דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מפלגת העבודה

רימונים בנגמ"ש / ביהמ"ש: על גבאי ומפלגת העבודה להשיב עד יום ד' לעתירתו של ח"כ פרץ

כזכור, פרץ עתר לבג"ץ נגד קיום ועידת המפלגה, זאת בעקבות הצעתו של גבאי לבטל את הבחירות הפנימיות למפלגה, הצעה שאם תתקבל, תתקבל במהלך הכינוס שעתיד להתקיים ביום א' הקרוב

אבי גבאי ועמיר פרץ (מרים אלסטר / יונתן זינדל / פלאש90)
אבי גבאי ועמיר פרץ (מרים אלסטר / יונתן זינדל / פלאש90)
שי ניר

בית המשפט הורה היום (שני) ליו"ר אבי גבאי ולמפלגת העבודה להשיב עד יום רביעי לעתירתו של ח"כ עמיר פרץ לביטול כינוס וועידת מפלגת העבודה ביום ראשון הקרוב.

שלב חדש נרשם בעימות ההולך ומחריף בין יו"ר מפלגת העבודה לח"כ עמיר פרץ כשהאחרון עתר לבג"ץ נגד קיום וועידת מפלגת העבודה. יו"ר המפלגה גבאי מעוניין לבטל את הבחירות לוועידת מפלגת העבודה ולקבל את כל 5,300 המועמדים שנרשמו לבחירות המיועדות. ההערכות אומרות שהמהלך של גבאי תוכנן מראש כך שדאג לרשום מראש רבים מתומכיו. הפגישה שנערכה אתמול בין השניים בניסיון להגיע להבנות בצל המשבר לא צלחה והניעה את פרץ להגיש את עתירתו לבית המשפט. מוקדם יותר השבוע פגישה של הנהלת המפלגה שדנה בהצעתו של גבאי לביטול הבחירות התקיימה בטונים צורמים, ומאז מחליפים הוא ופרץ מהלומות הדדיות. לאחר שהודלפו דברים מתוך הדיון דרש פרץ כי כל משתתפי ישיבת הנהלת המפלגה ייבדקו בפוליגרף, וזאת לאחר שגבאי האשים את פרץ בהדלפת העימות.

פרץ עתר נגד היו"ר גבאי, מזכ"ל המפלגה עו"ד ערן חרמוני, יו"ר ועדת החוקה של המפלגה עו"ד דוד ליבאי, יו"ר המוסד לבירור עתירות עו"ד יגאל שפירה, מפלגת העבודה וועדת החוקה. בעתירתו לבית המשפט מבקש פרץ למנוע את התכנסותה של וועידת מפלגת העבודה אשר "סיימה את כהונתה וסמכויותיה פקעו" ביום ראשון הקרוב. בכוונת גבאי לכנס את הוועידה על מנת שתחליט על ביטול הבחירות שאמורות להתקיים ביום שלישי בשבוע הבא. עוד טוען פרץ בעתירה כי ביטול הבחירות כמוהן כפגיעה בדמוקרטיה ובנוסף יש חשש כי צירי הוועידה ינצלו את כוחם להנצחת או הערכת כהונתם.

ב-26 ביוני אמורות להתקיים בחירות לוועידת מפלגת העבודה. הוועידה הינה הגוף הבוחר העליון של המפלגה ויש בה 2,200 צירים. הבחירות מהוות הזדמנות לשינוי מאזני הכח בתוך המפלגה ובין ראשיה היות וועידת מפלגת העבודה אחראית על כניסה והצטרפות לממשלה, איחוד וחיבור עם רשימות אחרות, קביעת שיטת הבחירות ליושב הראש ולחברי הכנסת, ביצוע שינויים בחוקת מפלגת העבודה ועוד.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!