דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל 2018

מונדיאל 2018 / הכירו את התגלית של מקסיקו שנעשה השחקן הכי מלהיב במונדיאל

הירבינג לוסאנו כבש את שער הניצחון המרשים של מול גרמניה, כשהוא נראה בדרך להיות כוכב-על | היום (שבת) תעלה מקסיקו מול קוריאה הדרומית החלשה, אבל מה שבאמת מעניין אותם זה לשבור את הרצף ולעבור את שמינית הגמר

אירווינג לוסאנו במדי נבחרת מקסיקו, כובש שער במונדיאל 2018. (AP Photo/Antonio Calanni)
אירווינג לוסאנו במדי נבחרת מקסיקו, כובש שער במונדיאל 2018. (AP Photo/Antonio Calanni)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רגע לפני שהמחזור הראשון של מונדיאל 2018 מסתיים, ניתן כבר לסמן את הנבחרת המפתיעה של המשחקים עד כה – מקסיקו. הקבוצה הצבעונית והתוססת של המאמן חואן קרלוס אוסוריו הצליחה לגבור 0:1 על אלופת העולם גרמניה. מאז מונדיאל 1994 יש למקסיקו מסורת להיות אחת הנבחרות המצטיינות בשלב הבתים, ולאחר מכן להיות מודחת פעם אחר פעם בשלב שמינית הגמר. השנה היא בונה תקוות על שחקן ההתקפה, היהלום הצעיר שבכתר הירבינג לוסאנו, שמככב בשנים האחרונות בפ.ס.ו איינדוהבן, ומושך את תשומת ליבן מהקבוצות הגדולות באירופה.

עד כה המקסיקנים 'הספיקו' לנצח בשלב הבתים את נבחרת גרמניה, לסיים בתיקו עם איטליה (מונדיאל 94'), הולנד ובלגיה (ב-98'), ואיטליה (ב-2002) לנצח את צרפת (ב-2010) ולסיים בתיקו עם ברזיל המארחת (ב-2014). אבל תמיד היה חסר משהו נוסף מאבק הכוכבים לנבחרת הטובה ביותר בצפון-מרכז אמריקה. כמעט בכל מונדיאל הנבחרת המקסיקנית הציגה לנו שחקן צעיר חדש ויחסית בלתי מוכר, שהפך לאחר המונדיאל לשם דבר באירופה.

הפעם, ההזדמנות היא של הירבינג לוסאנו הצעיר לפרוח באגף שמאל עם מהירות מסחררת וכניסות מעלות לתוך הרחבה. בעונה האחרונה בליגה ההולנדית כבש החלוץ הצעיר 17 שערים ובישל 11 נוספים. בממוצע הוא בעט לשער 3.8 פעמים ל-90 דק', משחק וכבש 0.65 שערים ל-90 דקות משחק בממוצע. כשחקן כנף, היכולת שלו למצוא את החברים שלו לא פחות חשובה מכיבוש השערים עצמם. לוסאנו העמיד העונה ממוצע 2.56 מסירות מפתח ל-90 דק' משחק.

המהירות המסחררת והיכולת ההתקפית המגוונת הופכות אותו לשחקן שקשה לעצור. היכולת שלו לעבור למרכז ולברוח מהמגן שלו מכריחה את ההגנה מנגד להיות מתואמת יותר בחלק האחורי. במשחק מול גרמניה, המאמן עשה בו שימוש נהדר בהתקפות המעבר המהירות של מקסיקו. הכדרור והמיקום המדויק הפכו אותו לאיום המרכזי על יריביה של נבחרת מקסיקו.

הוא כבש את שער הניצחון בהתקפה מתפרצת נהדרת, בעט 2 בעיטות לשער ויצר 3 מצבים נוספים. בסך הכל, הוא היה מעורב באופן ישיר ב-38 אחוז מהמצבים של הנבחרת, בתוספת ל-91% דיוק במסירות שלו, מה שהופך אותו לשחקן המצטיין במגרש.

לוסאנו זכה בילדותו בכינוי "צ'אקי" על שם הבובה המפחידה שהורגת אנשים בסרטי אימה. את הכינוי המיוחד קיבל כנער צעיר לאחר שהיה ידוע כשחקן שעושה את הקונדסים במסעות החץ של קבוצתו. אחד הקונדסים האהובים עליו היה להתחבא מתחת לכיסאות האוטובוס, וכשמישהו מגיע לזנק אליו בהפתעה מפחידה.

את שער הבכורה שלו הוא כבש בגיל 18 במדי קבוצתו פאצ'וקה המקסיקנית, חמש דקות בלבד לאחר שעלה כמחליף במשחק הצמרת מול קלאב אמריקה. כבר בשערו הראשון הוא כבש באופן המאפיין אותו מאז: הוא קיבל מסירת רוחב בהתקפה מתפרצת, רץ במהירת מסחררת באגף שמאל עבר שני שחקנים, נכנס לרחבה ובעט עם כל הלב כדור חזק לתוך הרשת.

לאחר שזכה באליפות קלסוארה בגיל 20 עם 8 שערים 6 בישולים, ובליגת האלופות של צפון-מרכז אמריקה עם שמנה שערים בשמונה משחקים, הליגה המקומית הפכה להיות לקטנה מדי בשביל היהלום החדש. בעונת 2016/17 הוא עבר לליגה ההולנדית תמורת סכום שנראה היום מגוחך – 8 מיליון יורו. לאחר שזכה תוך עונה גם בתואר ההולנדי, מוכן "צ'אקי" להתחיל להפחיד את ההגנות של הנבחרות הטבות ברחבי העולם.

לוסאנו ידע להצטיין במשחקי הבכורה שלו – גם במשחקו הראשון בליגה המקסיקנית, וגם במשחק הרשמי הראשון שלו במדי הנבחרת – נגד קנדה במוקדמות גביע העולם – הוא בישל וכבש. המסורת הזו המשיכה להבקעה במשחק הבכורה שלו העונה בליגה ההולנדית, ולמשחק הבכורה שלו השבוע בגביע העולם, לאחר שכבש לראשונה במדי הנבחרת בגיל 20 בלבד.

המאמן שלו, חואן קרלוס אוסוריו הקולומביאני, תיאר בצורה נפלאה את הכוכב החדש שלו: "הכוח שלו בנוי על העובדה שהוא שחקן ששמר על פרופיל נמוך ורגליים על הקרקע, ואני חושב שהוא יגיע רחוק אם ימשיך כך. לא רק שהוא שחקן טוב מאוד עם פוטנציאל להפוך לשחקן ענק, הוא גם בן אדם טוב".

היום (שבת) ב-18:00 שעון ישראל תמשיך נבחרת מקסיקו המוכשרת ללהוט על המגרש מול דרום קוריאה החלשה, בתקווה להבטיח כבר אחרי שני משחקים את הכרטיס הנכסף לשמינית הגמר. שם היא תקווה לקצת מזל כדי לא לקבל את נבחרת ברזיל, ואולי סוף סוף להגיע לרבע הגמר – לראשונה אחרי 24 שנים של הדחה בשלב השמינית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!