דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מיגור הזנות

מיגור הזנות / בית המשפט קבע: אתר צרכני הסקס הגדול בישראל 'סקס פורום' ייסגר

בתוך כך, נעצר מפעיל האתר, שרון דגני | בכדי לנסות ולעקוף את החוק, התפצל אתר 'סקס אדיר' ל'פורום סקס', אך פסיקת בית המשפט מהיום קובעת נחרצות: זירת זנות וירטואלית אינה לגיטימית בישראל

משתמש במחשב, אילוסטרציה. (תמונה מתוך pixabay)
משתמש במחשב, אילוסטרציה. (תמונה מתוך pixabay)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (חמישי) כי אתר צרכני הסקס הגדול בישראל, 'סקס פורום' שהתפצל מהאתר 'סקס אדיר' ייחסם. לעומת זאת, האתר המקורי 'סקס אדיר' לא ייחסם לעת עתה. צו הסגירה לפורטל הפורומים ניתן על ידי בית המשפט במענה לבקשת הפרקליטות לסגור אותו, לצד מספר אתרים נוספים.

הבקשה הוגשה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה בהתאם לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט. החוק קובע כי במקרים של פרסום זנות תוכל הפרקליטות להגיש בקשה לבית המשפט להסיר מהרשת אתרי אינטרנט בישראל או לחסום גישה לאתר המאוחסן בשרתים בחו"ל.

"כשיצאתי עם הקמפיין ב-2014 היו לי מספר יעדים ברורים, שאפשר לסכם אותם לחזון אחד – להציף ולהעמיק את הדיון הציבורי בנוגע לזנות, תוך הדגשת הנזקים באקט עצמו, כפי שהם משתקפים בדיוני הגברים", כך אומרת ל'דבר ראשון' טלי קורל, מייסדת דף הפייסבוק "When he pays", בתגובה לסגירת האתר. קיוויתי גם שהדיון הציבורי יכלול פרספקטיבות שונות של השיח – כלומר גם מצד הנשים. כמעט ארבע שנים מאוחר יותר, לשמחתי הקמפיין הצליח להגשים את יעדיו, גם אם באופן חלקי".

קורל הסבירה כי "מצד אחד יש לשיח עוד פוטנציאל התפתחות גדול, בעיקר מהזווית של הנשים בזנות מכל קשת העמדות, אולם מצד שני היום הדיבייט על זנות בישראל הוא ער מאי פעם, ויותר אנשים מודעים למורכבות ולנזקים שבתעשייה. העלמת הפורום לא תעלים את התעשייה עצמה – בוודאי לא כאשר ישנה השהייה משפטית להחזיק את 'סקס אדיר' באוויר כדי לאפשר לשרון דגני בעליו להתגונן נגד סגירתו. אבל עם סגירתו של פורום הדיווחים, תמנע מוטיבציה של גברים רבים לדווח ולהסתקרן, ובכך להגדיל את מעגל הלקוחות החדשים, וגם נשים לא יצטרכו לעמוד במצב שהדיווחים משמשים נגדן כמניפולציה ל'שיפור השירות' ול'שיפור ביצועים', מה שיצר בקרבן חרדה מתמשכת ופגיעה. זהו עוד כלי אלים בידי לקוחות הזנות נגד הנשים בזנות שלשמחתנו היום ברורה מידת חומרתו".

התפצלו כדי לעקוף את החוק

בחודש ספטמבר האחרון, מיד עם כניסתו של החוק לתוקף – התפצל אתר פרסום הזנות המרכזי בישראל, 'סקס אדיר', לשני אתרים: 'סקס אדיר' בו מתפרסמות מודעות המפרסמות נשים בזנות ומציעות צריכת זנות, ואתר 'סקס פורום'.

'סקס פורום' משמש כפורטל פורומים, בהם צרכני זנות מספרים אלה לאלה על זירות זנות, ומדווחים על נשים בזנות. בסקס פורום חברים מעל ל-25,000 משתמשים רשומים, לצד הערכה של 60,000 משתמשים לא רשומים. בשנים האחרונות, הוקם דף הפייסבוק "When he pays", בו מצוטטות ביקורות כאלה של צרכני זנות מתוך האתר, במטרה להציג את האופן בו צרכני זנות מתייחסים לנשים בזנות.

המאבק בזנות (משמאל: פרופיל דף הפייסבוק 'when he pays', מימין: פלאש 90)
המאבק בזנות (משמאל: פרופיל דף הפייסבוק 'when he pays', מימין: פלאש 90)

נגד בעליו של אתר 'סקס אדיר', שרון דגני, מתנהלת בזמן זה חקירה בגין עבירות של פרסום זנות. לאור זאת, ומטעמים נוספים, החליט בית המשפט כי יש מקום להשהות את קבלת ההחלטה בעניין אתר 'סקס אדיר'.

"מסר ברור כי אין מקום לשיח פוגעני, נצלני ומבזה נשים במרחב הווירטואלי"

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה כי "אחרי שנים של מאבק ודרישה מהרשויות לשים סוף לפורום צרכני הזנות אדיר הממדים – התקדמנו היום עוד צעד בדרך למיגור תרבות צריכת הזנות בישראל. בעליו של אתר 'סקס פורום' בחרו להפריד אותו מהאתר הראשי ('סקס אדיר') בו היה שנים, ולא סתם. ככל שהמאבק התקדם היה ברור כי ימיו של הפורום ספורים. כיום זירת הזנות הגדולה ביותר בארץ היא אתר 'סקס פורום', שם כותבים לעיתים תכופות מעל 25,000 המשתמשים הרשומים בו, אשר פעלו עד היום באין מפריע. שם הם מצאו מרחב פתוח ובטוח לדבריהם החשוכים, הבוטים והאלימים ביותר. ההחלטה לסגור את האתר היום מעבירה מסר ברור כי אין מקום לשיח פוגעני, נצלני ומבזה נשים במרחב הווירטואלי, כמו גם במרחב האמיתי. ובעיקר כי תמו הימים בהם היינו סבלניים כלפי מקומות בהם מתייחסים לנשים כמוצר צריכה".

לעניין אי סגירת אתר 'סקס אדיר', התייחסה עו"ד יעל בן-סעדון, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: "אחרי ציפייה ארוכה, הוחלט בשבוע האחרון לעצור את שרון דגני, בעלי סקס אדיר, על מנת להעמידו לדין על שנים של פרסום זנות וגריפת רווחים על גבן של אלפי נשים. הצטערנו לשמוע כי בית המשפט החליט להשהות את הדיון בעניין הסרת האתר מהרשת מטעמים ביורוקרטיים הקשורים בחקירתו הפלילית. ברור לכל כי כל יום בו אתר "סקס אדיר" ממשיך להופיע ברשת, הוא יום באמצעותו ינוצלו רבות כל כך לזנות. אם היה מדובר בעבירה כה חמורה כלפי כל אוכלוסייה אחרת – לא היו מעלים על הדעת להמתין חצי שנה להכרעה בתיק הפלילי, ומאפשרים במסגרת הליך מנהלי קודם כל לעצור את הניצול והביזוי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!