דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סין

בעולם / נשיא ארה"ב מתכוון להטיל מכסים בהיקף של כ-50 מיליארד דולר על מוצרים מסין

כך טוענים גורמים בממשל האמריקאי | עוד נטען, כי בממשל כבר מכינים רשימה נוספת של מוצרים עליהם יוטלו מכסים בשווי 100 מיליארד דולרים | סין לא נשארה חייבת והבטיחה שתטיל מכסים על מוצרים אמריקניים: "ננקוט את הצעדים הנדרשים על מנת להגן על האינטרסים שלנו"

נשיאי ארה"ב וסין - דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג בוועידה כלכלית בביג'ינג נובמבר 2017  (AP Photo/Andy Wong)
נשיאי ארה"ב וסין - דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג בוועידה כלכלית בביג'ינג נובמבר 2017 (AP Photo/Andy Wong)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

גורמים בממשל האמריקני טוענים כי הנשיא טראמפ החליט להטיל מכסים על מוצרים מיובאים מסין, בהיקף של כ-50 מיליארד דולר. על פי אותם גורמים יוטלו המכסים על כ-800 קטגוריות מוצרים ולא 1,300 כפי שתוכנן במקור. כבר כעת מכינים בממשל האמריקני רשימה נוספת של מוצרים שבכוונתם להטיל עליהם מכסים בשווי 100 מיליארד דולרים. רשימה זו תכלול מוצרים שלמעלה משליש מייבואם מגיע מסין, אך תהא פתוחה להערות הציבור משך 60 יום טרם יישומה.

גנג שואנג, דובר משרד החוץ של סין, מסר לקראת הצהרתו של טראמפ כי סין תגיב באופן מיידי ו"תנקוט את הצעדים הנדרשים על מנת להגן על זכותנו החוקית והאינטרסים שלנו". הממשל הסיני הכין כבר רשימה מקבילה של מוצרים – אף הם בשווי 50 מיליארד דולר, מתוצרת ארצות הברית, שעליהם בכוונתו להטיל מכסים כתגובה, בין היתר בקר ופולי סויה.

מדיניות הטלת המכסים שמוביל הנשיא האמריקני מוסברת ככזו המגינה ומחזקת את התעשייה המקומית. בהמשך מגבשים כעת בממשל האמריקני רשימה נוספת המורכבת ממוצרים שסין אחראית ללמעלה משליש מהייבוא שלהם, בשווי מוערך של כ-100 מיליארד דולר, עליהם בכוונת הממשל להטיל מיסים.

על פי ההערכות תקודם מדיניות זו בניגוד לעמדתו של שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין אשר הביע התנגדותו להטלת מכסים על סין במהלך פגישה בבית הלבן, אך לא צפוי לעמוד בדרכו של הנשיא. נראה שטראמפ אינו מתרשם גם מהשפעתה של בייג'ינג על ההתקרבות בין ארה"ב וצפון קוריאה.

לאחרונה שב מזכיר המסחר האמריקני וולבור רוס מפגישה עם גורמים רשמיים בסין, בניסיון להוביל שיחות פיוס, עם הצעה לרכישת סחורות בשווי 70 מיליארד דולר, אך הצעתו נדחתה על ידי טראמפ.

במקביל, הודיעה ארה"ב לפני שבועיים על הטלת מכסים בשיעור של 25% על ייבוא פלדה ו-10% על ייבוא אלומיניום מקנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי, לאחר פטור בן חודשיים שניתן להן.

בסוף השבוע הקודם, ערב הפסגה עם קים ג'ונג און, חזר בו טראמפ מחתימתו על מסמך הסיכום של פסגת המדינות המתועשות (G7) שלפיו הן יילחמו בפרוטקציוניזם. הנשיא האמריקאי אף תקף את נשיא קנדה, וצייץ: "ג'סטין טרודו התנהג בצורה כל כך כנועה ומתונה במהלך פגישת ה-G7 שלנו, ורק אחרי שעזבתי ערך מסיבת עיתונאים ואמר ש'המכסים של ארה"ב הם די מעליבים' ושהוא לא מסכים 'שישחקו בו'. מאוד לא נאמן וחלש. המכסים שלנו הם תגובה ל-270 אחוזים שלו על מוצרי חלב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!