דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / החלוץ הצעיר של נבחרת גרמניה שמגיע למונדיאל צנוע ומסוכן

אלופת העולם גרמניה תנסה לכפר על ההפסד מול מקסיקו, כשתפגוש במוצ"ש את שבדיה | האם החלוץ הצעיר והמוכשר טימו ורנר, שסומן כחלוץ העתיד של גרמניה, יוציא את הנבחרת מבצורת השערים שלה?

טימו וורנר במדי נבחרת גרמניה מול מקסיקו, מונדיאל 2018 (AP Photo/Eduardo Verdugo)
טימו וורנר במדי נבחרת גרמניה מול מקסיקו, מונדיאל 2018 (AP Photo/Eduardo Verdugo)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת גרמניה תמיד התגאתה בחלוצים אדירים, שידעו ברגע הנכון לפרק את ההגנות היריבות ולהכריע משחקים חשובים. שרשרת דורות שלמה של חלוצי על עוברת מגרד מולר המעולה, דרך קרל היינץ רומניגה, רודי פלר, יורגן קלינסמן, אוליבר בירהוף, מירוסלב קלוזה, תומאס מולר ומריו גומז. במונדיאל הקרוב הציפיות הן מהחלוץ הצעיר טימו ורנר מקבוצת ר.ב לייפציג להצטרף לרשימה, ולהטביע את שמו כחוליה החדשה בשרשרת הגרמנית.

ורנר הוא חלוץ מרכזי כמעט מושלם, עם שליטה מצוינת בשתי הרגליים, מהירות פריצה מסחררת ויכולת סיום אדירה מול השער. הוא אחד החלוצים המהירים בטורניר, גבוה ובעל מבנה גוף חזק במיוחד. הכינוי שלו הוא "טורבו טימו", בגלל יכולתו לרוץ 100 מטר בזמן פנטסטי של 11.1 שניות.

את הגנים הספורטיביים ירש ורנר מאביו, כדורגלן עבר שלעולם לא הגיע לרמות הגבוהות, ושיחק במהלך הקריירה בקבוצה הקטנה של שטוטגרט קיקרס. טימו מספר על צעדיו הראשונים כששיחק עם אביו בכל הזדמנות: "כאשר הייתי ילד קטן, אבא שלי היה מוסר לי את הכדור ואני הייתי בועט לשער. בהתחלה הוא היה מוסר לי לרגל ימין והיינו עובדים על הטכניקה ברגל ימין, אח"כ הוא היה מוסר לי לרגל שמאל והיינו עובדים עליה. אנחנו אפילו רצנו ביחד בהרים. אני למדתי מהר שאם אתה רוצה להיות מקצוען, אתה חייב לעשות תמיד יותר".

בגיל שש הוא כבר הצטרף לקבוצת הילדים של שטוטגרט, ומהר מאוד החלוץ המהיר והחזק עשה לעצמו שם באקדמיה של שטוטגרט והגיע לנבחרת הנוער. בנבחרת הצעירה הוא זכה לכבוד מיוחד, כאשר נבחר לשחקן המצטיין עד גיל 17 בנבחרות גרמניה ע"י ההתאחדות הגרמנית.   

בגיל 16 הוא זכה במלכות השערים בליגת הנערים הגרמנית, לאחר שכבש 24 שערים. בקיץ אחריו עלה החלוץ הצעיר, בגיל 17 בלבד, להופעת בכורה במדי שטוטגרט מול בוטב פלובדיב הבולגרית, במוקדמות הליגה האירופית. במשחקו הראשון הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר שמופיע במדי הקבוצה אי פעם – שיא שהוא שיחזר גם בליגה הגרמנית. באותה עונה הוא שיחק ב-30 משחקים, מתוכם פתח ב-16 משחקים, כבש 4 שערים ובישל חמישה נוספים – לא רע בשביל נער בן 17.

למרות ההצלחה המהירה, ורנר מנסה להישאר עם הרגליים על הקרקע. הוא השקיע וסיים בצורה טובה את הלימודים בבית ספר, וידוע כבחור צנוע. לאתר הבונדסליגה הוא סיפר: "אני יכולתי להיות מפוקס רק על כדורגל, אבל אמא שלי ממש רצתה שאני אסיים את בית הספר. למען האמת לעולם לא חשבתי לא לעשות את זה, כי זה יהיה טיפשי מצידי. בראייה לעתיד אני גאה שהצלחתי במקביל לסיים את הלימודים ולפתח את הקריירה המקצוענית שלי".

במהלך העונה הראשונה שלו בבונדסליגה הוא כבש צמד לרשת פרייבורג, והפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש  צמד בתולדות הליגה הגרמנית. כאשר הקבוצה התארגנה לנסיעה חזרה הביתה, הגיע כובש הצמד עם שקיות הציוד שכללו נעליים וכדורים של קבוצתו. הוא העמיס אותן לתא המטען בלי וויכוחים או גינונים מיותרים של כוכב.  

לפני שתי עונות החליט החלוץ הצעיר החליט לעשות שינוי משמעותי בקריירה, והצטרף תמורת סכום מגוחך של 14 מיליון יורו לפרויקט השאפתני של ר.ב לייפציג. בקבוצת המיליונים החדשה הוא היה חלק מהעונה הראשונה וההיסטורית, במהלכה סיימה קבוצתו במקום השני בליגה, אחרי האלופה באיירן מינכן. בגיל 21 בלבד כבש ורנר 21 שערי ליגה ובישל 7 נוספים.

העונה נעצרה ההתקדמות שלו, וכמו כל הקבוצה הוא סבל מירידה קלה ביכולת. בליגה הא כבש 13 שערים ובישל עד שמונה שערים. העונה הוא בעט 3.4 בעיטות וביצע 6.9 נגיעות ברחבה לממוצע של 90 דק', במדי נבחרת גרמניה הוא משתדרג עם 4.5 בעיטות ו-8 נגיעות ברחבה.

ורנר מצטיין בינתיים בהופעותיו בנבחרת גרמניה, עם 8 שערים מתוך 14 משחקים. היכולת המצוינת שלו במדי הנבחרת הפכה אותו ליורש הטבעי של מירוסלב קלוזה, החלוץ המצטיין שמחזיק עד היום בשיא הכיבושים בתולדות המונדיאל.

במשחק בו הפסידה גרמניה למקסיקו היה החלוץ המהיר חלש כמו שאר הנבחרת. הוא בעט 3 פעמים בלבד מתוך 25 בעיטות של נבחרת גרמניה, ורק אחת מהן הלכה למסגרת. הוא לא קיבל מספיק כדורים במקומות המסוכנים, ובאופן כללי שיחק חלש יחסית.

כדי שאלופת העולם תחזור להיות המכונה המפלצתית והדורסנית שהתרגלנו לראות תחת המאמן יוגי לב, גרמניה חייבת לחזור לבסיס, ולהשתמש בצורה טובה יותר בחלוץ העל החדש שלה, שימשיך בשקט ובצניעות לשבור שיאים חדשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!