דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קריקטור

קריק-טור / גביע העולם בכדורגל דרך עיניהם של קריקטוריסטים ערביים

כמו כל העולם, גם העולם הערבי מתרגש מהמונדיאל | אמנים מציירים את ההכנות של מחמד צלאח, את מערכת היחסים של מסי ורונאלדו ואת הפסדיהן של הנבחרות הערביות

הכוכב העולה של נבחרת מצרים - מוחמד סלאח (מימין) (צילום: AP)
הכוכב העולה של נבחרת מצרים - מוחמד סלאח (מימין) (צילום: AP)
נעם בנעט
נעם בנעט
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

אוהדי הכדורגל הישראלים כבר שכחו את השער של מוט'לה שפיגלר. עם אדי הדלק של העליה ל"מקסיקו 70'" אי אפשר אפילו להדליק גפרור. לעומת זאת, עולם הכדורגל בכלל והעולם הערבי בפרט לא מפסיק לחגוג את גביע העולם.

"מֻחַמַּד צַלָאח מתכונן למונדיאל"

עבד אלעזיז אליזידי, קריקטוריסט תימני שגר בעיר ג'דה בסעודיה, מתאר לנו את ההכנות של מֻחַמַּד צַלָאח, כוכב נבחרת מצרים, למונדיאל. האימון כולל חבטות לשק האגרוף עליו התמונה של סרחיו ראמוס הספרדי, קפטן ריאל מדריד, שפצע את צלאח בגמר ליגת האלופות, אז ניצחה ריאל מדריד את קבוצתו ליברפול.

מדים בלי שחקן

כך מתאר הקריקטוריסט הסעודי פַהֶד אלח'מיסי את המצב של הנבחרת שלו אחרי התבוסה מול המארחת רוסיה (5-0) במשחק הפתיחה.

קריקטורה נוספת של אליזידי התימני המכונה "זיזו" – והפעם על ההפסד המצרי לאורוגוואי ביום שישי האחרון. אליזידי מתייחס לכך שהשוער המצרי אחמד אלשנאוי הצליח לעצור את כוכבי הנבחרת היריבה לואיס אלברטו סוארס ואדינסון קבאני, אבל דווקא הבלם חוסה חימנס הצליח להבקיע את השער בנגיחה בדקות הסיום.

בקריקטורה עצמה אפשר להבחין בשוער הגבוה מרים את שני שחקני ההתקפה, אך את חימנס מוציא מהארגז עליו דגל מצרים "שלוש נקודות" יקרות מאוד.

ספרד – רונאלדו 3-3

אליזידי מתייחס גם למשחקים מחוץ למזרח התיכון, בטח כשמדובר בכוכבים ברמה עולמית כמו ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. הוא מתייחס לתיקו שבין ספרד לפורטוגל. ספרד שנחשבת למועמדת לזכייה בגביע העולמי הצליחה לכבוש שלוש פעמים, אך מולה עמד כריסטיאנו רונאלדו, כוכב פורטוגל וריאל מדריד שהבקיע שלושער והשאיר את פורטוגל עם סיכויים טובים לעלות לשלב הבא.

בקריקטורה עצמה אנו רואים את רונאלדו מחזיק לבד את הכדור הגדול מול כל נבחרת ספרד ומצליח למנוע לבד את הניצחון הספרדי.

מסי (1-) -רונאלדו  3

כשיש שני כוכבים שהם מעל כולם – הם חושבים אחד על השני בכל אימון, בכל הצלחה ובטח במצב של כישלון. הקריקטורה של אליזידי מתייחסת למשחק בין ארגנטינה של מסי לבין איסלנד. כוכב ארגנטינה נמוך הקומה נמצא ליד "שער הפנדל" שפספס כשהוא חושב על השלושער של יריבו הגדול רונאלדו בתיקו בין ספרד לפורטוגל, עליו דיברתי לעיל.

https://twitter.com/AlaaAllagta/status/1008018206441857024

"הנבחרות הערביות"

ולסיום, עַלַאא' א-לַקְטַה התפנה מחגיגות 'עיד אלפטר' כדי לתאר את מה שהוא חושב על הנבחרות הערביות. מצרים הפסידה 1-0 לאורוגוואי, מרוקו הפסידה לאיראן – שני ההפסדים ממש לקראת שריקת הסיום. שלא לדבר על סעודיה שהובסה 5-0. מה שנשאר הוא לראות אם "הנשרים של קרתגו", נבחרת תוניסיה, ירימו את הכבוד הערבי.

מה דעתכם?


נעם בנעט הוא מרצה וחוקר עצמאי בתחום המזרח התיכון והעולם הערבי, הכותב טור שבועי בנושאים אקטואליים נבחרים ובליווי קריקטורות עדכניות מהעולם הערבי תחת הכותרת "חלון למזרח התיכון המתחדש". אפשר לעקוב אחריו בטלגרם, בפייסבוק או באינסטגרם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!