דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח נשים

אלימות נגד נשים / כתב אישום הוגש נגד פאדי מאלוק בגין רצח אחיותיו ביפו לפני כחודש

על פי כתב האישום, מאלוק לא נענה לתחנוניה של אימו ולא נתן לאחיו לעצור אותו | הסיבה לרצח, לטענת האח: "אני חנוק לא יכול יותר הם עושות לי דווקא הם יוצאות עם גברים ומראות לי את זה, ומנסות לעצבן אותי"

סרט משטרה. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
סרט משטרה. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

הפרקליטות הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד פאדי מאלוק (24), בגין רצח שתי אחיותיו – נורה מאלוק (20) וחאיית מאלוק (22), וכן בשל פציעה בנסיבות מחמירות של בנה הצעיר של אחת מהן.

מאלוק הורשע בעבר בתקיפה ואיומים כלפי אחותו חאיית, אותם ביצע לפני 3 שנים, כאשר הכה אותה ואיים עליה באמצעות סכין, כאשר בן משפחה קטין נמצא לצדה. בנוסף על הרשעה זו יש לו עבר עשיר בהרשעות קודמות, בעבירות נשק, אלימות, סמים ורכוש. בגין חלקן ריצה זמן מאסר.

בדירה ביפו התגוררו 13 נפשות- מאלוק, זוגתו, שתי אחיותיו – נורית וחאית, ילדיהן, אימו ואחיו. במשך תקופה ארוכה לפני הרצח, כעס מאלוק על אחיותיו, כאשר בעבר אף תקף ואיים על חאיית, זאת על רקע מגדרי.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד צחי יונגר, נאמר כי מאלוק התגורר בדירה ובין מאלוק לבין האחיות התקיים סכסוך במשך מספר שנים אשר נסוב, בין היתר, על אורחות חייהן של האחיות ואופן גידול ילדיהן, בניגוד לערכיו של מאלוק. בשלב מסוים, כך נטען, החליט מאלוק לרצוח את אחיותיו.

על פי כתב האישום, לפני כחודש, סביב השעה 5 לפנות בוקר, נטל מאלוק מהמטבח סכין בעלת להב ארוך, ניגש אל מיטתה של חאיית שישנה באותו זמן, והחל לדקור אותה. חאיית נפלה אל הריצפה למרגלות מיטתה ומאלוק המשיך לדקור אותה בעודה שרועה על הריצפה. למשמע הרעשים בסמוך למיטתם הסיטו אחיו של מאלוק, את הווילון המפריד בין מיטתם למיטתה של חאיית, והחלו לצעוק ולבקש ממנו להפסיק את מעשיו.

מאלוק התעלם מהצעקות, פנה לחדרה של נורה, ניגש אליה בעודה ישנה והחל לדקור גם אותה. אמו, אשר ישנה בסמוך לנורה, התעוררה והחלה לצעוק ולהפציר במאלוק שיחדל ממעשיו. מאלוק התעלם מצעקותיה והמשיך לדקור את נורה, תוך שהוא צועק לעברה: "תמותי, תמותי…".

במהלך דקירותיו את נורה, פצע הנאשם באמצעות הסכין גם את בן משפחה קטין. לאחר הפגיעה במנוחות ובבן הצעיר, תפס מוסטפא, אחיו, את מאלוק, הרחיק אותו מנורה, ולקח מידו את הסכין.

לטענת הפרקליטות, לאחר הרצח התקשר מאלוק למשטרה, והתוודה על הרצח. בידי הפרקליטות הקלטת השיחה, בה מאלוק נשמע אומר "רצחתי את שתי האחיות שלי […] הם ישנו והסכסוך הזה מזמן […] לקחתי סכין וקרעתי להם ת'גרון".

בנוסף, השוטר שהגיע לזירת הרצח תיאר כי כשהגיע למקום מאלוק הושיט אליו את ידיו ואמר כי הוא ביצע את הרצח. לדבריו השוטר, כששאל את מאלוק בניידת מדוע עשה זאת, ענה מאלוק כי "אני חנוק לא יכול יותר הם עושות לי דווקא הם יוצאות עם גברים ומראות לי את זה, ומנסות לעצבן אותי". לדברי השוטר, מאלוק חזר על העובדה כי אחיותיו יוצאות עם גברים מספר פעמים.

במהלך חקירתו במשטרה, אמר מאלוק כי הוא מצטער על הרצח, וכי הוא אינו זוכר את הרצח עצמו, אלא רק את מה שארע לאחריו. רבים מבני משפחות של מאלוק, ששהו בדירה בזמן הרצח, מסרו עדות על כך.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של מאלוק עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

מתחילת שנת 2018, אירעו 14 מקרים בהם קיים חשד לרצח נשים על רקע מגדרי. שישה מהם אירעו בחודש האחרון בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!