דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / הכוכב הברזילאי שהיה על סף פרישה, מוכן להוביל למשימה החשובה מכל

עבור פאוליניו שום דבר בקריירה לא בא בקלות | השחקן הכשרוני נדד מגיל 17 במועדונים במזרח אירופה וסבל מקללות גזעניות שכמעט שברו אותו | דווקא כשחזר לליגה הרביעית בברזיל החל לטפס עד להובלת ה"סלסאו" וברצולנה

פאוליניו במדי נבחרת ברזיל מול גרמניה (AP Photo/Markus Schreibercr)
פאוליניו במדי נבחרת ברזיל מול גרמניה (AP Photo/Markus Schreibercr)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ברזיל תפתח היום (ראשון) בשעה 21 את משחקיה מול נבחרת שוויץ בבית מספר 5. "הסלסאו" מגיעים למונדיאל בכושר מצויין לאחר שהבטיחו בקלות את מקומם בטורניר עם רצף של תשעה ניצחונות ותחושה שהכל מתחבר להם בשנתיים האחרונות. ברזיל תחת המאמן טיטה חזרה לשחק את הסגנון היפה והשמח שהוא חלק בלתי נפרד מהזהות ומה-DNA של הנבחרת. את אחד התפקידים הכי חשובים שם ממלא פאוליניו שחייב את הקריירה שלו לטיטה שגילה אותו ומתפקד כחוט המקשר בין הגנה להתקפה במגרש וכאחראי על מצב הרוח של הנבחרת גם בחדר הלבשה.

https://twitter.com/BrazilStat/status/1006929842187759618

פאוליניו הוא סיפור הצלחה מסוג אחר בכדורגל הברזילאי, הוא התחיל את הקריירה שלו בקבאודקס פאו דה אסואר ב-2004, קבוצה שרק הוקמה באותה השנה על-ידי רשת סופרמרקטים בסאו פאולו ושיחקה בליגה הרביעית בברזיל. לאחר שלא הצליח להיכנס לסגל הקבוצה הבוגרת החליט הנער בן ה-17 להגשים חלום ולעבור לשחק באירופה. הוא נוצל על-ידי אנשי עסקים מקומיים שרכשו 50 אחוז מכרטיסו והבטיחו לו ולעוד שחקנים ברזילאים צעירים את חיי הזוהר באירופה.

התחנה הראשונה שלו באירופה הייתה קבוצת פ.צ וילנה הקטנה. למרות שתי עונות טובות יחסית בקבוצה הליטאית, בעונה השניה שלו הוא לא הצליח למנוע את ירידת הליגה של הקבוצה ונאלץ להמשיך את הנדידה שלו, בקריירה שדומה לאלפי שחקני כדורגל שמנסים לפרוץ ללא הצלחה בליגות הקטנות ברחבי אירופה. התחנה הבאה שלו היתה קבוצת לודז' מהליגה הפולנית.

בראיון לעיתון "המרקה" על התקופה ההיא הוא מספר: "כשהייתי בן 16 לקחתי סיכון כדי לעזור למשפחתי והלכתי לשחק בליטא ובפולין. בליטא סבלתי באופן תמידי מגזענות, אבל זה חיזק אותי והפך את החוויה לחיובית".

בסופו של דבר הקור, הבדידות והגזענות הכריעו את פאוליניו שעזב את מזרח אירופה. לאחר שכבר הודיע על עזיבתו, נשיא המועדון התקשר בלי הפסקה וניסע לשכנע אותו לחזור, אך פאוליניו היה נחוש בדעתו לעזוב חזרה לסאו פאולו ולא לחזור יותר לשחק כדורגל.

לעיתון "טלגראף" הוא סיפר על החלטה הגורלית: "בליטא הם היו מתעללים בי באופן גזעני ובפולין הם לא שילמו לי בזמן. חשבתי לעצמי, אני לא צריך את זה בכלל ואפילו הודעתי למשפחתי שאני לא חוזר לשחק יותר כדורגל".

לאחר שחזר לברזיל, שבור מחלומו שהתנפץ לרסיסים בצד האפל והלא מתגמל של אירופה, הצליחה אישתו לשכנע אותו לחזור לשחק. היא בקשה ממנו לחשוב עליה, על התינוק שלהם ועל ההורים שלו שהשקיעו בו מגיל צעיר בלתת לו כל מה שהם יכלו כדי שיגשים את חלומו ויהפוך לשחקן כדורגל. לבסוף אמרה לו: "מה עוד אתה יכול לעשות? הדבר היחיד שאתה יודע לעשות זה לשחק כדורגל". השיחה הזאת שינתה את דעתו של פאוליניו שחזר שוב לקבוצתו הקודמת קבאודקס פאו דה אסואר מהליגה הרביעית בברזיל, הפעם נחוש יותר מתמיד להצליח.

