דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החופש הגדול

סוף שנת הלימודים / הכל הם יכולים: תלמידות ותלמידי היסודי יוצאים היום לחופש הגדול

1,500,000 תלמידות ותלמידים ו-90,000 עובדי הוראה יסיימו היום (שישי) את שנת הלימודים ויצאו לחופש הגדול | השר בנט בירך: "מאחל לכל תלמידה ותלמיד חופש של חוויה ומשמעות, והכי חשוב - שימרו על עצמכם" | ההורים לילדים האלרגים ממשיכים במחאתם

ילדים יוצאים לחופש הגדול (צילום ארכיון: יוסי זמיר/פלאש90)
ילדים יוצאים לחופש הגדול (צילום ארכיון: יוסי זמיר/פלאש90)
דוד טברסקי

כ-1,500,000 תלמידות ותלמידי מערכת החינוך היסודית והגנים, וכ-90,000 עובדי הוראה מסיימים היום (שישי) את שנת הלימודים תשע"ח. "מאחל לכל תלמידה ותלמיד חופש של חוויה ומשמעות, והכי חשוב – שימרו על עצמכם" מסר שר החינוך, נפתלי בט.

בצל סיכום שנת הלימודים, ההורים לילדים אלרגנים, המפגינים מול ביתו של בנט מעל לשלושה שבועות ובשבוע האחרון החריפו את המאבק,ומתכוונים להגיש בג"ץ עד סוף השבוע. ההורים טוענים שאלפיי ילדים אלרגנים ובעלי צרכים רפואים ייחודיים נמצאים במצב שבו לא בטוח שהם יתחילו את שנת הלימודים הבאה, בגלל כוונת משרד לבטל את מערך הסייעות הרפואיות ולפטר כ-3,500 סייעות העובדות בגני הילדים ובתי הספר היסודיים.

בים, בבריכה ובמחנה

כ-150 אלף בנות ובני נוער ייקחו חלק בסמינרים, מחנות קיץ, קייטנות וטיולים של משרד החינוך, תנועות וארגוני הנוער. כ-650,000 תלמידים ייקחו חלק בקייטנות הקיץ, המפוקחות ע"י משרד החינוך. לפי נתוני משרד החינוך, כ-340,000 תלמידי כיתות א'-ג' צפויים לקחת חלק ב'בתי הספר של החופש הגדול בבתי הספר' – קייטנות הקיץ המסובסדות לפי אשכולות הלמ"ס, אותן מפעיל משרד החינוך. המשרד מתכוון להפעיל גם קייטנות דיגיטליות, מתחמי פעילות בחופים, מחנות קיץ, מחנות לימוד אנגלית ומתחמים חינוכיים נודדים.

״הכל אני יכול בחופש הגדול – כך כתבה נעמי שמר, וכך אני אומר למעל 2 מיליון ילדים שיוצאים היום לחופשת הקיץ" אמר בנט, ואיחל לתלמידים חופשת קיץ משמעותית. לצד הכיף "החופשה היא הזדמנות נפלאה למלא את הזמן הפנוי במשמעות וערך מוסף – לקרוא ספר, להעצים תחביב או כשרון, להתנדב בקהילה ולצבור ידע בתחומים חדשים. אני מאחל לכל תלמידה ותלמיד חוויות נפלאות בים, בבריכה ובטיולים עם המשפחה – אבל לא רק. חופש של חוויה ומשמעות, והכי חשוב – שישמרו על עצמם״.

השר בנט בירך גם את המורים ואמר ״זה הזמן לקחת פסק זמן, למלא מצברים ולחדש כוחות אחרי שנת לימודים פורייה ומוצלחת. המורים בישראל הם חוד החנית שלנו, אני גאה בכם ובעשייה המבורכת שלכם למען ילדי ישראל. תודה לכם על שנה נפלאה!״.

"אנו מסכמים היום שנה מרובת חידושים ותכניות לאומיות, להזנקת מערכת החינוך, לצמצום פערים בחברה הישראלית ולהתאמת המערכת למאה ה-21", מסר מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב. "השקנו את תכנית הצהרונים, פתחנו את מוסדות החינוך בחגים, ולראשונה החל משרד החינוך לסבסד חוגים. אני רוצה להודות לאנשי החינוך המסורים, על עבודה חינוכית מאומצת, איכותית והישגית, שנעשתה לאורך כל שנת הלימודים. אני מאחל למערכת החינוך כולה חופשת קיץ מהנה, חווייתית ומשמעותית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!