דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איראן

מחאה באיראן / נתניהו לאיראנים: "מקווה לראות את נבחרת איראן בכדורגל מול ישראל, בטהרן החופשית"

"לעם האיראני אומר - הראתם אומץ על מגרש הכדורגל והיום הוכחתם אומץ ברחובות איראן" אומר ראש הממשלה בסרטון שהעלה לרשת הטוויטר, בו הוא מחזק את המפגינים האיראנים, המוחים נגד המצב הכלכלי במדינה

צילום מתוך הסרטון שצילם נתניהו (לע"מ)
צילום מתוך הסרטון שצילם נתניהו (לע"מ)

בעוד ההפגנות בטהרן ממשיכות, שיגר אתמול (רביעי) ראש הממשלה נתניהו עוד סרטון ווידאו, בו הוא מתרה במפגינים האיראנים להמשיך במחאות שלהם, מכנה אותם אמיצים, ומייחל לזמן בו ישראל ואיראן תשחקנה כדורגל אחת מול השנייה, ואז "כולנו נצא מנצחים".

"אתם יכולים לדמיין ככמה זה קשה למנוע מרונאלדו להבקיע גול? שיחקתי פעם כדורגל, אני אגיד לכם – זה כמעט בלתי אפשרי, אבל הנבחרת האיראנית עשתה את הבלתי אפשרי. לעם האיראני אומר – הוכחתם אומץ על מגרש הכדורגל והיום הוכחתם אומץ ברחובות איראן.

"לאיראן הרבה בעיות – זיהום אווויר, מחסור במים, מילונים שמושקעים בטרור. אתם יכולים לדמיין מה יכול היה לקרות אם הממשל האיראני, במקום לבזבז את הכספים שלכם בסוריה, בתימן במלחמות לא נחוץ במזרח התיכון, היה משקיע את הכסף בפתרון הבעיות האלו באיראן?

"הפתרון לכל הבעיות האלו הוא העם האיראני, זו הסיבה בגללה הצעתי סיוע רפואי שהיה יכול להציל חיי איראנים אחרי רעידת האדמה הקטלנית, זו הסיבה שפתחתי קבוצת טלגרם פרסית, שמלמדת חקלאים איראנים חיסכון במים, וזו הסיבה מדוע לעולם לא אפסיק לפעול למען שלום עם העם האירני.

"יום אחד אני מקווה לראות את נבחרת הכדורגל של איראן, ראש בראש, מול ישראל, בטהרן החופשית – ביום הזה – כולנו נצא מנצחים."

"הממשלה לא עשתה מספיק"

בעוד ישנו ויכוח האם סרטונים מהסוג הזה מסייעים לכוחות האופוזיציה באיראן או דווקא מחלישים אותם, ההפגנות בטהרן ממשיכות. נשיא איראן, רוחאני, הזהיר אמש את המפגינים מפני "מלחמה כלכלית" עם ארה"ב, בשל הסנקציות שהוטלו עליה לאחר שטראמפ פרש מהסכם הגרעין. "אנחנו נלחמים נגד ארצות הברית, היא רוצה לעשות מלחמה כלכלית", אמר הנשיא. "ארה"ב לא יכולה להביס את האומה שלנו; אויבינו אינם מסוגלים להוריד אותנו על ברכינו". בעקבות ההודעה על חידוש הסנקציות האמריקניות נאלצו חברות גדולות רבות להודיע כי הן מפסיקות לפעול באיראן, מחשש שבשל פעילותן בה הן ייענשו באופן שיפגע בפעילותן בשוק האמריקני.

יו"ר הפרלמנט, עלי לאריג'אני, שדיבר באותו אירוע בו התבטא רוחאני, נראה כמי שמבקר את ממשלתו באופן ישיר. "הממשלה לא עשתה מספיק כדי להתמודד עם הבעיות הכלכליות", אמר הפוליטיקאי השמרני.

בינתיים, בכיר במשרד החוץ אמר שממשלת טראמפ דוחפת את בעלות הברית של ארה"ב לחסל לחלוטין את יבוא הנפט מאיראן עד נובמבר. כיום עומד ערכו של דולר אמריקאי על 90,000 ריאלים איראנים, מצב בו הסוחרים והחנוונים מחזיקים בסחורה אותה אינם יכולים למכור במחיר ריאלי.

ביום שני דווח על שביתת סוחרים בבזאר הגדול בטהרן והפגנות מחאה שנערכו שם על רקע המצב הכלכלי. 'הגרנד בזאר' הוא ביתם של סוחרים שמרנים שתמכו במהפכה האסלאמית ב-1979 והפילו את השאה מוחמד רזא פהלווי, מכאן חשיבותן. התובע עבאס ג'עפרי דולטאדי אמר כי "הפרובוקטורים העיקריים" של מחאות יום שני נעצרו, אך לא פירט את מספרם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!