מרקחת. 53 תמכו  בחקיקה ללא מתנגדים, וההצעות יועברו לוועדת העבודה הרווחה והבריאות, להכנה לקריאה ראשונה.

בהצעת החוק מוצע לחייב קופת חולים לאפשר לחבריה לממש מרשם שניתן על ידי רופא הקופה בכל בית מרקחת, ולשם כך תאפשר לתת גם מרשם שאינו דיגיטלי לחבר שמעוניין בכך. עוד מוצע כי קופת החולים תממן את ההשתתפות במחיר התרופה גם אם נרכשה בבית מרקחת שאינו של הקופה או נותן שירותים מטעמה.

בדברי ההסבר נכתב: "בעבר כל בית מרקחת פרטי היה מקושר בהסכם עם כל קופות החולים והצרכן יכול היה לבחור היכן לרכוש את תרופותיו. בשנים האחרונות החליטו קופות החולים לבטל חלק מהסכמים אלה ולעבוד רק עם בתי המרקחת שבבעלותן או עם רשתות הפארם השונות. בתי מרקחת פרטיים רבים, ששירתו נאמנה את לקוחות קופות החולים במשך שנים רבות, נאלצו לסגור את שעריהם, ברגע שנפתח בסמוך אליהם בית מרקחת ששייך לאחת מרשתות הפארם או בית מרקחת של הקופה. לאחרונה החלו קופות החולים לנפק מרשמים דיגיטליים דרך המחשב. המרשם הדיגיטלי נשלח אוטומטית לבית המרקחת של קופת החולים, וכך הצרכן מחויב לרכוש את התרופה אך ורק בבתי המרקחת של קופות החולים ואינו חופשי לקנות את תרופותיו בכל בית מרקחת, כפי שיחפוץ."

ח"כ פורר: "במצב הקיים צריך להגיע לבית מרקחת מרוחק מהבית למרות שיש בית מרקחת קרוב, ואז לעמוד זמן רב בתור על מנת לקבל תרופה. למה שהקופה והרשתות ינעלו אותי על מסלול מסוים ולא יאפשרו לי כצרכן לבחור? ההתנגדות שקמה מול קופות החלים ומשרד האוצר הדליקה נורה אדומה. ההצעה תפגע רק בדבר אחד – ביכולת של קופות החולים לדחוף את הצרכנים למקומות לבתי המרקחת שלהם וכך על הדרך לקנות עוד כמה מוצרים נלווים. במשרד האוצר רצו לשמור על הכיס של הקופות, לא של המבוטחים. בכך גם נציל חלק מעסקים הקטנים, את אותם בתי מרקחת עצמאיים".

ח"כ טיבי: " יש דברים שאמורים להיות כדרך הטבע ולא שאנחנו נצטרך לחוקק חוק בנושא וזו דוגמה לכך. היום בעצם שוללים מהצרכן לרכוש באופן חופשי איפה שהוא רוצה. בתי המרקחת הפרטיים נאלצו לסגור את שעריהם, דבר המונע תחרות חופשית. במיוחד ביישובים הערבים שם אין בתי מרקחת של הקופות, אנשים נאלצים לנסוע לבתי מרקחת מרוחקים, וזה במצב של חוסר נוחות וחולי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!