דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

פלילים / מכירת קרקעות שלא כחוק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ביישוב מירון

עד כה נעצרו 23 חשודים בפרשה שנחקרה על ידי המשטרה באופן סמוי במהלך השנה האחרונה | המשטרה: "מדובר בפרשייה של טוהר מידות עם עשרות מעורבים, תוך ביצוע מסובך ומתוחכם של העבירות"

בית הכנסת בישוב מירון (צילום: אריאל פלמון / ויקיפדיה).
בית הכנסת בישוב מירון (צילום: אריאל פלמון / ויקיפדיה).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) 23 חשודים בפרשת שחיתות ביישוב מירון שבמועצה האיזורית מרום גליל. מרבית העצורים הינם תושבי מירון וכמה חשודים הינם תושבי ירושלים ובני ברק. בהמשך היום, שישה חשודים הובאו להארכת מעצר בבית המשפט השלום בטבריה. מעצרם הוארך ב-5-4 ימים.

לטענת המשטרה, שניהלה את החקירה בפרשה באופן סמוי בשנה האחרונה, מדובר בפרשה בהיקף נרחב, הכוללת מספר דו ספרתי של עסקאות מכירת קרקע במירון שנעשו שלא כדין, חשד למתן שוחד בתמורה למכירת הקרקע בזול, כאשר הסכומים בפרשה מגיעים לגובה של עשרות מיליוני שקלים. המשטרה מבקשת לחקור מעל ל-100 עדים בפרשה.

כוחות ימ"ר צפון מבצעים סריקות במהלך מעצר 23 חשודים בפרשיית שחיתות שמרכזה ביישוב מירון שבגליל (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות ימ"ר צפון מבצעים סריקות במהלך מעצר 23 חשודים בפרשיית שחיתות שמרכזה ביישוב מירון שבגליל (צילום: דוברות המשטרה)

על פי החשד, החקירה עוסקת בין היתר בעסקאות מכירת קרקע במירון לגורמים שאינם זכאים לרכוש את הקרקע ביישוב, ובניגוד לנהלי רשות מקרקעי ישראל. עוד על פי החשד, החשודים בפרשה ביצעו עסקאות מקרקעין שונות, ללא היתר ובמרמה, תוך מכירת הקרקע לגורמים בלתי מורשים, ותוך ניסיון להסתרת זהותם, הסתרת זהות ומקור הכספים, ואי-דיווח על העסקאות לרשויות המס.

מעצרם של ששת החשודים שהובאו היום בפני השופט יריב נבון מבית המשפט השלום בטבריה הוארך בחמישה ימים עבור מרבית העצורים, ובארבעה ימים עבוד חשוד נוסף. בין העצורים, נמצאים בעלי תפקידים בעבר ובהווה ביישוב מירון, ואיש העסקים אברהם צינוירט.

בשנת 2016, היה צינוירט מעורב בפרשה אחרת שהתגלגלה לכדי משפט: בשנה זו, הרשיע בית המשפט המחוזי בת"א את עו"ד חיים נובגרוצקי, בסיוע להסדר כובל בנסיבות מחמירות. נובגרוצקי ניסח הסכם לתיאום בין יזמי נדל"ן ברכישת קרקע בירושלים, כאשר אחד מאנשי העסקים המעורב בעסקה היה צינוירט.

חשוד נוסף בפרשה הינו מרדכי הלפרין, שכיהן בעבר כיו"ר הנהלת הועד המקומי במושב מירון, וכיום הינו יו"ר האגודה החקלאית העומדת במרכז הפרשה. גם בנו, יוסף הלפרין, הינו בין העצורים.

על פי החשד, מרדכי הלפרין קיבל טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים בניגוד לחוק. עוד חשוד הלפרין בקבלת כספים במרמה ומעילה בכספי האגודה. בנוסף, על פי החשד, מי שלא נענו לדרישותיו, סבלו מניתוקי מים כנקמה.

החקירה מנוהלת על ידי המשטרה, בשיתוף חקירות מס הכנסה חיפה והצפון ברשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז צפון.

תגובת עו"ד דנה שביט, המייצגת את מרדכי הלפרין: "מרשי הינו יו"ר וועד האגודה השיתופית במירון. הוא נעצר לפנות בוקר, לטענת המשטרה מדובר באירוע רחב היקף הן מבחינת העבירות והן מבחינת היקף הכספים. אני יכולה לציין שמרשי מכחיש וטוען שהדברים הינם תולדה של מאבקים פוליטיים ולא מעבר לכך. נעצרו בסיפור הזה למעלה מ-20 אנשים. מן הסתם בשלב הזה בחקירה אני מנועה מלהתייחס לגופו של עניין. מעצרו של מרשי הוארך עד יום חמישי וזאת לשם המשך בדיקת החשדות. נמתין בסבלנות לסיום החקירה ואז נדע לאן פנינו מועדות".

תגובת המועצה האזורית מרום גולן: "מדובר באגודה חקלאית שהינה אגודה פרטית, אינה קשורה לתחום המונציפאלי ומשכך אין למועצה כל קשר לנושא"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!