דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות המיסים

הסתבכות בצמרת / נשיא התאחדות התעשיינים חשוד בהעלמת מס ביותר מ-1.5 מיליון שקלים

שרגא ברוש ואחיו יריב נעצרו יחד עם רואה חשבון החשוד שסייע להם, ושוחררו בתנאים מגבילים | האחים ברוש חשודים בהגשת מסמך כוזב לרשות המסים שאפשר להם להתחמק לכאורה מתשלום מס בגין עסקה של חברה בבעלותם בשווי 8.6 מיליון שקלים

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בכנס תעשיינים (צילום: ספי שילה)
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בכנס תעשיינים (צילום: ספי שילה)

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ואחיו יריב חשודים בהעלמת מס בסך 1.5 מיליון שקל. בית משפט השלום בתל-אביב נעתר אמש (רביעי) לבקשת פקיד שומה חקירות מס הכנסה תל-אביב ברשות המסים, ושחרר את השניים ממעצר בתנאים מגבילים. עוד נעצר בפרשה רואה החשבון מיכאל בר לבב, בחשד לסיוע בביצוע העבירה. שרגא ברוש משמש גם כיו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, ואחיו יריב משמש כיו"ר איגוד המתכת, החשמל והתשתיות בהתאחדות התעשיינים.

על פי החשד, באמצעות מסמך כוזב ששלח שרגא ברוש לרשויות המס בשנת 2017, התחמקו הוא ואחיו מתשלום מס בגובה בגין עסקה שביצעו באמצעות חברה שבבעלותם עליה לא שילמו מס כמתחייב.

החקירה ברשות המסים החלה בעקבות ביקורת שנערכה בפקיד שומה בה עלה חשד להתנהלות פלילית מצד האחים ברוש בחברה שבבעלותם א.ל.ע.א השקעות בע"מ. לפי החשד, בשנת 2014 נרשמה החברה כפרטית ובחודש אוקטובר 2015 היא דיווחה על מכירה של כ-14 אחוזים ממניות חברת עורשד גז טבעי, שבה היא מחזיקה, תמורת יותר מ-8.6 מיליון שקל.

החקירה העלתה כי שרגא ברוש הבין לכאורה שהמס על העסקה יהיה גבוה והחליט שעבורו ועבור אחיו יהיה עדיף שהחברה תיחשב כחברה משפחתית לצורכי מס, וכך המס שישלמו יהיה נמוך משמעותית – 32% במקום 50%.

על פי רשות המסים, לאחר שהתייעץ עם מספר אנשי מקצוע, הבין ברוש כי יש בעיה חוקית להיחשב כחברה משפחתית בדיעבד, שכן החוק מאפשר רישום חברה משפחתית, רק במידה וניתנה הודעה על כך תוך שלושה חודשים מיום התאגדות החברה, במקרה של א.ל.ע.א השקעות בע"מ – עד לדצמבר 2014.

במהלך שנת 2017, לאחר דין ודברים עם רשויות המס, שלח ברוש מכתב ובו הוא טוען כי ביקש להירשם כבחברה משפחתית במועד, ואת המכתב כאמור שלח, לכאורה,  בדואר לפקיד שומה נצרת. את המכתב משנת 2014 הוא צרף למכתב אותו שלח בשנת 2017.

על פי אותו מכתב, שנשלח לכאורה בשנת 2014, ביקשו האחים ברוש, באמצעות שני טפסים של רשות המיסים, להיחשב כחברה משפחתית, הטפסים נושאים את התאריך 23/10/2014. אחד הטפסים היה חתום על ידי שרגא ברוש בלבד, והטופס הנוסף נחתם על ידי שני האחים.

בטופס "פתיחת תיק לתאגיד במס הכנסה" ששלח, לכאורה, באוקטובר 2014, לא שם לב ברוש כי מצוין התאריך בו עודכן הטופס על ידי רשות המיסים בטרם עלה לאתר הרשות. טופס זה היה מעודכן לחודש יוני 2015. משמעות הדבר היא כי הטופס שלכאורה נשלח לרשות המיסים ביום 13/10/14 כלל לא היה קיים במועד זה, והפורמט אשר נשלח לטענתו בשנת 2014, נוצר לא לפני חודש מאי 2016. המשמעות היא כי ברוש מילא את הטופס בדיעבד תוך ציון תאריך כוזב וזאת, לכאורה, על מנת להטעות את רשויות המס ולהינות מהטבה שלא הגיעה.

חוקרי רשות המסים ערכו אתמול חיפושים בביתם של החשודים, במשרדי החברה בבעלותם ובמוקדים נוספים – בהם בשני משרדי רואי חשבון. במהלך החיפוש נתפסו מסמכים וחומרי מחשב והשלושה הובאו לחקירה.

שני האחים ברוש שוחררו תחת הפקדת ערבות אישית בסך 500 אלף שקלים וערבות בנקאית בסך 150 אלף שקלים וצו עיכוב יציאה מהארץ הוצא נגדם. בר לבב שוחרר אף הוא בערבות אישית של 300 אלף שקל וערבות בנקאית בסך 75 אלף שקלים, יציאתו של בר לבב מהארץ נאסרה אף היא.

מטעמו של שרגא ברוש נמסר כי "מר ברוש הופתע מהחקירה העוסקת בנושא מאד נקודתי ומצומצם. זו הפעם הראשונה שנחקר בהקשר כלשהו לאחר עשרות שנים של פעילות עסקית וציבורית ענפה. מר ברוש כמובן משתף פעולה ומשוכנע שתוך זמן קצר ככל שניתן העניין יהיה מאחוריו".

עורך דינו של מיכאל בר לבב בחר שלא להגיב לחשדות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!