דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / ג'ארד קושנר: "אם אבו מאזן לא ישוב למו"מ - נפרסם את תוכנית השלום"

את הדברים אמר בראיון שפורסם הבוקר, וזאת לאחר רצף שיחות עם ראש הממשלה נתניהו במהלך הסופ"ש | קושנר הוא חתנו של הנשיא האמריקאי טראמפ ויועצו הבכיר | ארה"ב צפויה לחשוף בקרוב את תוכנית השלום שגיבשה למזרח התיכון, שפרטיה לא ידועים עדיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ הבכיר ג'ארד קושנר, הנציג המיוחד למו"מ בינלאומי ג'ייסון גרינבלט ועם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, בלשכת רה"מ בירושלים (צילום: חיים צח ֿ לע"מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ הבכיר ג'ארד קושנר, הנציג המיוחד למו"מ בינלאומי ג'ייסון גרינבלט ועם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, בלשכת רה"מ בירושלים (צילום: חיים צח ֿ לע"מ).
שי ניר

חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר תקף את הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס – "הוא אומר שהוא מחויב לשלום – ואין לי שום סיבה להאמין לו. אני מטיל בספק את הרצון או את היכולת שלו להשיג הסכם. המסרים שלו לא השתנו ב-25 השנים האחרונות, ובמהלך התקופה הזו לא הושג שלום". כדי להמתיק את הגלולה ציין קושנר כי הוא "מוכן לעבוד יחד עם הנשיא אבו מאזן, אם הוא רוצה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בסוף השבוע ארוכות עם קושנר, בלשכתו בירושלים. בפגישה השתתפו גם השליח המיוחד לתהליך השלום, ג'ייסון גרינבלט, שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. על פי הודעת משרד ראש הממשלה, עסקה הפגישה בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי בעזה.

"לקדם תהליך שלום בין הישראלים לפלסטינים"

בהודעה שפרסם הבית הלבן בתום הפגישה נכתב כי "הפגישה דנה בדרכים בהן ניתן להקל את המצב ההומניטרי בעזה, תוך שמירה על ביטחון ישראל. עוד עסקה הפגישה בתחייבות המתמשכת של ממשל טראמפ וממשלת ישראל לקדם תהליך שלום בין הישראלים לפלסטינים". ההודעה לא כללה פרטים נוספים בנושא. בהודעה מטעמו, הביע נתניהו "הערכה לנשיא טראמפ על תמיכתו בישראל".

הפגישה היום התקיימה על רקע העובדה שבכוונת ממשל טראמפ להציג בזמן הקרוב את תוכנית השלום שגיבש למזרח התיכון. טראמפ הבטיח בעבר כי ידאג להשיג את "העסקה האולטימטיבית" שתסיים את הסכסוך,והוסיף כי אינו נוקט עמדה בנוגע לגבולותיה הריבוניים של ישראל מכיוון שנושא זה צריך להיות מוסכם במשא ומתן. עם זאת, מאז החלטתו להכיר בירושלים בבירת ישראל ולהעביר אליה את השגרירות מביעים הפלסטינים עוינות לעבר ארה"ב כמתווכת בינם לבין ישראל.

גורמים בממשל האמריקאי אמרו לסוכנות הידיעות איי.פי כי תוכנית השלום קרובה לסיום, וכי תפורסם במהלך הקיץ הקרוב אחרי מספר דחיות. פרטי התוכנית לא פורסמו עדיין, אך ברשות הפלסטינית חוששים כי תוצע להם אחיזה סמלית בלבד בירושלים.

צוותו של הנשיא טראמפ נפגש השבוע עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, מלך ירדן עבדאללה השני, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אאל סעוד, ומנהיגים נוספים באזור. הצוות לא לא קבע עדיין שיחות עם הנהגת הרשות הפלסטינית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!