דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / סיום שלב הבתים: בלגיה ניצחה את אנגליה 0:1 וזכתה בראשות הבית

הנבחרת הבלגית סיימה את שלב הבתים כשהיא נראית כמועמדת ללכת עד הסוף, אחרי שניצחה את אנגליה | קולומביה ניצחה 0:1 את סנגל שהודחה בגלל הפרש כרטיסים צהובים בינה לבין יפן, שעלתה יחד עם קולומביה לשמינית הגמר

שחקני נבחרת בלגיה חוגגגים לאחר הניצחון על אנגליה. 28 ביוני (Photo by VI Images via Getty Images IL)
שחקני נבחרת בלגיה חוגגגים לאחר הניצחון על אנגליה. 28 ביוני (Photo by VI Images via Getty Images IL)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בלגיה – אנגליה 0:1

שלב הבתים של מונדיאל 2018 נחתם במשחק פסגה בין שתיים מהנבחרות הרשימות עד כה בטורניר שרצו לסיים עם מאזן מושלם. למרות זאת, הנבחרת הבלגית הבלגית עלתה בהרכב משני ולא נראתה מסוכנת במיוחד. עד הדקה ה-51 כאשר עדנאן ינזואי כבש את שער הניצחון מרשים אחרי שסובב כדור מתוך הרחבה. מרכוס רשפורד החמיץ את ההזדמנות הכי טובה של הבריטים להשוות אבל החמיץ מול קורטואה. הנבחרת הבלגית סיימה ראשונה בבית ותפגוש בשמינית הגמר את יפן. אנגליה תקבל משוכה קשה בשמינית הגמר בדמותה של קולומביה.

במשחק שהיה לפרוטוקול תוניסה ניצחה את פנמה 1:2. פנמה הגיעה לאחר ההפסד 6:1 לבלגיה. דווקא פנמה עלתה ליתרון ראשון משער עצמי של יאסין מרייח בדקה ה-33. לאחר מכן התוניסאים הפכו את התוצאה משערים של פחרדין בן יוסף (51) ו-ווהבי חאזרי (66) שהביאו לתוניסיה את ניצחונה ראשון בגביע העולם אחרי 40 שנה.

קולומביה – סנגל 0:1

מי שחשב שנגמרו הדרמות בשלה הבתים היה צריך לחכות לרגעי הסיום של בית ח'. שתי הנבחרות עלו בידיעה שניצחון יעלה אותן לשמינית הגמר, כשהן תלויות גם בתוצאה בין יפן לפולין.

הסנגלים שרצו לשחזר את ההישג מ-2002, פתחו את המשחק בנחישות דקה ה-16, סדיו מאנה הופל ברחבה על ידי דווינסון סאנצ'ס, השופט קבע פנדל, אבל שינה את החלטתו אחרי התייעצות זריזה ב-VAR. קולומביה איבדה בדקה את ה-31 את הכוכב שלה חאמס רודריגז שנפצע והוחלף.  בדקה ה-73 הר הגעש בקולומביה התפרץ כשקינטרו הרים קרן מימין, יירי מינה התרומם ונגח היישר לרשת של סנגל.

"האריות של טרנגה" לחצו כדי להשוות ולהשאיר להם סיכוי לעלות, אבל לא הצליחו להכניע את אוספינה והמשחק הסתיים בחגיגה קולומביאנית. במשחק המקביל, פולין ניצחה 0:1 את יפן משער של בדנארק בדקה ה-59. פולין איבדה סיכוי לעלות ולכן יפן הייתה תלויה במאזן של סנגל.

שתי נבחרות סיימו עם אותו מספר נקודות ומאזן שערים דומה (4:4), בשלב הזה ההכרעה עברה לכמות הכרטיסים הצהובים של כל נבחרת בטורניר, לפיכך – לסנגל היו שני כרטיסים צהובים יותר מנבחרת "ארץ השמש העולה" ולכן יפן עלתה לשמינית הגמר!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!