דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הסתדרות העובדים הכללית החדשה

ההסתדרות היא גוף דמוקרטי, מאתגר עד מאוד, אך דמוקרטי, ומתקיימת בו הפרדת רשויות: הרשות השופטת היא רשות השיפוט שהיא מעין גוף בוררות שיושבים בו עורכי דין שמתפקדים כשופטים/בוררים בנושאים שונים של ההסתדרות.

הרשות המבצעת: הנהגת ההסתדרות ובה כ-45 חברים. כולם אנשי שלומו של יו"ר ההסתדרות. חברי ההנהגה שאינם עובדי הסתדרות מקבלים שכר דירקטורים על השתתפותם בישיבות ההנהגה.

הרשות המחוקקת: בינ"ה – בית נבחרי ההסתדרות ובה 171 צירים ע"פ תוצאות הבחירות להסתדרות. בבחירות האחרונות סיעת עוגנים שזו קואליציה של כל סיעות הבית פרט לש"ס והבית החברתי קיבלה כ-61% מקולות הבוחרים כך שכ-106 חבריי בינ"ה הם מעוגנים. היתר הם מש"ס והבית החברתי. התפקיד בבינ"ה הוא על בסיס התנדבותי. לבינ"ה יש גם ועדות שונות כוועדת כספים, המבקר ועוד.

אני בבחירות האחרונות הצטרפתי לסיעת הבית החברתי וכיום אני חבר בינ"ה וחבר בוועדת המבקר מטעם בינ"ה. בינ"ה אמורה להתכנס כפעם בחודש וההנהגה כפעם בשבוע. לגבי ההנהגה אני יודע יחסית מעט כי איני חבר הנהגה, אבל לצערי בינ"ה אינה מתכנסת כל חודש אלא יותר מתי שנוח ליו"ר בינ"ה ומתי שצריך אותה כדי לאשר משהו בהתאם לתקנון.

ההסתדרות שהוקמה ב-1920, לפני 98 שנים, אוטוטו יומולדת 100, אינה יודעת כל כך להתנהל עם אופוזיציה חיה ולוחמת, כי לא היה כדבר הזה בהסתדרות מעולם. בד"כ מיד אחרי הבחירות, האופוזיציה הייתה מצטרפת לקואליציה וכך מוסד דמוקרטי גדול וחשוב מאין כמוהו התנהל ללא דמוקרטיה אמיתית כלל, כי האופוזיציה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה, וחבל שיש כאלו שעדיין לא מבינים זאת ואינם מסוגלים לקבל ביקורת בונה, על מנת להשתפר. ואני יודע שלא נעים ולא נוח לשמוע ביקורת.

אתמול הייתה ישיבת בינ"ה שעליה רציתי לכתוב פה, אבל ההקדמה הייתה נחוצה, אז אספר על אנקדוטה משעשעת אחת:
להסתדרות יש גוף ביקורת חשוב שנקרא מבקר ההסתדרות. מבקר ההסתדרות מניח פעם בשנה על שולחן בינ"ה את דוח הביקורת שלו. בשנה שעברה הוא הניח על שולחננו ספרון שהוא דוח מקוצר והדוח המלא נמסר על דיסק. אני כהייטקיט היחיד בבינ"ה הרגשתי צורך להעיר שלרובנו כבר אין כונני דיסקים במחשבים וכדאי לעבור לפורמט מתקדם אחר. טענו שאני שחצן, ושאר מילות גנאי אבל אני שמח לכתוב שדבריי נפלו על אוזניים קשובות ואתמול קיבלנו את הדוח המלא על דיסק און קי. מישהו מחבריי חשב שנתנו לו סים לטלפון וזה מאוד הצחיק אותנו ולכן גם אמרתי בנאומי בבינ"ה אתמול שמי שצריך עזרה עם הדיסק און קי, נשמח לעזור. זו לא היתה התנשאות, זו הייתה הצעת עזרה אמיתית, אבל יש כאלו שבוחרים להיעלב ובעיקר להרעיש ולהפריע לנואם.
יש מה לשפר בפוליטיקה הישראלית ובטח בהסתדרותית והמון.
אחלה סופ"ש,
גד

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!