דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

וויליאם בארץ הקודש / בעיטות פנדל למען הדו קיום, והתפעלות משחקניות הכדורגל הישראליות

איך מקדמים דו קיום באמצעות הספורט? עשרות שחקנים צעירים, יהודים וערבים, סיפרו לנסיך על השפעת המשחק המשותף על חייהם | הוא התרגש במיוחד ממשחקן של השחקניות וקיווה כי גם בבריטניה יותר נערות ישחקו בעתיד כדורגל

הנסיך ווילאם במשחק כדורגל למען הדו קיום עם ילדים יהודים וערבים במרכז פרס לשלום. 26 ביוני (צילום: רמי גרידיש)
הנסיך ווילאם במשחק כדורגל למען הדו קיום עם ילדים יהודים וערבים במרכז פרס לשלום. 26 ביוני (צילום: רמי גרידיש)

נציג משפחת המלוכה הבריטית, הנסיך וויליאם, נחשף במסגרת ביקורו בישראל, לאופן בו כדורגל תורם לדו-קיום בישראל. מרכז פרס לשלום בשיתוף ארגון שער שוויון, מפעילים בכל הארץ חוגים משותפים ליהודים וערבים במהלך כל השנה, זאת במסגרת תוכנית "בתי ספר לספורט ולשלום". מתוך כ-1,000 משתתפים נבחרו כמה עשרות שקיימו משחק בנוכחותו של הנסיך וייליאם, היום (שלישי) בשעות הצהריים בתל-אביב. הם אף שוחחו עם הנסיך וסיפרו לו על חשיבות התכנית בעבורם ועל האופן בו הם לומדים דו קיום באמצעות הכדורגל.

הנסיך מקבל טיפים של אלופים לקראת הבעיטות. 26 ביוני (צילום: רמי גרידיש)
הנסיך מקבל טיפים של אלופים לקראת הבעיטות. 26 ביוני (צילום: רמי גרידיש)

במהלך המשחק הביע הנסיך התלהבות מיוחדת משחקניות הכדורגל משכונת פרדס-כץ שבבני-ברק. הוא פנה בהתרגשות אל המאמנת מטעם מרכז פרס, ואמר כי באנגליה אין מספיק ילדות המשחקות כדורגל, ושלראות ילדות משחקות בצורה מקצועית כל כך זה מרגש ומחמם את הלב.

עם סיום המשחק פנה הנסיך, יחד עם השחקן תומר חמד, למעמד בעיטות העונשין במהלכן בעטו כל אחד מהם שלוש בעיטות לשער יחד עם הילדים. הנסיך אמנם הבקיע רק פעם אחת אך נראה היה כי הוא נהנה מהחוויה.

הנסיך מפגין כישורי משחק. 26 ביוני (צילום: רמי גרידיש)
הנסיך מפגין כישורי משחק. 26 ביוני (צילום: רמי גרידיש)

לאחר מכן פנה לחמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום, ואמר: "אבא שלי התרגש מההלוויה של אבא שלך הנשיא שמעון פרס ז"ל, הוא סיפר לי בטרם הגעתי כי המעמד הזה היה לו חשוב". חמי פרס אמר בתגובה: "אנו מודים לך על הביקור, וגאים להמשיך את המורשת של שלום ודו קיום בישראל, דרך הספורט".

מתרגש מהמפגש עם השחקניות הצעירות. 26 ביוני (צילום: רמי גרידיש)
מתרגש מהמפגש עם השחקניות הצעירות. 26 ביוני (צילום: רמי גרידיש)

בנו הבכור של צ'ארלס נסיך ווילס, והשלישי בתור לכתר המלוכה של בריטניה, הגיע אמש (שני) במטוס חיל האוויר הבריטי לנמל התעופה בן גוריון, זאת לאחר ביקור בממלכת ירדן. היום עבר על הנסיך יום ארוך ומגוון. בתחילת היום הוא סייר במוזיאון יד ושם, ואח"כ נפגש עם ראש הממשלה ורעייתו וכן עם נשיא המדינה. בהמשך, לאחר משחק הכדורגל המשיך הנסיך לחוף פרישמן בתל אביב שם נפגש עם ראש העיר ועם קבוצה של שחקני כדורעף חופים. בשעות אחר הצהריים נערכה לנסיך וויליאם קבלת פנים בבית שגריר בריטניה בישראל בנוכחות מכובדים רבים.

מחר צפוי הנסיך להיפגש בתל אביב עם נטע ברזילי זוכת האירוויזיון ועם יזמי סטראט אפ שונים. בהמשך היום ייסע הנסיך לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!