דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המוסד לביטוח לאומי

הביטוח הלאומי יעזור / אושר לקריאה שניה ושלישית: הכשרה מקצועית להורים לילד נכה שנפטר

כמו כן אושרו מימון לימודים, דמי מחייה והשמה בעבודה להורים שילדם נפטר וקיבל קצבת נכות טרם מותו | מדי שנה יש כ-250 משפחות כאלוף ועלות התיקון נאמדת ב-5 מיליון ש"ח בשנה

ילד על כיסא גלגלים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ילד על כיסא גלגלים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה אישרה יוזמה של שר העבודה והרווחה חיים כץ על פיה הורים לילד נכה שנפטר יזכו לתמיכה מיוחדת הכוללת מימון לימודים או הכשרה מקצועית בתוספת דמי מחיה וסיוע בהשמה בעבודה. עלות התיקון נאמדת בכ-5 מיליון ש״ח בשנה. בדיון אמר שאול מזרחי, שבתו נפטרה לפני שבועיים: "במהלך 6 שנים של התמודדות יומיומית עם מחלה קשה מאוד של בתי, נאלצתי להיות עם הילדה יום ולילה ולאט לאט פרשתי מעבודתי. הצעת החוק הזאת היא זריקת עידוד לחיינו".

מידי שנה יש כ-250 משפחות בהן נפטר ילד שקיבל קצבת נכות. עם תיקון החוק ההורים יהיו זכאים לשיקום מקצועי מהביטוח הלאומי הכולל ייעוץ, אבחון תעסוקתי, הכשרה מקצועית, דמי מחיה וליווי בהשמה – זאת כדי לסייע להם לחזור ולהשתלב בשוק העבודה. בשנת 2016 סייע הביטוח הלאומי לכ-23,000 מבוטחים בשיקום מקצועי בעלות כוללת של כ-240 מיליון ₪.

הורה המבקש להשתלב חזרה בעולם העבודה מוצא עצמו עומד בפני קושי גדול, כי הוא מנותק מעולם העבודה וזקוק לסיוע

שר העבודה והרווחה חיים כץ: ״הורים שמתמודדים עם מחלת ילד חווים קשיים במישורים רבים, ומעבר להתמודדות הרגשית הם נדרשים להשקיע זמן רב על חשבון העבודה מה שגורם לרבים מהם להפסיק לעבוד ולהקדיש את כל זמנם לילד. במסגרת תיקון החוק ננסה להקל עליהם ולו במעט ולהעניק את הכלים הדרושים לחזרה לשוק העבודה״.

זו הפעם הראשונה בה נפתחת הזכאות להכשרה מקצועית מטעם הביטוח הלאומי לאוכלוסיות נוספות.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), הגישה בקשה לדיון מחודש ("רביזיה"), במטרה להרחיב את הזכאות גם עבור הורים שילדם נפטר עד גיל 21, ולהקדים את התחולה הרטרואקטיבית לחודש ינואר 2017. ח"כ פלוסקוב בירכה את שר העבודה והרווחה, חיים כץ, את המוסד לביטוח לאומי ואת יו"ר עמותת "יקיר לי", פיני רבינוביץ', אשר שכל את בתו דסי, על יוזמת וקידום הצעת החוק.

עו"ד שלומי מור מהמוסד לביטוח לאומי הסביר בדיון: "במקרים רבים, הורים הנדרשים להתמסר לטיפול בילדם הנכה נאלצים לשנות את דפוסי התעסוקה או להפסיק כליל את עבודתם. עם פטירת הילד, הורה המבקש להשתלב חזרה בעולם העבודה מוצא עצמו עומד בפני קושי גדול, כי הוא מנותק מעולם העבודה וזקוק לסיוע. עלות הצעת החוק נאמדת בכמיליון שקלים בשנה בלבד, ואנחנו מקווים שזוהי סנונית להרחבות נוספות של ההכשרות".

משה בניטה, שבנו נפטר לפני 3 שנים: "אף מעסיק לא רוצה להעסיק אנשים שלא באים לעבוד. שני ההורים של ילדים חולים נמצאים בסכנת פיטורים מתמדת. יש למנוע זאת בחוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!