דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מאבק חינוכי / לבקשת נתניהו: הדיון בהצעה להצלת החינוכית נדחה בשבוע

יוזם ההצעה, ח"כ מיקי זוהר, לדבר ראשון: "רה"מ ביקש ממני פגישה אישית בנושא, יש כאן עניין תקציבי שצריך לראות איך פותרים" | משרד האוצר הודיע למנכ"לית הערוץ על מתווה לפרישת העובדים, אך אלו טוענים כי הנושא לא סוכם עימם

הפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה (ועד העובדים)
הפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה (ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פחות מחודשיים לסגירת הטלוויזיה החינוכית, והדיון בהצעת החוק להצלתה בוועדת השרים לחקיקה שהיה אמור להיערך היום (ראשון) – נדחה בשבוע. "ראש הממשלה ביקש ממני פגישה אישית בנושא, ואני מכבד את בקשתו, כדי להבהיר לו את החוק ואת ההשלכות שלו. מיד משם זה יקודם", אמר לדבר ראשון יוזם הצעת החוק ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שהוסיף כי בפגישה המתוכננת ישתתף גם שר התקשורת איוב קרא".

"בעיקרון, אני חושב שראש הממשלה בכלל לא פוסל את העניין הזה. להפך, זה נשמע לו הגיוני" אמר זוהר, "אבל הוא יודע שיש גם בעיות עם העניין של התאגיד – שאסור להתערב בתקציב שלו. אז יש כאן גם עניין תקציבי שצריך לראות איך פותרים, כמו בהרבה דברים חשובים". הידיעה על דחיית ביטול הדיון בהצעת החוק נמסרה לעובדי הערוץ  בשעה שהפגינו מול משרד ראש הממשלה.

הפגנת עובדים להצלת החינוכית (צילום: ניצן צבי כהן)
הטלוויזיה החינוכית תיסגר על פי חוק בעוד:
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

שר החינוך נפתלי בנט, שעובדי הערוץ מועסקים במשרדו, פגש את המוחים ואמר להם כי "אני חושב שהחינוכית זה נכס גדול למדינת ישראל. ורואים את זה במניעים של איכות כשלפעמים יש מרדף רייטינג. ולכן אתם חשובים". עם זאת הוסיף כי "לצערי ירשתי מצב אבל דחיתי אותו תקופה לא מבוטלת – למרות שאני במחויבות קואליציונית מול ראש הממשלה. אני מודיע – נתמוך בכל חוק שיעלה. יש לכם את שלוש האצבעות של שרי הבית היהודי".

השר הראה חוסר בקיאות בהצעת ההתייעלות שניסחה מנכ"לית הערוץ אורנה שמחון, בהתאם להצעת החוק של חבר הכנסת מיקי זוהר, במסגרתה יקוצץ 40% מתקציב החינוכית. העובדים זעקו כלפיו כי ישנה הצעת ההתייעלות, והשר שאל אותם בתגובה, "שלא עולה שקל למדינה?". לכך השיבו העובדים: "זה עצוב שאתה אפילו לא יודע".

במקביל הודיע בשבוע שעבר אגף השכר והסכמי העבודה באוצר לשמחון על אישור מתווה פרישה לעובדי החינוכית. על פי המתווה, שלדבריהם הוסכם גם עם ההסתדרות, יוכלו העובדים להירשם לתוכנית עד למועד סיום שידורי החינוכית הקבוע בחוק השידור הציבורי – ה-15 באוגוסט, ולפרוש בתנאים זהים לאלו שניתנו לעובדי רשות השידור.

מהסתדרות עובדי המדינה נמסר לדבר ראשון כי מדובר במתווה תוכנית פרישה מרצון, שגובשה בהסכמתם – אך אינה משליכה בכל צורה על מתווה הפסקת שידורי החינוכית אשר נדון בנפרד".

"בוקר קשה עובר עלינו. המתווה הזה הוסכם בלא הוועדים" אמרה לדבר ראשון שרון   ויינברג-שפיגלר, יו"ר ועד העיתונאים בחינוכית, "האוצר לא מעוניין בעובדי מדינה, וזה ברור לגמרי. ההצעה לא עולה היום כי האוצר נעמד על הרגליים האחוריות ומסרב לדון בה. הקשיים שעומדים על הפרק זה ה-40 מיליון שנמצאים בתקציב התאגיד – כלומר נדרשת נכונות התאגיד על מנת שמיקי זוהר יוכל להגיש את ההצעה. זה פשוט מטורף".

הפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה(ועד העובדים)
הפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה(ועד העובדים)

"אנחנו מרגישים מרומים ומאוכזבים מאוד שכך המדינה נוהגת בנו" הוסיפה, "51 יום לפני הסגירה זו ההתנהלות של האוצר, של ההסתדרות, של משרד החינוך. כולם אמרו שברגע שתהיה יוזמה והצעה שתוגש הם יתמכו – והנה הגיע היום הזה והתמיכה אינה ניכרת".

ענבר גופר, מכיתה ב' מרחובות, שהגיעה הבוקר לירושלים אמרה כי "באתי להפגנה כדי לא לסגור את הערוץ. אני רוצה להגיד לשרים שיעזרו לנו לא לסגור את החינוכית".

יעל, אימהּ של נעמה ויסוצקי (10) ממודיעין – ממובילות מחאת הצופים כנגד סגירת החינוכית, אמרה הבוקר כי "כאמא שמגדלת פה ילדים באתי להפגנה הזו להגיד לשרים ולראש הממשלה שאין מדינת ישראל בלי טלוויזיה חינוכית, זו טלוויזיה שכולנו גדלנו עליה. הילדים שלנו יהיו הרופאים והמורים והווטרינרים והאזרחים של מחר – וכדי שיהיו לנו אזרחים טובים במדינה הזו אנחנו צריכים לדאוג לחינוך שלהם כשהם קטנים. והטלוויזיה החינוכית עושה את זה. זו טלוויזיה לכל המשפחה שמשדרת תכנים איכותיים בלי שיקולים של רייטינג ובלי שיקולים זרים – והיא חייבת להישאר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!