דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נפתליל בנט

חינוך / בנט: "יצרנו את התשתית להמשך קיומה של אומת הסטארט אפ בשנים הבאות"

"מספר התלמידים הוכפל בתוך שלוש שנים בלבד" הכריז שר החינוך במסיבת עיתונאים הבוקר (ד') בת"א | תוצאות מרשימות לתוכנית הדגל של שר החינוך, לתת חמש, שהיתה אמורה להתפרש על פני ארבע שנים | השר הודיע גם על הצעדים הבאים: הכשרת מורים וגיוס הייטקיסטים

מסיבת עיתונאים בנושא התכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה במערכת החינוך (לע"מ)
מסיבת עיתונאים בנושא התכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה במערכת החינוך (לע"מ)
דוד טברסקי

שר החינוך נפתלי בנט הכריז על תוכנית 'לתת חמש' כהצלחה לאומית. התוכנית פעלה בשלוש השנים האחרונות במערכת החינוך כדי לעודד תלמידים לגשת למבחני הבגרות במתמטיקה ומדעים ברמה של חמש יחידות.

"הושג היעד של התכנית הלאומית 'לתת חמש' – מספר התלמידים הוכפל בתוך שלוש שנים בלבד", מסר בנט במסיבת עיתונאים הבוקר (רביעי) בתל אביב. מצגת שבנה משרד החינוך מצביעה על עלייה משמעותית במספר הניגשים למבחני 5 יחידות במתמטיקה, שעמד על שפל של כ8,900 תלמידים ב-2012 והיום עומד על מעל ל-18 אלף תלמידים.

"התשתית להמשך קיומה של אומת הסטארט אפ בשנים הבאות"

"כשיצאנו לדרך עם התכנית הלאומית 'לתת חמש' הצבנו יעד ברור – הכפלת מספר הלומדים ב-5 יחידות מתמטיקה תוך ארבע שנים. בחלוף שלוש שנים בלבד, המספרים מדברים בעד עצמם: הבטחנו – וקיימנו. השינוי הוא בלתי נתפש, למעשה יצרנו את התשתית להמשך קיומה של אומת הסטארט אפ בשנים הבאות. הקריסה המתמשכת בלימודי המתמטיקה והמדעים היוותה סכנה ממשית לעתיד המשק הישראלי: המספרים דעכו, בעוד האוכלוסייה גדלה, עד שהגענו לשפל חסר תקדים של 8,800 בוגרים בלבד".

מספר התלמידים הניגשים לבגרות 5 יח"ל במתמטיקה בכיתות י"ב (מתוך מצגת משרד בחינוך)
מספר התלמידים הניגשים לבגרות 5 יח"ל במתמטיקה בכיתות י"ב (מתוך מצגת משרד בחינוך)

בנט התייחס לכך שהתוכנית שמה דגש לעידוד תלמידים בפריפריה לגשת לבגרות חמש יחידות במתמטיקה ומדעים כאשר אופן החשיבה של משרד החינוך כלפי לימודי המתמטיקה ברמה גבוהה השתנה; מחשיבה של סינון ואיתור תלמידים באופן ממוקד לחשיבה של 'כל אחד יכול' וטיפוח בני נוער לנסות ולגשת לבגרות ברמה הכי גבוה "בשלומי היו 0 תלמידים, בכפר חב"ד ובאור יהודה – 0 תלמידים, ברהט ובאופקים – בקושי 2%. למה? מי החליט שמצוינות תלויה במיקום גיאוגרפי? התפישה כי השכל מרוכז במספר מקומות וכל מי שגר בפריפריה מוכשר פחות – התנפצה. הבאנו שינוי דרמטי בדיוק במקומות האלו, צמצמנו פערים והזנקנו את הפריפריה קדימה"

בנט ציין מספר מהלכים להמשך הדרך של התוכנית, כאשר גולת הכותרת היא הרחבת לימודי המתמטיקה בחטיבות הביניים והיסודי, כל זאת כדי לעודד יותר ילדים ובני נוער להתעניין במתמטיקה ומדעים. "כעת, לאור הצלחת התכנית, אנחנו מתרחבים גם לחטיבות הביניים ולבתי הספר היסודיים – נביא את הבשורה בגיל צעיר יותר. אני מתרגש להביט היום בעיניים של 18,000 תלמידים ולהגיד להם: עשינו את זה!". ע"פ משרד החינוך ניגשו ל- 5 יחידות לימוד במתמטיקה בקיץ האחרון כ-18,050 תלמידים עם ממוצע ציונים העומד על 83. ע"פ המשרד, מדובר בגדילה של 1,965 תלמידים משנה שעברה.

השלבים הבאים: הכשרת המורים

משרד החינוך פרסם גם את הצעדים לשנים הבאות לתגבור לימודי המתמטיקה ברחבי הארץ. בין היתר ציין המשרד שמשנה הבאה יוקם מכון לאומי למורים מובילים בתחומי המדעים אשר במסגרתו יפותחו כלים ומחקר שיופצו לשימוש המורים. כבר בשנת הלימודים הבאה ישתלבו בו כ-200 מורים ובשנה שלאחר מכן 400, כאשר עד 2022  צופה המשרד שישתלבו במכון 800 מורים אשר יפתחו כלים ומחקר בהוראת המתמטיקה.

מספר התלמידים הניגשים לבגרות 5 יח"ל במתמטיקה בכיתות י"ב לפי ישובים (מתוך מצגת משרד בחינוך)
מספר התלמידים הניגשים לבגרות 5 יח"ל במתמטיקה בכיתות י"ב לפי ישובים (מתוך מצגת משרד בחינוך)

עוד ציין המשרד על מהלך פורץ דרך אשר מטרתו להקים קהילות מורים ייעודיות, המתמחות במתמטיקה, שמטרתן תהיה חיזוק הקשר הלימודי במעבר בין החטיבה לתיכון ובכך תאפשר מרחב של מורים אשר מטרתו תהיה להמשיך לעודד תלמידים לגשת ללימודי חמש יחידות במתמטיקה בתיכון. משרד החינוך ציין שגם בחלק מבתי הספר היסודיים ימשיכו ההתנסויות והפיילוטים בתוכניות פדגוגיות ייעודיות לעידוד לימודי המתמטיקה לילדים ביסודי, בדגש על התנסות חווייתית בפתרון תרגילים, שימוש במחשבים בתוכנות סייבר מבוססות משחקים ועוד. המשרד ציין שבכוונתו להכשיר עוד 400 מורים ללימודי המתמטיקה  ביסודיעד סוף שנת 2020

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!