דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / אתר חדש שהשיק משרד העבודה יעזור לך לבחור מקצוע לחיים

האתר "רייטינג לעבודה" ידרג את הביקוש למקצועות השונים במשק ויציג את השכר הממוצע בהם | מפתח תוכנה, נהג משאית, מעצב גראפי או עורך דין? | מה המקצוע המבוקש ביותר ולאילו מקצועות כמעט ואין ביקוש?

עובדי היי טק למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Phil Whitehouse)
עובדי היי טק למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Phil Whitehouse)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה והרווחה ישיק היום (ראשון) אתר חדש -'רייטינג לעבודה' – המדרג את הביקוש במשק למקצועות שונים, לצד השכר הממוצע המוצע בהם. מטרת האתר והמדד החדש – להנגיש מידע חיוני לציבור לשם קבלת החלטות מושכלת בתחום התעסוקה, לאלו הנמצאים בו ולמבקשי עבודה, וכן ככלי מכוון למקבלי ההחלטות לשם התאמת ההכשרות המקצועיות לצרכי המשק.

"המטרה שלנו היא להקל על צעירים וצעירות בתחילת דרכם, כך שבהליך בחירת המקצוע לחיים הם יראו תמונה מלאה של הביקוש ואת רמות התגמול בשוק העבודה הישראלי", מסר השר חיים כץ. "אנו פועלים לשכלול הדף כך שיציג תמונה רחבה יותר הכוללת פילוח גיאוגרפי ומגמות צפויות בשוק העבודה".

מפתחי תוכנה נמצאים בקצה העליון של המדד – הן מבחינת רמת הביקוש שלהם במשק, והן מבחינת השכר המוצע בהם למשרה פנויה שהוא הגבוה ביותר – כ-17.5 אלף שקלים בחודש. משרד העבודה והתעסוקה מפעיל מספר יוזמות לשילובן של אוכלוסיות מגוונות ולהכשרה מקצועית בתחום ההיי-טק – בדגש על אוכלוסיות שסומנו ככאלו שמדיניות הממשלה היא לקדמן ולשלבן בשוק התעסוקה.

ציון ביקוש עבור מקצועות נבחרים (נתונים: משרד העבודה והרווחה)
ציון ביקוש עבור מקצועות נבחרים (נתונים: משרד העבודה והרווחה)

בראש טבלת הביקושים מופיעים גם מקצועות מתחומים שאינם דורשים השכלה אקדמית – אלא הכשרה מקצועית. השכר הממוצע המוצע למשרה פנויה לבנאי היא 8,730, למסגר 7,125 ולנהגי משאיות מוצע שכר של 10,344 שקלים בחודש.

המדד מעיד על ביקש נמוך יחסית לפקידים. עובדי מזכירות, סדרני סחורות ומעצבים גרפיים – מקצועות המתאפיינים גם בשכר נמוך של כ-5,500 שקלים לחודש בלבד. השכר המוצע במקצוע עריכת הדין הוא כ-11 אלף שקל בחודש, אך הביקוש לבעלי מקצוע זה הוא ממוצע, וכך גם הביקוש לכלכלנים ואדריכלי בניין שהשכר המוצע להם הוא כ8,900, וכ-8,000 שקלים בהתאמה.

מדד "רייטינג לעבודה" מבוסס על מידע שנאסף מעובדים וממעסיקים על 150 מקצועות נפוצים בשוק העבודה, הן באמצעות סקרים שמפעיל המשרד והן בהתבסס על עיבוד הנתונים שנאספים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נכון לשנת 2016.

המדד מציג את ציון הביקוש לכל מקצוע על סקאלה בין 1 ל-10 לצד השכר המוצע בו למשרה פנויה במשק. הדירוג נעשה על פי מספר המשרות הפנויות, היחס בין מספר המשרות הפנויות למועסקים באותו המקצוע, השכר למשרה פנויה, השכר הממוצע לקבוצת מקצועות ומשך הזמן שלוקח למעסיק לאייש משרה.

באמצעות הנגשת נתונים אלה יכולים מבקשי עבודה לענות על כמה שאלות בסיסיות המעסיקות אותם: מה הביקוש למקצוע שבו רוצים לעסוק? האם יש מקצועות דומים המבוקשים יותר בשוק? ומה השכר הצפוי לי בתחילת הקריירה?

המדד נוצר כחלק ממסקנות ועדת תעסוקה 2030 שהוקמה לאחרונה על ידי שר העבודה והרווחה חיים כץ וגיבשה עבורו המלצות אופרטיביות להערכות הנדרשת מצד כלל הגורמים הרלוונטיים במשק לשינויים הצפויים בשוק העבודה הישראלי. אחת ההמלצות המרכזיות של הוועדה הייתה איסוף מידע מקיף, עדכני ומהימן של ביקוש והיצע לעובדים במשק, בשוק העבודה הנוכחי והעתידי באמצעים טכנולוגים מתקדמים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!