דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פרשת ישראל ביתנו / שבע שנות מאסר נגזרו על דוד גודובסקי, יד ימינה של פאינה קירשנבאום

הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות שוחד והלבנת הון | השופט: "לבחון את כל הנושא של חלוקת כספים קואליציוניים, שיש בו כדי לגרום להשחתת המידות, ולעתים לבזבוז כספי ציבור"

דוד גודובסקי (צילום: פלאש 90).
דוד גודובסקי (צילום: פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

7 שנות מאסר נגזרו אתמול (רביעי) על דוד גודובסקי, מי שהיה יד ימינה של של סגנית השרה לשעבר פאינה קירשנבאום, במסגרת פרשת ישראל ביתנו. גודובסקי, ששימש כמנהל אגף הארגון של המפלגה, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות שוחד והלבנת הון – 4 מקרים של לקיחת שוחד, 2 עבירות בקשת שוחד, ו-3 עבירות הלבנת הון. בנוסף גזר השופט ירון לוי מבית המשפט המחוזי בת"א על גודובסקי 12 חודשי מאסר על תנאי, וקנס בגובה 120,000 ש"ח.

ד"ר יונתן קרמר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטת המדינה מסר בתום הדיון בעניינו של גודובסקי כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו וגזר על הנאשם שבע שנות מאסר בפועל. הנאשם לקח שוחד באופן שיטתי בשלוש פרשות שונות על מנת לקדם את מטרות המפלגה. גזר הדין מידתי וראוי וממחיש את החומרה שבנטילת שוחד על ידי עובדי ציבור בכלל ובמעשיו של הנאשם במקרה זה בפרט".

בסיכום גזר הדין, כתב לוי כי "התמונה העגומה והמקוממת שנגלתה לעיני בית המשפט ממכלול המעשים בהם הורשע הנאשם – שימוש נלוז, מושחת, ומופקר ידי על עובד ציבור, בכספי ציבור, ללא בושה, עכבות מוסריות או אחרות – מחייבת ענישה מחמירה".

עוד כתב לוי כי "ענישה שיהא בה חד מסר וברור כי, בית המשפט יעשה כל הנית­ כדי לטהר את השירות הציבורי ולהרתיע כל עובד ציבור, באשר הוא לבל יהין לשלוח ידו בכספי הציבור. יידע עובד הציבור כי אם יעשה כן, הוא מסתכן בעונש חמור, ממשי וכואב".

מוקדם יותר אתמול, בפני שופט אחר, ניתנו גזרי דין לשני מורשעים נוספים בפרשה – מתן דהן, ממייסדי עמותת איילים, וסטיבן לוי, לוביסט העמותה שהועסק בחברת הלובינג "אימפקט" שבבעלות אורית לרנר. על פי גזר הדין, לוי עסק בין היתר בגיוס תקציבים עבור העמותה, בעיקר דרך מפלגת ישראל ביתנו.

בין השנים 2013-2014 כיהנה פאינה קירשנבאום כסגנית שר הפנים, והייתה אמונה על הכספים הקואליציונים של מפלגת ישראל ביתנו. על פי גזר הדין, בשנת 2013 נפגש גודובסקי עם דהן ולוי, אז הודיע להם גודובסקי כי ישראל ביתנו תממן את פעילות עמותת איילים, אך כי בתמורה לכך על העמותה להעביר חצי מיליון שקל במזומן למפלגה.

על כך ענה דהן כי דרישה זו אינה מקובלת, ואף ביקש כי כספי המפלגה לא יועברו לעמותה. משהכספים עברו בכל זאת, סיכמו הצדדים כי חלק מהתקציב אותו תעביר המפלגה בעתיד לידי העמותה, ישמשו לפרויקטים משותפים של שני הגופים. קירשנבאום וגודובסקי ראו ב"פרויקטים משותפים" אלה דרך בה העמותה תעניק למפלגה טובות הנאה.

גזר הדין מפרט רצף אירועים נוספים בהם דהן העניק שוחד לקירשנבאום וגודובסקי עבור פעולות הקשורות לתפקידיהם כעובדי ציבור. ללוי יוחס בכתב האישום המתוקן עבירה של הפרת אמונים בתאגיד.

השופט גורפינקל מבית המשפט המחוזי בת"א ציין בגזר הדין כי דהן ולוי "אינם מושחתים, אלא הושחתו על ידי פאינה קירשנבאום ועל ידי דוד גודובסקי. בנסיבות אלה, אין הם ראויים לעונש של מאסר בפועל מאחוריי סורג ובריח". לכן, לדברי גורפינקל, עונשי מאסר של עבודות שירות לדהן ולוי הינם מוצדקים.

בנוסף, ציין גורפינקל את העובדה כי השניים לא פעלו למען טובתם האישית, אלא לקידום מטרות העמותה.לבסוף, קיבל השופט את הסדר הטיעון בעניינו של דהן, וגזר עליו עונש של 6 חודשי עבודות שירות. בנוסף, הוטלו על דהן 8 חודשי מאסר על תנאי. על לוי נגזרו 3 חודשי עבודות שירות, ו-3 חודשי מאסר על תנאי.

גורפינקל חתם את פסק דינו באמירה כי "בית המשפט חוזר שוב על דבריו ביחס לצורך לבחון את כל הנושא של חלוקת כספים קואליציוניים, שיש בו כדי לגרום להשחתת המידות, ולעתים לבזבוז כספי ציבור על חשבון הציבור, בין על ידי הביטול המוחלט של האפשרות לחלק כספים קואליציוניים, ולמצער על ידי הידוק הפיקוח על חלוקת הכספים".

את הפרשה ניהלו מטעם הפרקליטות עורכי הדין ד"ר מאור אבן חן, ד"ר יונתן קרמר, נטלי קוקוי ומשה עקירב מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!