דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסוכנות היהודית

הסוכנות היהודית / חבר הנאמנים אישר: יצחק הרצוג נבחר ליו"ר הסוכנות היהודית

על אף התנגדות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אושר המינוי ללא מתנגדים | "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לשמור על אחדות העם היהודי ולוודא שהוא לא יקרע לגזרים" אמר הרצוג, וקרא לראש הממשלה: "נעבוד ביחד בשיתוף פעולה מלא"

יצחק הרצוג (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
יצחק הרצוג (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)

חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית אישר הבוקר (ראשון), ברוב קולות וללא מתנגדים, את מינויו של ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ליו"ר הסוכנות היהודית החדש. הרצוג ייכנס לתפקיד עד ה-1 באוגוסט.

"אני מאד מתרגש ומעריך מאוד את האמון שקיבלתי מכולכם" אמר הבוקר הרצוג אחרי ההצבעה, "נחמן מברסלב אמר כל העולם כולו גשר צר מאד. אני חושב שהסוכנות היהודית היא הגשר הצר הזה והחזק בין עם ישראל בתפוצותיו לבין מדינת ישראל ועל הגשר הזה צריך לשמור מכל משמר. והאתגרים שעומדים בפני הגשר הזה הם עצומים. הגשר הזה ילד את מדינת ישראל, הביא את העלייה העצומה של מיליוני בני אדם לארץ ישראל והגשר הזה עכשיו מתמודד עם האתגרים העכשוויים המורכבים והמסובכים ביותר שעומדים בפני העם היהודי בדור הזה".

עוד הוסיף הרצוג כי "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לשמור על אחדות העם היהודי ולוודא שהוא לא יקרע לגזרים. יהודי הוא יהודי הוא יהודי ולא משנה מאיזה זרם הוא ואיזו כיפה יש לו או אין לו על הראש. אנחנו צריכים להתמקד בעליה, להמשיך לקלוט עולים ולעודד עליה לארץ ישראל ולמדינת ישראל, לעסוק בחינוך יהודי, להילחם בשנאת ישראל באשר היא בכל מקום ואתר ואתר ולעבוד ביחד בתוככי החברה הישראלית כפי שעושה הסוכנות היהודית בצורה נהדרת".

"אני אומר כאן גם לממשלת ישראל ולראש הממשלה בנימין נתניהו" סיכם, "אנחנו נעבוד ביחד למען המטרות הנעלות הללו בשיתוף פעולה מלא".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ברך על מינויו של הרצוג, אומר כי "כחבר כנסת, כשר וכיושב ראש האופוזיציה, בוז'י פעל בלב הדמוקרטיה הישראלית מרבית חייו ושרת את העם הישראלי כשהוא פוסע בעקבות אביו וסבו. ישנם מעטים המבינים כהרצוג, את האתגרים העומדים מול העולם היהודי ואת הצורך ללמד ולחזק את הזהות היהודית ואת הקשר האמיץ בין מדינת ישראל והיהודים ברחבי העולם – היום, עוד יותר מתמיד. אלה אינם אתגרים פשוטים וישנם קשיים של ממש עליהם עלינו להתגבר. כנשיא המדינה אני ניצב לצד הסוכנות היהודית בנכונות מלאה וברצון כנה לסייע לפעילות הארגון על מנת להגן ולחזק את יחסי מדינת ישראל והעם היהודי. אני מבקש להודות בהזדמנות זו גם ליו״ר הסוכנות היוצא, ידידי נתן שרנסקי. נתן הוא גיבור בין-דורי בעיניי כל יהודי בעולם ולא נוכל להודות לו באמת על כל אשר עשה למען העם היהודי ומדינת ישראל עד כה".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי "ברכות לעם היהודי כולו על מינויו של הרצוג ליו"ר הסוכנות. וכמובן ברכות אישיות ליצחק, למיכל ולמשפחה על המינוי. זהו מינוי דרמטי לעתיד העם היהודי. נתניהו ושותפיו הרחיקו את הקהילות. הרצוג יקרב אותן מחדש".

מועמדותו של הרצוג אושרה ביום חמישי האחרון בוועדת המינויים של הסוכנות. מול הרצוג התמודד חבר הכנסת מטעם הליכוד, יובל שטייניץ, אך הרצוג גבר עליו בקרב חברי הוועדה. בתום הכינוס ועדת המינויים הגישה להרצוג מכתב פנייה בו ביקשו ממנו לקבל את התפקיד.

לאחר קבלת ההודעה, הודיע ראש הממשלה נתניהו על ביטול כינוס ועדת תיאום הפעולות בין הממשלה לבין הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית שצפויה הייתה להתקיים ביום שני. ככל הנראה מדובר בסנקציה מופגנת של נתניהו, לאחר שהתנגד למינויו של הרצוג לתפקיד יושב ראש הסוכנות.

במקומו של הרצוג יכנס לכנסת ככל הנראה רוברט טבייב, החבר במפלגת קדימה. את מקומו של הרצוג כראש האופוזיציה עדיין לא ברור מי ימלא או תמלא, אך על פי דיווחים שונים, ח"כ ליבני, יו"ר התנועה, תתעקש לקבל את התפקיד.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!