פאוליניו הגיע לצומת החשוב בקריירה שלו בגיל 20, לאחר שהבין שדרך הקבוצות הקטנות במזרח אירופה לא יצליח לפלס את דרכו לקריירה מקצוענית, החליט שהוא צריך להיאבק כנגד כל הסיכויים בליגות הנמוכות של ברזיל עד שיגיע לרמות הגבוהות ביותר. בראיון לאתר פיפ"א סיפר פאוליניו על החזרה הקשה לברזיל: "הייתי חייב לשכוח את כל מה שקשור לאירופה. את הכסף ואת כל מה שהיה שם ולהתחיל את הכל מכלום, פשוט לשמוח על היכולות שלי ותודה לאל אני שמח שהצלחתי".

לאחר שהצליח להוביל את אסואר לזכיה בליגה הרביעית, עבר כרטיס השחקן של פאוליניו לבעלי העסקים שרשמו אותו כשחקן מן המניין בקבוצת הקש שבבעלותם הקבוצה "מועדון הספורט קוימברה" שנשלטת על-ידי בעלי עסקים פרטיים בקרן בנק BMG. הם רכשו את הבעלות על השחקן תמורת 635 אלף אירו כדי להשאיל אותו מיידית לקבוצה בכירה יותר מהליגה השניה בברזיל בשם ברגנטינו.

בעקבות עונה מצויינת של פאוליניו בקבוצתו החדשה, הצליחו בעלי הכרטיס לשכנע את בעלי קבוצת הפאר קורינתיאנס לצרף אליהם בהשאלה את השחקן. השיטה הלא חוקית של בעלי עסקים שמחזיקים קבוצות קש היא די נפוצה בברזיל ומאפשר רווח קל ופשוט לאנשים שלא מעולם הכדורגל, כך מוצאת את עצמה קבוצה חובבנית מהליגות הנמוכות ביותר בברזיל מוכרת שחקנים ברזילאים בכירים לקבוצות הגדולות בברזיל ולקבוצות נוספות ברחבי העולם.

מועדון הספורט קוימברה מכר בעשר השנים האחרונות שחקנים כמו הבלם אברטון תמורת 5.5 מיליון אירו לאנז'י הרוסית, את החלוץ ויליאם למיטליסט תמורת 4 מיליון אירו ואת ריקרדו גולארט לקוזיירו תמורת 2 מיליון אירו. אחר-כך לקח אחוזים במכירה לגואנגז'ואו אברגראנדה הסינית תמורת 15 מיליון אירו. הקבוצה המרכזית שאיתה אנשי העסקים עובדים היא כמובן קורינתיאנס שמשמשת כקבוצה שמכשירה את השחקנים לקפיצת המדרגה הבאה שלהם לקבוצות הגדולות באירופה. בשיתוף הפעולה הזה עברו מאז תחילתו בשנת 2009 שמונה שחקנים מתוכם הכוכבים הגדולים פאוליניו והבלם פליפ שנמכר לפורטו תמורת 6 מיליון אירו.

בעקבות ההצלחה המסחררת של פאוליניו בקישור של קורינתיאנס, זכה להזמנה לנבחרת ברזיל ובה הפך לאחד מהכוכבים העולים בכדורגל הדרום אמריקני. ב-2013 חזר לאירופה לאחר שנרכש בסכום של 23 מיליון דולר על-ידי קבוצת טוטנהאם. התקופה בלונדון החלה היטב עם בחירתו לשחקן המשחק במשחק הבכורה שלו מול קריסטל פאלאס. אבל ההמשך היה קשה יותר ולא מוצלח. השחקן איבד ביטחון ולא הצליח לתרגם את היכולת מהנבחרת למשחקי הליגה האנגלית ועזב בבושת פנים לליגה הסינית. 

https://twitter.com/BrazilStat/status/797108611772219393

השנה חזר פאוליניו בהעברה שערורייתית לברצלונה תמורת סכום מנופח של 40 מיליון אירו כשמה שעמד מאחורי רכישתו של השחקן בסכום המנופח היו ככל הנראה עסקיהם של בעלי הקבוצה הסינית, גואנגז'ואו אברגראנדה, עם נשיא ברצלונה ז'וספ מריה ברתומאו בעסקי הנדל"ן המשותפים שלהם.

הביקורת והזלזול רק חיזקו אותו בדרך לפתיחת עונה מרשימה במהלכה סיפר בראיון לעיתון "מונדו דפורטיבו": "כל הקריירה שלי מלווה בביקורת נגדי. למדתי לחיות עם זה ואני מרוצה ממצבי בבארסה. אני יודע שארבעים מיליון אירו ששילמו עלי זה סכום גדול, אבל רציתי לבוא. לפני שחתמתי היה לי חודש קשה של מתח גדול".

https://twitter.com/Fantasy_FCB/status/994281265519087616

בברסה הצליח השחקן להציג את היכולת הגבוהה שהציג במשך שנים ארוכות בברזיל וגם לגרום לכולם לאכול את כובעי הביקורת כלפי רכישתו. את אותה היכולת שהוא יצטרך לשחזר בנבחרת ברזיל כדי לעזור לה לזכות בגביע השישי בתולדותיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!