דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל 2018

מונדיאל 2018 / לקראת פרו - צרפת: הדרך הפתלתלה של פאולו גררו למונדיאל ברוסיה

החלוץ הוותיק, שיוביל הערב (ה') את נבחרת פרו במשחק מול צרפת, כמעט ולא השתתף בטורניר | סיפור יוצא דופן על תה מעלי קוקה, השעיה שהוטלה, ובוטלה, וחודשה, הפגנת אלפים בפרו ואפילו מכתב תמיכה משחקני היריבות

פאולו גררו,  חלוץ נבחרת פרו (Editorial credit: lev radin / Shutterstock.com)
פאולו גררו, חלוץ נבחרת פרו (Editorial credit: lev radin / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחרי משחק נהדר מול נבחרת דנמרק (בו לא הצליחה להשיג נקודות, למרות שהייתה טובה יותר) תעלה הערב (חמישי), בשעה 18:00, נבחרת פרו למשחק מול צרפת. כדי להשאיר לעצמה סיכוי לעלות לשמינית הגמר, חייבת פרו את החלוץ שלה פאולו גררו בשיאו.

החלוץ הוותיק שמשחק בשנים האחרונות בליגה הגרמנית כבר לא חד כמו בתקופות ששיחק בבאיירן מינכן והמבורג, אך עדיין מספיק מנוסה כדי לנסות ולעקוץ את שערו של הוגו לוריס. אבל גררו, הקפטן של נבחרת פרו, כמעט ולא הגיע למונדיאל. בדיקת סמים שגרתית אחרי משחק במוקדמות הטורניר מול ארגנטינה גילתה שרידים של קוקאין בדמו, ופיפ"א השעתה אותו ממשחק לשנה שלמה.

12 ימים בלבד אחרי אותה החלטה, דנה פיפ"א בערעורו של השחקן. עורכי דינו טענו ששרידי הקוקאין נמצאו בדמו של גררו, משום ששתה בטעות תה מסורתי שעשוי מעלי הקוקה. בגלל שלא מדובר בחומר משפר ביצועים, החליטה פיפ"א להתחשב בשחקן, וצמצמה את ההשעיה לחצי שנה בלבד – כך שיוכל להגיע לרוסיה.

אבל הסיפור לא נגמר כאן' הסוכנות העולמית נגד סמים בספורט מיהרה לערער על החלטת פיפ"א לבית הדין לבוררות בספורט, בטענה שגררו אמנם לא התכוון לצרוך את הסם אך הוא עדיין אשם, גם אם במידה שולית. לצערו של החלוץ הפרואני, הערעור התקבל והשעייתו הורחבה ל-14 חודשים. גררו שוב יצא מתמונת הסגל למונדיאל.

אזרחי פרו לא ראו בעין יפה את העונש המוגדל, בלשון המעטה. ב-22 במאי יצאו 5,000 מפגינים לרחובות הבירה לימה ודרשו לאפשר לקפטן הנבחרת להוביל אותה בגביע העולם. התמיכה הציבורית הזו בגררו הביאה את הקפטנים של הנבחרות ששובצו לאותו בית עם פרו – מייל ג'דינאק האוסטרלי, הוגו לוריס הצרפתי וסימון קיאר הדני  – לפנות לפיפ"א ולבקש, גם הם לבטל את ההשעיה.

"להיות מסוגל לשחק בגביע העולם זה רגע מאוד מיוחד בקריירה המקצוענית של כל כדורגלן" הסביר לוריס את העובדה שתמך בשחקן יריב, "זה היה מהלך של סולידריות בשביל שחקן אחר, שנענש למרות שלא ניסה לצרוך חומרים אסורים למען שיפור הביצועים שלו. זו הייתה החלטה משותפת של הקפטנים, רק רצינו להראות סולידריות".

הלחץ הציבורי הביא את בית הדין לבטל, זמנית, את ההשעיה ולאפשר לגררו להוביל את נבחרת שלו ברוסיה. כעת, יצטרך החלוץ הוותיק להוכיח שהמאבק לא היה לחינם, שמעבר לחוויה המדהימה שלו כשחקן הוא גם יכול להביא הישגים לפרו במונדיאל הראשון שלה מזה 36 שנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!