דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חולון

לא סוג ב' / "אני כועסת שסגן ראש העיר קורא לנו 'חיות דו רגליות מבחילות'"

מאות בני אדם הפגינו אתמול (ה') ברחבת עיריית חולון, במחאה על דבריו המקוממים של סגן ראש העיר כנגד להט"ב | אחד מהמפגינים נעצר ושוחרר, לאחר שלטענת המשטרה ניסה להיכנס בכוח לבניין העירייה

הפגנת המחאה נגד דבריו של סגן ראש העיר חולון נגד קהילת הלהט"ב, 21 ביוני 2018  (קרדיט: רן שלהבי)
הפגנת המחאה נגד דבריו של סגן ראש העיר חולון נגד קהילת הלהט"ב, 21 ביוני 2018 (קרדיט: רן שלהבי)
יהל פרג'

מאות בני אדם השתתפו אתמול (חמישי) בהפגנת מחאה וגאווה ברחבת עיריית חולון בעקבות התבטאויות להט"בופוביות מצד סגן ראש העירייה יואל ישורון. בלילה שוחרר אדם שנעצר במהלך ההפגנה, אשר לפי טענת המשטרה ניסה להיכנס בכוח לבניין העירייה. לאחר מעצרו של הגבר, מסרה המשטרה: "לפני זמן קצר, עם סיומה של הפגנה ברישיון מול בניין עיריית חולון, ניסו עשרות מפגינים להיכנס בכח לבניין העיריה , בניגוד לתנאים ברישיון ההפגנה, תוך שהם משתמשים ברמקולים וצועקים. המפגינים לא שעו להוראות השוטרים להתרחק מהמקום ואף גידפו שוטרים . 2 מהם עוכבו ( 25, חולון) (31, רמת גן) ואחד נעצר (27, ת״א) לחקירה." המשטרה הדגישה את מחויבותה לחופש הביטוי והדיבור.

בתחילת השבוע פרסם ישורון פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו יצא בחריפות נגד הקהילה הלהט"בית אותה כינה "מפלצות", "חיות דו רגליות", "גידולי פרא", "שרוטים לעומק", "חרמני משכב זכר" ו"חיות ממין נקבה".

המפגינים, שהגיעו משלל ארגוני הקהילה הגאה, פעילים פוליטיים נושאים שלטים ובהם נכתב "אנחנו לא סוג ב'", "ואהבת לרעך כמוך", "אני בת אדם" ועוד. הנערה עמית צחר, חניכת איג"י ארגון הנוער הגאה ותושבת חולון אמרה: "אני עומדת כאן היום, תושבת העיר ונציגת הנוער הגאה של חולון ואני כועסת. אני כועסת על שפעם אחר פעם אנשי ציבור מנצלים את הקול שלהם להסתה נגד הקהילה שלנו, נגדנו, אותם האנשים שבחרו באהבה. אני כועסת על שבעיר שלי, עיר שמקדמת את המקום לקבלה, שיש בה קבוצה מכובדת של קהילה חזקה, וקבוצת בני נוער שפועלים לשינוי חברתי, עומד סגן ראש עיר שקורא לנו ״חיות דו רגליות מבחילות, דוחות ושרוטות לעומק״.

חן אריאלי יו"ר האגודה למען הלהט"ב אמרה בהפגנה: "באנו להעביר מסר ברור וחד: אם אתה לא יודע להחזיק באחריות על הפה שלך – אין לך זכות מוסרית להחזיק את הכסא שלך! התנצלות לא מספיקה לנו, אנחנו נאבקים על העקרונות שלנו, על החיים שלנו. זו דמותה של המדינה שאנחנו רוצות לחיות בה, אסור לנו לתת יד, מקום או הכרה לביטויי שנאה ולהטופוביה. אנחנו לא רוצות מדינת תל אביב שרק בה להטבים יוכלו לחיות בבטחון. גם לטרנסיות גם להומואים וגם לשרמוטות צריך להיות מקום לחיות בבטחון ובטוב בחולון ובכל עיר אחרת בארץ. אני קוראת לתושבי ותושבות חולון, הלהטבים והלא להטבים, להשפיע בקולכם ולוודא שמי שמתבטא באופן הזה, לא יהיה לו מקום בעירייה. בכוחכם להשפיע על חייו הפוליטיים ולסיים אותם".

הרבה גלית קדם כהן, הרבה של קהילת קודש וחול בחולון אמרה: "בני אדם מצליחים לייצר תבנית. שטנץ'. אבל הקב"ה, הוא גדול יותר מאנשים, ואפילו מאותם אנשים שמדברים בשמו, ושחושבים שכולנו, ההולכים על שניים, נולדנו זהים וצריכים לחיות תחת מונופול של זהות. היום אני רוצה להגיד גדולתו של הקדוש ברוך הוא שברא מגוון אנושי מרהיב. "מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא טבע כל אדם בחותמו של אדם הראשון- ועדיין אין אחד מהן דומה לחבירו". אומרת המשנה: לפיכך כל אחד ואחד חייב לומר, בשבילי נברא העולם. אני אמא גאה. ואעשה הכל כדי שילדינו יוכלו לחיות בחברה שבה הם אוהבים ואהובים מבחירה, חרות וכבוד הדדי. ואני רוצה שתאמרו איתי הערב: בשבילי נברא העולם".

הנערה עמית צחר, חניכת איג"י ארגון הנוער הגאה ותושבת חולון: "אני שואלת אתכם, עד מתי קהילה שלמה תמשיך לחוות אלימות במרחב הציבורי? כמה עוד התבטאויות שפלות של אנשי ציבור נבחרים נצטרך לספוג? עד למתי נשאר אדישים ונשתוק? נוער שלם עומד מאחורי. נוער חזק, לא מתפשר, נוער ששואף לעתיד טוב יותר ופועל למען חברה מתוקנת. אנחנו כאן להילחם על הזכות הבסיסית שלנו, הזכות לכבוד האדם וחירותו. אנחנו כאן כדאי לדרוש שוויון, ואנחנו נאבק למען עתיד טוב יותר לנו ולדורות ההמשך. אנחנו עומדים איתנים מול הפחד המשתק ואנחנו קוראים לכם, ציבור יקר, אל תתנו יד ללהט״בפוביה. אל תשארו אדישים, תיאבקו איתנו במלחמה הזו, תאירו במקומות בהם החושך מאיים להפיל. תעמדו מאחורינו ותוכיחו לנו שהנוער הגאה שלנו עוד יצליח לחולל מהפכה".

הפוסט בו התבטא ישורון נגד להט"ב:

ישורון התנצל מספר ימים לאחר פרסום הפוסט, וזאת בשל לחץ ציבורי כבד שהופעל עליו, אך המפגינות והמפגינים היום קוראים לפרטו מתפקידו הציבורי

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!