דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הדרת נשים

הדרת נשים / בעקבות פוסט זועם של מנכ"ל 'נייס' אל על 'תחדד נהלים'

המנכ"ל, ברק עילם, פרסם פוסט בו התחייב כי החברה שבניהולו לא תטוס יותר עם אל על, וזאת בעקבות אירוע של הדרת נשים בטיסה מישראל לניו-יורק | מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין: "להבא, נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד באופן מיידי מהטיסה"

מטוס של אל על. הטעיית צרכנים? (צילום: משה שי  פלאש 90)
מטוס של אל על. הטעיית צרכנים? (צילום: משה שי פלאש 90)

בעקבות פוסט זועם שהעלה אמש (שני) מנכ"ל חברת ההיי-טק נייס, ברק עילם, ללינקדאין, בו הבטיח כי חברתו לא תטוס עוד באל על בשל התקרית בה נשים הוזזו ממושבן לבקשת נוסעים חרדים, הודיע מנכ"ל חברת התעופה, גונן אוסישקין, כי "להבא, נוסע שיסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד באופן מיידי מהטיסה".

בפוסט של עילם נכתב: "אנחנו לא עושים עסקים עם חברות שמפלות על רקע של גזע, מין ודת. נייס לא תטוס באל על עד שהם ישנו את המדיניות והפעולות שלהם, אשר מפלות נשים".

הפוסט של ברק עילם, מנכ"ל נייס
הפוסט של ברק עילם, מנכ"ל נייס

בתגובה לדברים הגיבה אל על כי "הידיעה שפירסם מנכ״ל נייס נעשתה ללא בדיקת העובדות בצורה חפוזה. אנשי אל על שטיפלו באירוע עשו זאת ברגישות הראויה. למען הסר ספק הורו על חידוד הנהלים ולהבא נוסע שייסרב לשבת ליד נוסע אחר יורד מהטיסה".

האירוע המדובר אירע בטיסת אל על מניו יורק לנתב"ג, אותה תיאר בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו חן רותם, מרצה במרכז האקדמי שלם וידוע גם כראפר בשם הבמה סגול 59, שהיה אחד הנוסעים בטיסה. בפוסט נכתב: "ארבעה חרדים שעלו לטיסה מסרבים לשבת ליד נשים. (אחד מהם, אדוק וסגפן במיוחד, עלה למטוס כשעיניו עצומות בחוזקה, מובל ביד על ידי חברו – ונשאר כך לכל אורך הטיסה) הצוות מנסה לפתור את העניין. זה לא הולך. הדיילות מפנות מקום לגברים הסמכותיים שעל הסיפון: לפרסר ולמי שנראה כראש הצוות, שמנסים לפתור את המשבר. החרדים לא מוכנים לדבר עם, או להסתכל על, הדיילות. כל הגברים בצוות, חוץ מהקפטן, עוסקים עכשיו רק בזה, במקום להתכונן להמראה ולשרת את הנוסעים. החרדים לא ממצמצים. אחד מאנשי הצוות מאיים: 'אם לא תשבו, אתם יכולים לרדת מהטיסה כבר עכשיו'".

טיסה 002 של אל על מקנדי לבן גוריון. שעת המראה מתוכננת: שש בערב. כולם עולים, מתיישבים במקומותיהם. מחכים. מתחיל בלגן….

Posted by Khen Rotem on Friday, June 22, 2018

עם זאת, רק לאחר ששתי נשים הסכימו להחליף מקום יצאה הטיסה לדרכה. בהמשך הפוסט נכתב כי "בסוף, אחרי דקות ארוכות של משא ומתן, הצוות נכנע. ואז מתחיל תהליך דיפלומטי וממושך של הזזת נוסעות ממקומן, כדי לפנות שורת כיסאות לארבעת החרדים. יצוין כי כל העת הזאת, חובשי כיפה אחרים במטוס (חב"דניקים, חובשי כיפות שחורות, סרוגות ורפורמים אמריקאים) מביעים תמיהה וסלידה מהתנהגות החרדים. בסוף, אחרי הרבה התפתלויות, צעקות ותמרונים, שתי נשים (אחת אמריקאית כבת 70 והשנייה ישראלית צעירה) מסכימות, גם מפאת לחץ הזמן, לעבור מקום והמשבר נפתר. הצוות, שהתרוצץ במעברים יותר משעה, נראה מותש כבר לפני ההמראה, אם כי יש להניח שמורגל כבר בסצנות שכאלה. שורה תחתונה: בזמן שבמטוס אל-על עסקו בענייני תאולוגיה מעשית ובסוגיות של אמונה אישית מול זכויות הפרט וסדר אזרחי, 12 מטוסים של חברות אחרות עקפו את התור של טיסה 002. הטיסה לישראל המריאה בשעה ורבע איחור".

הפוסט נגמר בתהייה אם יש לאל על מדיניות במקרים כאלה, מאחר ולא מדובר במקרה הראשון עליו שומעים בהקשר של גברים שלא מוכנים לשבת ליד נשים. "האם יש מדיניות רשמית כלשהי בעניינים שכאלה? ואם כן, מהי?" שאלה הנוסע, "והאם כל נוסע יכול לדרוש – ולקבל – הזזת נוסעים אחרים ממקומם לטובת רווחתו האישית ועל פי אמונתו הפרטית? או האם זו פריבילגיה ששמורה רק לפלח אחד של נוסעים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!