דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדי קבלן

עובד קבלן / אושר לקריאה ראשונה: פיצוי פיטורין בעת החלפת הקבלן ע"י מזמין השירות

הפיצוי יינתן גם במידה ומזמין השירות מחליף קבלן ולעובד ישנה אפשרות להעסקה על ידי הקבלן החדש | ח"כ מלינובסקי: "מדי מספר שנים יוצאות המדינה והרשויות המקומיות במכרז, והעובדים הם כמו חבילה שעוברת מיד ליד"

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום פה אחד לקריאה ראשונה הצעת חוק לפיה עובד קבלן יהא זכאי לפיצויי פיטורין מצד הקבלן המעסיק אותו – גם במידה ומזמין השירות מחליף קבלנים, ולעובד מוצעת משרה אצל הקבלן החדש וגם במידה והקבלן-המעסיק המקורי הציע לעובד עבודה חלופית.

"מדי מספר שנים יוצאות המדינה והרשויות המקומיות במכרז, והעובדים הם כמו חבילה שעוברת מיד ליד" אמרה יוזמת החוק ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו). "יש לאפשר לעובד בחירה חופשית ונוחה, אם הוא מעוניין להישאר באותו מקום. ומה עם הפיצויים אותם צובר אותו עובד? הכסף ששייך לו, נותר אצל הקבלן הפורש. זה לא עולה לאף אחד אגורה. הכסף נמצא, כל שנותר הוא לנתב אותו לעובד".

רכז תעסוקה באגף התקציבים במשרד האוצר, אביעד שוורץ, הודיע כי משרד האוצר מתנגד להצעת החוק: "להערכתנו, הצעת החוק דורשת עלויות רבות מהמדינה (שהיא לעתים מזמין השירות, נ.כ.), אולם טרם בדקנו אותן. המעסיק מחויב להפריש 6% משכר העובד מדי חודש לצורך פיצויי פיטורים, אולם לא מחויב ובפועל לא תמיד מפריש מראש 2.33% נוספים לצורך השלמת מלוא פיצויי הפיטורים, שישולמו במידה והעובד אכן יפוטר". לדבריו משרד האוצר מוכן להצעת חוק ברוח זו המוגבלת לעובדים בתחום השמירה והניקיון בלבד. יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), תהה מדוע הגיעה נציגות משרד האוצר לדיון ללא נתונים.

עו"ד נטע ברנר נאור מהלשכה המשפטית משרד העבודה והרווחה הסבירה כי באשר לעובדי שמירה וניקיון החוק רק מעגן את המצב הקיים כתוצאה מההסכמים הקיבוציים וצווי ההרחבה. גם משרד האוצר הבהיר כי לא יתנגד לחקיקה המתייחסת לסקטורים אלו בלבד.

"הצעת החוק הזאת רק עושה חסד עם אלה שכולנו מעוניינים לסייע להם, שמועסקים בעבדות, ולהערכתי אין כאן עלות כספית נוספת", העריך אלאלוף והודיע כי על משרד האוצר להציג בפני הוועדה את מלוא הנתונים במהלך ההכנה לקריאה השנייה והשלישית. ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר: "דווקא אשמח אם הצעת החוק תגרום לעלות כספית נוספת, על מנת להרתיע מעסיקים מלאמץ צורת העסקה כזאת".

"בג"צ כבר קבע שהסיבה האמיתית להעסקה קבלנית היא התנערות מאחריות המעסיק. האוצר מתעקש שיש לזה סיבות יצירתיות. דה פאקטו הם מפוטרים בגללכם. הוא לא בחר להתפטר ולעבור למעסיק חדש אלא פוטר בעל כורחו. אתם מפטרים אותו! אז קחו אחריות. אם אתם מתעקשים על צורת העסקה פוגענית, תדאגו שמינימום העובד יקבל את הזכויות המגיעות לו" הוסיפה ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!