דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלעל

תעופה / אל על וישראייר משכו את עתירתן נגד החלטת רשות ההגבלים שלא לאפשר מיזוג

הודעת החברות התקבלה רגע לפני דיון שאמור היה להתקיים בעניין | רשות ההגבלים התנגדה למיזוג בטענה כי המהלך עלול לפגוע בתחרות שמתנהלת בקו התעופה לאילת ולדחוק את המתחרה "ארקיע"

מטוס אל על (צילום אילוסטרציה: משה שי  פלאש 90)
מטוס אל על (צילום אילוסטרציה: משה שי פלאש 90)

לאחר שבתחילת 2018 החליטה רשות ההגבלים העיסקיים שלא לאשר את מיזוגן של חברות התעופה אל על וישראייר, משכו אתמול (רביעי) החברות את הערר שהגישו בנושא לבית הדין להגבלים עסקיים. משיכת העררים התבצעה שעות ספורות לפני דיון מקדמי בתיק.

התנגדות הרשות להגבלים עסקיים נבעה משני נימוקים: החשש לפגיעה בתחרות פוטנציאלית מצד אל על בקווי התעופה ממרכז הארץ לאילת; וכן החשש להגדלת תמריציה של אל על לדחוק את ארקיע באמצעות שירותי הביטחון שבהם אל על הינה מונופול מוכרז.

מטוס של חברת ישראייר (צילום: משה שי / פלאש90).
מטוס של חברת ישראייר (צילום: משה שי / פלאש90).

אל על וישראייר התנגדו להחלטת מ"מ הממונה, ועררו על החלטתו לבית הדין. בין היתר טענה אל על כי לא היה בכוונתה להיכנס לקווי התעופה לאילת וכי הדבר אינו כדאי עבורה. אולם בתשובת הממונה לערר הוצגו ראיות על כוונתה ופעולותיה של אל על להיכנס כשחקנית לשוק הטיסות לאילת.

בינואר, כשדחה בית הדין את המיזוג, מסרה אלעל: "מדובר בהחלטה שגויה אשר בראש ובראשונה משמרת את המונופול של ארקיע על הקו לאילת, שמחזיקה ב-70% מהטיסות. אל על הציגה בפני הרשות תחשיב כלכלי שמבהיר מדוע מדובר בפעילות הפסדית עבורה ושאין בכוונתה בלי קשר למיזוג להכנס לפעילות באילת. יתרה מכך – היא בחרה לצאת ממנה לפני כמה שנים."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!