דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק חינוכי

מאבק חינוכי / אפקט ברזילי: ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום בעתיד התאגיד והחינוכית

בשל דרישת איגוד השידור האירופאי ובניגוד לעמדתו הראשונית של ראש הממשלה - חטיבת החדשות לא תופרד מתאגיד השידור הציבורי | לטלוויזיה החינוכית אין (עדיין) זוכה באירווזיון, ובשל כך נראה שעתידה נחתם

אוזה ונולי מוחות נגד סגירת החינוכית (צילום: דפנה טלמון)
אוזה ונולי מוחות נגד סגירת החינוכית (צילום: דפנה טלמון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בשני תיקונים לחוק השידור הציבורי: ביטול הפרדת חטיבת החדשות מתאגיד השידור הציבורי, וביטול הסגירה המתוכננת של הטלוויזיה החינוכית באמצע אוגוסט.

על אף שפיצול חטיבת החדשות היה פרוייקט מרכזי של הקואליציה הנוכחית, וחרף העובדה שראש הממשלה הטיל עליו משקל רב בעבר – זכייתה של הזמרת נטע ברזילי בתחרות האירוויזיון טרפה את הקלפים. בשנה הבאה צפויה התחרות להתקיים בישראל, אולם איגוד השידור האירופי EBU פנה לממשלה והבהיר כי פיצול חטיבת החדשות מהתאגיד עשוי להביא להרחקתה של ישראל מהאיגוד, ולהעברת התחרות למדינה אחרת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נטע ברזילי במעון רהמ בירושלים לאחר הזכייה באירוויזיון (קרדיט חיים צח/ לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נטע ברזילי במעון רהמ בירושלים לאחר הזכייה באירוויזיון (קרדיט חיים צח/ לע"מ)

בעוד שהצעת החוק לביטול ההפרדה היא ממשלתית וצפויה לעבור בלא בעיות מיוחדות – הצעת החוק לביטול סגירת הטלוויזיה החינוכית הוגשה כהצעת חוק פרטית על ידי ח"כ מיקי זוהר, והדיון בה בוועדת השרים נדחה כבר מספר פעמים. על פי חוק השידור הציבורי הקיים, שהובל בשעתו על ידי שרי האוצר והתקשורת דאז – יאיר לפיד וגלעד ארדן, צפויה החינוכית להפסיק את שידוריה ב-14 באוגוסט.

עובדי הטלוויזיה החינוכית הפגינו ביום שישי מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, במחאה על עמדתו הפאסיבית בנוגע לסגירת הערוץ. "שר החינוך שהחינוכית היא יחידה במשרדו , צריך לפעול בעצמו לתיקון החוק ולא להסתפק בהשמעת דברי תמיכה נעימים לאוזן" מסרה לדבר ראשון יו"ר ועד הטכנאים בערוץ, לילך גבאי שזר. "אנחנו מצפים מבנט לעבור ממעמד של תומך פסיבי לאוהד אקטיבי ולהשתמש בכל סל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותו כשר החינוך על מנת להציל את החינוכית מסגירה ולמנוע את הפסקת שידורי החינוכית. אנחנו בטוחים שציבור הילדים בישראל יוקיר לו תודה".

הצעת החוק של ח"כ זוהר, כוללת קיצוץ של כ-40% מתקציב הטלוויזיה החינוכית – קיצוץ הצפוי להביא, בהתאם לתוכנית ההתייעלות שהכינה מנכ"לית הערוץ ד"ר אורנה שמחון, לפיטוריהם של כמחצית העובדים – זאת על אף שבעשור האחרון הצטמצמה מצבת העובדים בערוץ מ-400 לכ-180, וב-2015 זכה הערוץ באות ההתייעלות של נציבות שירות המדינה. הן ההצעה לסגירת החינוכית והן ההצעה לקיצוץ בתקציבה, נתקבלו בלא הליך מקדים של ועדה ציבורית מייעצת או חוות דעת מומחים התומכות בצורך לשנות את הערוץ, הנחשב לאחד המובילים בעולם בתחומו.

הפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה(ועד העובדים)
הפגנת עובדי וצופי הטלוויזיה החינוכית מול משרד ראש הממשלה(ועד העובדים)

בשבועות האחרונים הובעו התנגדויות למניעת הסגירה המתוכננת של הערוץ, שכן שידורי הערוץ אינם מתוקצבים כבר בתקציב 2019 – והמשך השידורים ידרוש העברת הסכום שהוקצע בתקציב תאגיד השידור הציבורי לצורך הקמת ערוץ ילדים, חזרה לטלוויזיה החינוכית. מוקדם יותר בשבוע שעבר מסרה לדבר ראשון לימור זהבי מועד העיתונאים של הטלוויזיה החינוכית, כי העובדים מקווים לשמוע בשורות טובות מועדת השרים "מכיוון שגם תיקון חוק הפיצול של תאגיד השידור הציבורי עולה – אנחנו מקווים מאוד שיווצרו התנאים שיאפשרו לבצע גם את התיקון הנחוץ להצלת הטלוויזיה החינוכית – ואז נוכל להמשיך ליצור עוד 52 שנים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!