דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

אופוזיציה בהסתדרות?! יש דבר כזה? יש!

לטובת הקורא שעלה על בימת בינ"ה וזעק: "אתם הפסדתם בבחירות, אתם הפסדתם"
אני באותו זמן בדיוק הייתי בפגישה שנקבעה מראש עם שטפני וקריסטינה מגרמניה בנוגע לשילוב של אנשים על הספקטרום בעבודה בהייטק, וצעקותייך הפריעו לשיחה שלי כי הייתי במרפסת המרהיבה של בינ"ה.
אבל לא ממש הבנתי. אכן הפסדנו בבחירות ואנחנו יודעים זאת. אבל הנה שירות לאזרח. הערך מוויקפדיה על אופוזיציה.
אופוזיציה:

במובנה הרחב יותר, אוֹפּוֹזִיצְיָה היא כינוי כולל לעמדות, ארגונים ותנועות המתנגדים פוליטית או אידאולוגית לשלטון או לעמדתו, ולא בהכרח כאלה הפועלים במסגרת פרלמנטרית.
בהקשרה הפרלמנטרי-מדיני אופוזיציה (בעברית: נֶגְדָּה[1]) היא כינוי לכל המפלגות שאינן חברות בקואליציה, כלומר לא התאגדו לשיתוף פעולה בגוף המחוקק עם מפלגת השלטון ועם המפלגות שתומכות בה (אשר נציגיהן חברים בממשלה).
במשטר פרלמנטרי-יחסי כמקובל בישראל, חברי האופוזיציה מהווים מיעוט בקרב חברי הרשות המחוקקת, מכיוון שקשה לשמור על קואליציה ללא רוב בכנסת.
מטרת האופוזיציה היא לייצג בפרלמנט את עמדותיו של המיעוט שלא זכה לייצוג בשלטון, לבקר את השלטון ואף לנסות להפילו בהתאם לחוק ולחוקה, ולהציג אלטרנטיבה לדרכה של הממשלה.
בישראל, בממלכה המאוחדת ובמשטרים פרלמנטריים דומים, מקובל שראש האופוזיציה הוא יושב ראש המפלגה הגדולה מבין המפלגות החברות באופוזיציה. בישראל עד שנת 2000, "ראש האופוזיציה" היה תפקיד ללא משמעות שנקבעה בחוק כלשהו. בשנת 2000 נחקק תיקון לחוק שהסדיר את מעמדו, סמכויותיו, שכרו וכדומה. בין היתר חויב ראש הממשלה למסור לו עדכונים בענייני המדינה. כמו כן נחשב ראש האופוזיציה כ"סמל מדינה" וזכאי לאבטחה כראש ממשלה ונשיא.
לעיתים נקבע בחוק או בנוהג ייצוג בוועדות לנציג של האופוזיציה, על מנת לתת יצוג למיעוט. למשל, בישראל נקבע בחוק שברשויות המקומיות יינתן לאופוזיציה ייצוג בכל אחת מועדות החובה של הרשות המקומית[2].

אז נכון, הפסדנו ואנחנו אופוזיציה. אני מבין שהסתדרות העובדים הכללית החדשה על 98 שנותיה לא חוותה אופוזיציה כזו מימיה , אבל זו נשמת אפה של הדמוקרטיה.
מה אתם מצפים? שנשב, נחייך ונסכים לכל מה שתגידו?
תפקידנו לייצג את המיעוט וזה מה שאנחנו עושים.
האופוזיציה תמיד תפסיד בהצבעות, כי מה לעשות היא אופוזיציה ולכן היא מיעוט. אז מה נשאר לה לעשות? מה שהיא עושה במסגרת החוק. לשאול שאילתות, לפנות ליועץ המשפטי, לתבוע ברשות השיפוט וכן גם לפנות לתקשורת. זו עבודתה וחובתה של האופוזיציה כשם שעבודתו של יו"ר בינ"ה היא להקשות על האופוזיציה לעשות זאת. כל אחד בסוף עושה את עבודתו והגלישה לפסים אישיים היא אינה מכבדת ואינה ראויה כלל וכלל.
אסור לשכוח שהאופוזיצה הנוכחית מייצגת כ-38% מהבוחרים. כן, 38% שיש החושבים שלהם אסור בכלל להביע את דעתם ואם הם עושים זאת, זו חוצפה וכפיות טובה.
לא, ממש לא באנו להרוס את הבית שאנחנו חלק ממנו. להיפך, באנו להצילו!
הסתדרות העובדים הכללית החדשה הוא ארגון העובדים הגדול, החשוב והחזק במדינת ישראל והוא חייב להמשיך להיות כזה. חוסר השקיפות שלו בתחומים המסחריים והתנהלותו הכללית פוגעות בלגיטימיות שלו ופוגעות בכולנו.
חייבים להציל את הבית ולהחזיר לו את כבודו ואת הלגיטימיות שלו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!