דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תסמונת דאון

הגיע הזמן / ילדים עד גיל 6 עם תסמונת דאון יהיו זכאים ל-100% קצבה

בתגובה לבקשתם של הורים לילדים עם תסמונת דאון, שטענו כי הסכום אינו משקף את העומס הטיפולי המוטל עליהם, יעלה סכום הקצבה ל-2569 שקלים, וזאת במקום 1249 שקלים היום

אם וילדה (Shutterstock)
אם וילדה (Shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ילדים בני 0-6 עם תסמונות דאון יהיו זכאים ל-100% קצבה, כך הודיעו היום (שלישי) מהמוסד לביטוח לאומי.  בהתאם להחלטה, סכום הקצבה יהיה 2569 שקלים במקום 1249 היום, בקצבה של 50%.

עד כה, לא כל הילדים היו מקבלים קצבה בשיעור המקסימלי, וחלקם קיבלו קצבה בשיעור 50%. נציגות ההורים לילדים עם תסמונת דאון פנו בבקשה לשנות את שיעור הזכאות, בטענה שאינו משקף את העומס הטיפולי הרב שמוטל עליהם, בוודאי בגילאים צעירים.

מהביטוח הלאומי נמסר כי לבקשת שר הרווחה חיים כץ, מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הנחה את הגורמים המקצועיים לבחון את הסוגייה בהיבטיה הרפואיים והתפקודיים. לאחר בדיקה זו, הוחלט כי כל הילדים עם תסמונת דאון עד גיל 6 יהיו זכאים לקצבה בשיעור 100%. זאת בעקבות העומס המוטל על ההורים לילדים אלה, המצריך נוכחות קבועה של ההורה בשל המצב הרפואי והתפקודי של הילדים. הקצבה תינתן בהתבסס על מסמכים רפואיים וללא צורך בהתייצבות פיזית של הילד וההורים בוועדה רפואית.

נוסף על כך, ילדים שנמצא אצלם ריבוי ליקויים רפואיים או תפקודיים הגורמים לעומס טיפולי, יהיו אף הם זכאים מיידית לקצבה בשיעור 100%.

שר העבודה והרווחה ח"כ חיים כץ: "המדיניות היא לסייע ככל שניתן למי שמגיעים לו זכויות – במינימום בירוקרטיה. ההתמודדות של משפחות הילדים עם תסמונת דאון היא מורכבת וקשה, וראוי שהמדינה תתמוך בהם."

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר: "אנו ממשיכים להטמיע שינויים במטרה להקל ככל הניתן על אוכלוסיות חלשות ולחזק את המעמד של משפחות הנכים. המדיניות של שר העבודה והרווחה ושלי היא מיצוי זכויות יזום בשיתוף פעולה עם ארגונים ועמותות חברתיות, שמכירות את הקשיים השוטפים של האוכלוסיות הנזקקות מקרוב. משנתנו ומדיניותנו היא לשרת נאמנה את ציבור המבוטחים בכבוד, ברגישות וברוח בית הלל."

"מדובר בצדק היסטורי שלצערי הגיע באיחור, אך אני מברך עליו. זוהי בשורה משמעותית עבור ילדים עם צרכים מיוחדים והוריהם הזקוקים למערכת תומכת ומגוון אמצעים לטובת קיום חיים תקינים, מלאים וצודקים". אומר יוסי בר, מנהל הכספים של ארגון "צהר הלב", המטפל באלפי ילדים עם צרכים מיוחדים ברחבי הארץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!