דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

רשלנות הורגת / אסון הר הרצל: עבודות שירות לנאשמים במות סגן הילה בצלאלי ז"ל

המהנדס ויועץ הבטיחות שנמצאו אשמים בגרימת מוות ברשלנות ירצו עבודות שירות בלבד | אמה של הילה בבית המשפט: "אמרתי להם עזבו את המשפט, קחו אחריות"

התמוטטות גשר התאורה שהקיף את רחבת הטקסים בהר הרצל, במהלך ההכנות לטקס הדלקת המשואות, אפריל 2012. באירוע נהרגה סג"מ הילה בצלאלי, דגלנית מחיל הרפואה, ועימה נפצעו שבעה חיילים נוספים. (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
התמוטטות גשר התאורה שהקיף את רחבת הטקסים בהר הרצל, במהלך ההכנות לטקס הדלקת המשואות, אפריל 2012. באירוע נהרגה סג"מ הילה בצלאלי, דגלנית מחיל הרפואה, ועימה נפצעו שבעה חיילים נוספים. (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).

בית המשפט השלום בירושלים גזר היום (שלישי) את דינם של שניים מהנאשמים במות סגן הילה בצלאלי באסון הר הרצל לפני כשש שנים: על המהנדס אורן כהן ורשבסקי נגזרו 400 שעות לתועלת הציבור. בית המשפט נימק את העונש הקל יחסית במצבו הבריאותי של ורשבסקי, בחלקים שלא הותרו לפרסום. יועץ הבטיחות יצחק צוקר נשלח לארבע חודשי עבודות שירות.

אמה של הילה הגיבה לפסקי הדין ואמרה "רציתי שנהיה חברה צודקת ומתוקנת, כי זה מה שהבת שלי רצתה. לא היה ספק שהאנשים האלה רשלנים. הם לא כשירים למאסר?אסור להעסיק אותם, אסור שהם יעבדו במקצוע הזה. אני רוצה להתבייש במדינה שאני חיה בה, אבל אני לא אומרת את זה. אני ממשיכה לגדל את הילדים שלי. אנחנו נתקן, לא נמשיך להיות כאלה".

בשנת 2012, במהלך החזרות לטקס המרכזי, נהרגה סג"ם הילה בצלאלי, דגלנית מחיל הרפואה ועימה נפצעו שבעה חיילים, לאחר שהתמוטט גשר התאורה שהקיף את הרחבה. על פי כתב האישום, המבנה הוקם על ידי חברת עיצוב במה בע"מ, אף שלעובדיה לא היו הכישורים המקצועיים הנדרשים, לא היה כל תכנון הנדסי או חישובים הנדסיים ולא היה פיקוח הנדסי. בנוסף, המבנה נבנה באמצעות אביזרים שאינם ראויים ואינם מתאימים. מערכת העיגון של המבנה הוקמה ללא תכנון ובאופן שרירותי, לא הייתה יציבה ולא הייתה יעילה, אלא אולתרה ולמעשה הייתה חסרת יכולת של ממש לייצב את המבנה.

בגזר הדין כתב השופט על ורשבסקי כי "מדובר ברשלנו כבדה. אפשר שהנאשם לא הפנים את עצמת הסיכון והאמין שלמרות העדר תכנון למבנה הוא לא יקרוס. אלא שהדבר לא גורע מרשלנותו, משידע כי יציבות המבנה לא הובטחה ומכאן שקיים סיכון לקריסה". עוד הוסיף כי גם לאחר שקיבל תשובות לא מספקות לגבי יציבות המבנה, "לא הקים קול זעקה". לגבי יועץ הבטיחות צוקר נאמר כי גם שלמד על העדר תכנון הדסי נמנע מלנקוט צעדים מתבקשים.

בית המשפע הרשיע את השניים לפני שבעה חודשים, כשנה לאחר שנחתם הסדר טיעון לפיו דורון לביא, מנכ"ל החברה שהקימה את הבמה זוכה מאשמה, ואילו הסמנכ"ל אלעד לביא ומנהל התפעול טאימורז ליאונידזה שהואשמו בגרימת מוות ברשלנות. אל ליאונידזה נגזרו שבעה חודשי מאסר ועל אלעד לביא שישה חודשי מאסר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!