דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מונדיאל 2018

מונדיאל 2018 / דרמה אדירה! נבחרת גרמניה סיימה את דרכה במונדיאל כבר בשלב הבתים

מפלה איומה לאלופת העולם שהפסידה 2:0 בתוספת הזמן לקוריאה הדרומית, האחרונה בבית | שבדיה הביסה את מקסיקו ועלתה יחד איתה לשמינית הגמר | ברזיל הרשימה עם 0:2 על סרביה ועלתה יחד עם שוויץ שסיימה ב-2:2 עם קוסטה ריקה

נבחרת קוריאה הדרומית חוגגת את נצחונה על נבחרת גרמניה (צילום: AP Photo/Frank Augstein).
נבחרת קוריאה הדרומית חוגגת את נצחונה על נבחרת גרמניה (צילום: AP Photo/Frank Augstein).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גרמניה – קוריאה הדרומית 2:0

כנגד כל הקלישאות הידועות על מי שבסוף מנצחת, הגיעה ה-סנסציה של המונדיאל – גרמניה בחוץ! אלופת העולם המכהנת שכמו תמיד, הגיעה גם הפעם כמועמדת לזכייה, לא הרשימה בשלב הבתים, אבל איש לא חשב שלא תצליח לנצח את קוריאה הדרומית ותעלה לשמינית הגמר. הקוריאנים להם לא היה סיכוי להעפיל הדהימו את הגרמנים עם שני שערים בדקות הסיום. גרמניה סיימה לראשונה במקום האחרון בבית המוקדמות.

https://twitter.com/9GAGFootball/status/1012020498014695424

הדרום קוריאנים עלו נחושים וכבר במחצית הראשונה כמעט עלו ליתרון. גרמניה שיחקה רגוע וניסתה לשדר ביטחון, אך המצית הסתיימה בתיקו 0:0. בחצי השני הגרמנים שמעו על היתרון של שבדיה והבינו שרק ניצחון יעלה אותם לשלב הבא. המאמן יוגי לב העלה את כל שחקני ההתקפה שלו מהספסל, אבל זה לא הביא את השינוי. דווקא קוריאה שלא היו לה שאיפות לעלות שלב, החלה לתקוף גלים גלים. גרמניה שיחקו מבולגן וככל שהזמן עבר הלחץ שיחק תפקיד גדול יותר.

בתוספת הזמן, ערבוביה בהגנה של גרמניה פגשה את הרגל של טוני קרוס, שהעביר את הכדור לדווקא קים שכבש מקרוב. השופט פסל את השער בטענה לנבדל, אבל לאחר מבט במצלמות הבין את שהשער חוקי ואישר את היתרון הקוריאני.

גרמניה הבינה שהיא צריכה לכבוש פעמיים בדקות ספורות, נוייר עלה לעזור להתקפה והשאיר את השער פנוי, יונג מין סון אמר תודה ורץ באין מפריע כדי לכבוש את השני כדי לסגור את הסיפור 0:2 קוראיה! הגרמנים התקשו לעכל את התוצאה וירדו חפויי ראשים לחדר ההלבשה כשהם לא מאמנים שהמונדיאל חמק להם בצורה כל כך מביכה.

מקסיקו – שבדיה 3:0

מי שכן עלו לשלב שמינית הגמר הן הנבחרת השבדית שהשיגה ניצחון משכנע על מוליכת הבית מקסיקו, שלא האמינה שדווקא היא תעלה על חשבון גרמניה.

הרגע המרגש הראשון נרשם לאחר 15 שניות כאשר חסוס גז`ארדו ממקסיקו קיבל את הכרטיס הצהוב המהיר ביותר בתולדות המונדיאל. שבדיה לחצה מהפתיחה והגיעה להזדמנויות שלא נוצלו עד השריקה למחצית. בדקה ה-50 אוגוסטינסון העלה אותה על לוח התוצאות עם בעיטה חזקה בשמאל. בדקה ה-62 שבדיה קיבלה כדור עונשין, גרנקוויסט ניצגש לבעוט ושלח כדור חזק לפינה השמאלית הגבוהה וזה כבר 0:2 לשבדיה. המקסיקנים שהתרגלנו לראות אותם מתקיפים, לא הגיעו למשחק וכבר חשבו שהם הולכים להיות מודחים. בקה ה-74 זה כבר היה השלישי של שבדיה משער עצמי של אלברס. רק בתוספת הזמן החלו האוהדים המקסיקנים לצהול משחה כששמעו שקוראיה עלתה ליתרון מול גרמניה. בסיום, שתי הנבחרות עלו לשלב הבא, הודות לקוריאה הדרומית.

ברזיל – סרביה 0:2

הברזילאים שמתחילים להתחבר ממשחק למשחק, ידעו שעליהם להיות במיטבם ולהראות לשאר הנבחרות שבמונדיאל הזה הם באו ללכת עד הסוף.

כשהם יודעים שהם לא ייפגשו את גרמניה שלב הבא, ברזיל עלתה משוחררת מאוד למשחק, אבל כבר בדקה ה-8 ספגה מכה כאשר מרסלו נפצע והוחלף ע"י פיליפה לואיז. ברזיל המשיכה לתקוף וכבר בדקה ה-36 פאוליניו קיבל כדור עומק יפה מחברו לברצלונה קוטיניו והקפיץ מקרוב מעל סטויקוביץ', 0:1 ברזיל.

נבחרת ברזיל לאחר הבקעת השער השני מול נבחרת סאביה (צילום: AP Photo/Rebecca Blackwell).
נבחרת ברזיל לאחר הבקעת השער השני מול נבחרת סאביה (צילום: AP Photo/Rebecca Blackwell).

הסרבים התעוררו במחצית השנייה ולא היו רחוקים משיוויון עם התקפות בלתי פוסקות מול הגנת ברזיל. אבל, ברזיל ידעה לצאת מהמצב, החלה לתקוף וגם כבשה בדקה ה-68, כאשר כדור קרן של ניימאר הגיע לטיאגו סילבה שנגח לרשת. 0:2 לברזיל.

ה"סלסאו" המשיכו להעביר את הכדור בקצב והנאה וניסו למצוא את השער השלישי, אבל השוער שעמד בעבר בין הקורות של מכבי חיפה, היה מוכן. בסיום, ברזיל עולה מהמקום הראשון בבית ותפגוש את מקסיקו בשלב שמינית הגמר.

https://twitter.com/TheSporTalk/status/1012079702037721089

שוויץ – קוסטה ריקה 2:2

נבחרת שוויץ עשתה את העבודה והראתה ועלתה לשלב שמינית הגמר על חשבוםן קוסטה ריקה. דווקא הנבחרת המרכז אמריקאית פתחו טוב וסחטו הצלות מיאן זומר והמשקוף שלו.

אבל שוויץ שהראתה במהלך הטורניר הרבה אופי הצליחה לכבוש בדקה ה-31 מרגלי בלרים דז'מאילי במחצית השניה הגיע שער השיוויון, כאשר קנדל וואסטון נגח פנימה בדקה ה-56 את שער הבכורה של קוסטה ריקה בטורניר. השיוויצרים רצו ניצחון ויוסיפ דרמיץ' המחליף שכבש בדקה ה-88. כשהסיפור נראה היה גמור, קוסטה ריקה קיבלה פנדל בדקה ה-93, אותו בעט רואיס למשקוף, אבל הכדור ניתז לגבו של זומר ונכנס לשער 2:2 בסיום וחגיגות בשוויץ שתפגוש את שבדיה בשמינית הגמר.

בשמינית הגמר: ברזיל – מקסיקו ושוויץ – שבדיה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!