דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שינוי כיוון / טראמפ חתם על צו נשיאותי שימנע הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם

עם זאת, הדגיש הנשיא האמריקאי כי אין מדובר בהפסקת מדיניות ה"אפס סובלנות" | הצעד בא אחרי שבימים האחרונים תקף טראמפ בחריפות את הביקורת על המדיניות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך פגישה עם חברי קונגרס רפובליקנים על מדיניות ההגירה, 20 ביוני 2018 ( (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך פגישה עם חברי קונגרס רפובליקנים על מדיניות ההגירה, 20 ביוני 2018 ( (צילום: AP Photo/Evan Vucci)

לאחר שתקף את הביקורת נגדו והאשים את הדמוקרטים, חתם אתמול (רביעי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על צו נשיאותי הקובע כי מעתה מסתננים לארה"ב הנעצרים בגבול עם מקסיקו לא יופרדו עוד מילדיהם. טראמפ הדגיש עם זאת כי אין מדובר בסיומה של מדיניות ה"אפס סובלנות" למסתננים שעליה הכריז ממשלו. "הצו עוסק בשמירת המשפחות יחד במקביל לכך שנוודא שיש לנו גבול חזק מאוד, עוצמתי מאוד", אמר טראמפ במעמד החתימה.

מוקדם יותר אמר טראמפ כי הוא מקווה שאחרי החתימה על הצו יפעל הקונגרס לקדם חקיקה שתתאם את רוח הצו ותגבה אותו. בממשל מעריכים כי יהיו מי שיקראו תיגר על הצו בבית המשפט. הצו הנשיאותי קובע כי משרד ההגנה יפעל לשכן את משפחות המהגרים העצורות, וכי משרד המשפטים יפעל לשינוי צו בית משפט כך שיוּתר להחזיק במעצר את בני המשפחה יחד במשך תקופת קידומו של ההליך הפלילי נגד ההורים.

מזכירת ביטחון המולדת של ארצות הברית, קירסטן נילסן, הודיעה אתמול כי גיבשה טיוטה לצו נשיאותי שיורה לאנשי מחלקה בראשותה להשאיר משפחות שחצו באופן לא חוקי את גבול לארה"ב מאוחדות, גם אחרי שהן נלקחות למעצר.

הצעד עליו הכריזה נילסן מהווה שינוי דרמטי בעמדת הממשל שהתעקש עד עכשיו שאין לו ברירה אלא להפריד ילדים מהוריהם מכיוון שמדובר בחוק ובהחלטה של בית משפט, זאת למרות שמדובר בטענה לא נכונה עובדתית.

נילסן עבדה עם זרועות אחרות של הממשל האמריקאי, בהם מחלקת המשפטים, משקד הבריאות וסוכוניות אכיפת החוק, כדי לנסח פיתרון חוקי שלא יפר החלטה של בית המשפט האמריקאי משנות השמונים, לפיה אין להחזיק משפחות יחד במעצר יותר מעשרים ימים. כאמור, בכוונת ממשל טראמפ לערער על החלטה זו.

בתחילת חודש מאי הודיע ג'ף סשנז, התובע הכללי של ארצות הברית, על יישום מדיניות "אפס סובלנות" כלפי הגירה בלתי חוקית לתוך ארה"ב. משמעותה של החלטה זו הייתה שהממשל האמריקאי ישאף לשפוט ולגרש באופן מיידי את כלל המהגרים הבלתי חוקיים החוצים את הגבול שבין מקסיקו לארה"ב. לצורך מטרה זו, תוגברו כוחות הסיור על הגבול, ושונו הנהלים להתמודדות עם המהגרים עצמם.

עד לאותה ההחלטה, מהגרים בלתי חוקיים שהיו נכנסים לארה"ב היו מקבלים זימון לשימוע, שבו יוסדר מעמדם. במידה והם זכאים למעמד פליטות, הם היו מורשים להישאר בארה"ב, ובמידה ולא, היו מגורשים חזרה לארץ המוצא שלהם. עם זאת, חלק מאותם המהגרים הבלתי חוקיים לא הגיעו לשימוע, ולמעשה נשארו בתוך גבולות ארה"ב ללא אישור.

החלטתו של ממשל טראמפ הייתה שלא לאפשר למהגרים להיכנס כלל לתוך גבולות ארה"ב, לשפוט ולגרש אותם באופן מיידי. כך, על פי החלטת הממשל, כל מהגר בלתי חוקי נעצר, ומגורש באופן מיידי. עם זאת, על פי חוקי ארה"ב, לא ניתן לעצור ילדים, ולכן בחודשיים האחרונים אלו מופרדים מהוריהם ונשלחים למתקנים בהם הם מוחזקים עד שאפשר יהיה להחזיר אותם להוריהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!