דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / הכירו את כוכב נבחרת דנמרק שברח עם משפחתו מהמלחמה בדרום סודן

נבחרת דנמרק תפתח הערב את הופעתה במונדיאל מול פרו | השחקן המרתק של ה"ויקינגים" הוא ללא ספק שחקן הכנף המהיר פיונה סיסטו, הכישרון הצעיר שהגיע לדנמרק מאוגנדה לאחר שמשפחתו ברחה מרצח עם

שחקן נבחרת דנמרק פיונה סיסטו (משמאל) (AP Photo/Risto Bozovic)
שחקן נבחרת דנמרק פיונה סיסטו (משמאל) (AP Photo/Risto Bozovic)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פיונה סיסטו, שחקן הכנף המצויין של סלטה ויגו הספרדית, יכול להיות האס המפתיע של נבחרת דנמרק במונדיאל הקרוב. החלוץ בן ה-23 נתן עונה נהדרת במדי קבוצתו כשכבש ארבעה שערים ובישל עשרה נוספים בליגה הספרדית. יכולת הפריצה שלו מהאגף והמסירות המדוייקות הופכות אותו לנשק התקפי נהדר במשחק מול קבוצות מתגוננות או בהתקפות מתפרצות.

קצת לפני שסיסטו נולד, ברחה משפחתו מהמלחמה הנוראית בדרום סודן ומצאו את ביתה בפרברים העניים של קמפלה, בירת אוגנדה. מיד לאחר הולדתו החלו הוריו במסע הארוך מאוגנדה לדנמרק וביקשו לחפש חיים חדשים במדינה האירופאית. במדינה החדשה הנער הצעיר גילה את משחק הכדורגל והצליח להרשים מאמן ילדים מקומי שצירף אותו לקבוצה הראשונה שלו 'טג'ורינג' בגיל 7.

כשסיסטו היה בן 15 צורף למחלקת הנוער של קבוצת מיידטלנד, מהקבוצות הבכירות בליגה הדנית. בגיל 17 בלבד הוא עשה את הופעת הבכורה שלו בליגה הדנית בדרך לעונת הפריצה שלו. בעונת 2013-14, כשהוא עוד לא בן 18 הפך סיסטו לשחקן הרכב בקבוצת כשהוא כובש שמונה שערי ליגה. בסיום העונה הוא נבחר לראשונה בחייו לשחקן השנה בליגה הדנית, הישג יוצא דופן לשחקן כה צעיר.

מאמן הקבוצה שנתן לו את הבמה, גלן רידרשולם, אמר לעיתון הדני 'Jyllands-Posten' כי "זה מאוד נדיר, אפילו ברמות הגבוהות ביותר, כזאת נחישות להשתפר כמו פיונה סיסטו. הוא שחקן ייחודי באופן הרציני שהוא לוקח את עצמו ואת הכישרון שלו". סיסטו היה ידוע במועדון כשחקן שמשקיע הכי הרבה שעות באימונים והיה מתאמן כמעט פי שניים משאר השחקנים הצעירים בקבוצה.

בעונת 2014-15 המשיך הנער הצעיר להצטיין, הוא פתח נהדר את העונה וכבש שבעה שערים בנוסף לשלושה בישולים ב-17 המשחקים הראשונים של העונה. יכולתו המצויינת של שחקן הכנף הצעיר הובילה את קבוצתו למקום הראשון בליגה, לצערו, דווקא באמצע עונת השיא האישית והקבוצתית נפצע הכוכב בהפסד 3:0 במשחק העונה מול פ.צ. קופנהגן. קבוצתו המשיכה להוביל את הליגה, גם לאחר פציעתו, במחזור ה-29 חזר סיסטו למגרשים ועלה כמחליף במשחק העונה, שוב מול אותה פ.צ. קופנהגן. הפעם, שינה סיסטו את המשחק עם שער ובישול והוביל את קבוצתו מיידטלנד לאליפות הראשונה בתולדותיה.

