דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פסגות

כאן שביתה / 800 עובדי חברת ההשקעות פסגות שובתים כבר שבוע, אך ההנהלה עיקשת

ועד העובדים: "ראשי אייפקס מחזיקים בחבל משני הקצוות – מצד אחד נמנעים מכל התייחסות למו"מ, מאידך מפעילים לחץ על הנהלת פסגות להקשיח עמדות בו" | ההנהלה: "על וועד העובדים לגלות אחריות כלפי החברה, עובדיה, ולקוחותיה"

שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)
שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד העובדים בפסגות טוען כי ההנהלה, בלחץ בעלי השליטה, מושכים את המשא ומתן איתם ומסרבים לחתום על הסכם קיבוצי שיאפשר בטחון תעסוקתי ותוספת שכר. השביתה שהחלה ביום ראשון בחברת ההשקעות פסגות נמשכת גם היום, וצפויה להמשך אף מחר. בשעות הבוקר (חמישי) קיימו העובדים הפגנה נוספת מול משרדי החברה ברחוב רוטשילד בתל אביב – לאחר שביום ראשון הפגינו מול משרדי קבוצת אייפקס – בעלת השליטה בחברה.

שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)
שביתה בפסגות (קרדיט: כוח לעובדים)

800 העובדים מוחים על סירוב ההנהלה להתקדם במו"מ, ועל פערים רבים בדרך לכינון הסכם קיבוצי ראשון בחברה. "גם לאחר שביתה של יום לפני כשלושה שבועות וגם לאחר שבוע של שביתה, מסרבת ההנהלה להתקדם במו"מ תוך התעלמות מהמחיר הכבד שמשלמים הלקוחות" מסר יו"ר ועד העובדים שלומי לוגסי. "בניסיון לשבור את השביתה ניסתה ההנהלה להפעיל אתמול  בצהריים (27.6.18) פיילוט- חברי הנהלה ובהם גם נציגים וסמנכ"לים תפקדו כנציגי שירות לקוחות, אך לא עמדו בעומס הקריאות. "מצער לראות כי הנהלת החברה מחפשת פתרונות מאולתרים בניסיון לשבור את הוועד ובלבד שלא יידרשו להתקדם במו"מ" הוסיפו בוועד העובדים. "נראה כי מבול הפניות והתפעול השוטף הולך ונערם וההנהלה מנהלת משחקי אגו על גב העובדים והלקוחות" אמר בו אשכנזי, חבר וועד נוסף.

"ראשי אייפקס מחזיקים בחבל משני הקצוות – מצד אחד נמנעים מכל התייחסות למו"מ בפסגות, מאידך מפעילים לחץ על הנהלת פסגות להקשיח עמדות במשא ומתן" מתחו בוועד העובדים ביקורת על בעלי השליטה. לדבריהם סלע המחלוקת המרכזי במו"מ הוא דרישת העובדים לשיפור בתנאי השכר, לאחר שבארבע השנים האחרונות לא היה בחברה עדכון שכר.

"לאחר שנתיים של מו"מ אנחנו עומדים מאחורי דרישותינו הבסיסיות- ביטחון תעסוקתי ותוספות שכר הוגנות. כל שנדרש הוא מו"מ אינטנסיבי עד לחתימה על מסמך הבנות כללי אשר יצעיד את החברה לעידן חדש ביחסי העבודה. בינתיים ההנהלה תחת לחצי אייפקס מעדיפה להסתכן בקנסות על פני קידום המו"מ" הוסיף אשכנזי. באם לא יחול שינוי בעמדת ההנהלה מכוונים העובדים להרחיב את השביתה גם לשבוע הבא.

חברת ההשקעות פסגות מנהלת למעלה מ-180 מיליארד שקל עבור 1.3 מליון לקוחות ושוויה מוערך בכ-3.5 מיליארד שקלים.  ב-2010 רכשה קרן אייפקס כ-76.8% מבית ההשקעות, אחת העסקאות הגדולות בתולדות שוק ההון המקומי. מאז הגדילה אייפקס את כוחה עד כדי 100% מן השליטה בחברה.

מחברת פסגות נמסר: "הנהלת פסגות מנהלת משא ומתן בשקיפות, באחריות ובתום לב עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכם קיבוצי. אנו מצרים על החלטתו של ועד העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים, במיוחד כאשר הנהלת החברה הציעה תוספות שכר והטבות משמעותיות. אנו סבורים כי על וועד העובדים לגלות אחריות כלפי החברה, עובדיה, וציבור לקוחותיה ולשוב לשולחן המשא ומתן. הנהלת פסגות פועלת להמשיך את התנהלותה הסדירה של החברה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!