לאחר ההצלחה האדירה שלו בליגה המקומית, השחקן הכשרוני זכה להתעניינות מהקבוצות הגדולות באירופה. לאחר שההצעות לא הצליחו להפוך למעבר, נשאר סיסטו בקבוצתו לעוד עונה אחת אחרונה. במקביל, החלו בנבחרת דנמרק הצעירה לנסות ולצרף את הכוכב הצעיר לנבחרת המקומית. הבעיה הייתה שסיסטו שגדל כמעט כל חייו בדנמרק, עדיין נחשב לפליט ולא זכה לאזרחות דנית. כמובן שאחרי שהפך לשחקן המצטיין בליגה הדנית, החליטו במשרד הפנים להעניק לו במהרה אזרחות דנית, כי על כזה כישרון קשה לוותר.

חודש בלבד אחרי זירוז הליכי קבלת האזרחות, הוזמן סיסטו לנבחרת הדנית עד גיל 21 למשחק אימון לא רשמי מול דינמו בוקרשט. הוא הצטיין במשחק עם שלושער בלתי נשכח שהראה שוב את גודל הכישרון שיש לו ברגליים. בהתאחדות הכדורגל המקומית המשיכו לעסוק בפוליטיקות, הפעם מול התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א, כדי לזרז את האישור המיוחד בעזרתו הוא יכול לשחק באופן מיידי בנבחרתם. תחילה דרשו בפיפ"א שרק חמש שנים אחרי קבלת האזרחות הוא יוכל להצטרף לנבחרת, אך די במהרה הם ביטלו את בקשתם הראשונית ונתנו את האישור המיוחד, כשהגיע לגיל 18.

במהלך קיץ 2015 כיכב השחקן במדי נבחרת דנמרק עד גיל 21 באליפות אירופה עם שער ניצחון מרגש במשחק הפתיחה נגד המארחת, נבחרת סלובקיה. לאחר הניצחון חגג באופן מיוחד את שערו כשהתראיין לעיתונים המקומיים ואמר "כיום אני מנצח משחקים דני, פעם הייתי פליט".

בעונתו האחרונה במיידטלנד הדנית הוביל את קבוצתו לקמפיין מצויין בליגה האירופאית שנעצר רק בשלב הנוקאוט מול מנצ'סטר יונייטד. במשחק הראשון ניצחה מיידטלנד את היונייטד בדנמרק 2:1 ,הרגע של סיסטו הגיע בדקה ה-44 כאשר לקח כדור כ-20 מטר מהשער, נכנס איתו לרחבה ובעט טיל לפינה הימנית. בעקבות הניצחון המפתיע והשער המצויין, הוריו החליטו להתפרץ לתוך מסיבת העיתונאים של מיידטלנד ולחגוג באופן בלתי שגרתי בטקס סודני בו הם רוקדים כשגופם צבוע בצבע לבן, האב מחזיק מקל באוויר ומקל על הריצפה, האם רוקדת לידו והם שרים שיר מיוחד לכבוד בנם, שבחר לאחר כדקה להצטרף להוריו לטקס המיוחד מול אנשי הקבוצה והטלוויזיה ההמומים.

השליטה המצויינת שלו בכדור, היכולת שלו לתקוף עם מהירות מסחררת משני האגפים, לראות את הפירצה בהגנה ולמסור את הכדור המדויק לחלוץ הרחבה לנגיחה או לבעיטה מהדשא הופכות אותו לשחקן התקפה בלתי צפוי ומגוון. שחקן התקפה שיכול וצריך לשנות את התוצאה של משחקי נבחרתו. אחרי שתי עונות בליגה הספרדית הפך סיסטו לשחקן שלם יותר ובעיקר ממוקד מטרה יותר. במונדיאל הקרוב יהיה חייב להפוך מכישרון צעיר לאחד מכוכבי הנבחרת הדנית וביחד עם כוכב טוטנהאם האנגלית, כריסטיאן אריקסון, להוביל את הנבחרת לניצחון ראשון בטורניר מול נבחרת פרו, כצעד ראשון בדרך לשלב הבא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!