דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מתווה הכותל

מתווה המריבה / אחרי רגב, גם שקד ביקשה לעזוב את הוועדה להגדלת הרחבה המשותפת בכותל

שרת המשפטים הודיעה על כך לראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי שהייתה נתונה ללחצים להתנגד למתווה המדובר | בשבוע שעבר הודיעה השרה רגב על התפטרותה מראשות הוועדה משום שאינה מעוניינת להכשיר תפילה רפורמית בכותל

נשות הכותל בתפילה בכותל במחאה על נפילת הסדר התפילה בכותל נובמבר 2016 (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
נשות הכותל בתפילה בכותל במחאה על נפילת הסדר התפילה בכותל נובמבר 2016 (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).

שרת המשפטים איילת שקד ביקשה מראש הממשלה בנימין נתניהו לעזוב את הוועדה האמונה על העבודות להגדלת רחבת התפילה המשותפת בכותל המערבי. הודעת שקד מגיעה לאחר התפטרותה של שרת התרבות מירי רגב מראשות הוועדה. בישיבת שרי הליכוד שהתקיימה הבוקר (ראשון) ביקש נתניהו למצוא לרגב מחליף, אך אף אחד מהשרים לא היה מעוניין בכך. הממשלה הייתה אמורה להצביע בישיבתה היום על נטילת הסמכויות מרגב, אולם הוחלט להקפיא אותה בגלל צום י"ז בתמוז ולערוך בשעות הערב משאל טלפוני.

לפי סעיף 29 לחוק העתיקות, כל עבודה באתר דתי מחייבת אישור של ועדת שרים, בה חברים השר הממונה על רשות העתיקות (מירי רגב עד להחלטה אחרת), השר לשירותי דת דוד אזולאי ושרת המשפטים איילת שקד. אזולאי צפוי להצביע נגד ההחלטה, אם תובא לאישור הוועדה, ולכן עיקר הלחצים הופעלו על השרה שקד שכאמור ביקשה אף היא לפרוש ממנה.

רגב הודיעה לנתניהו בשבוע שעבר על התפטרותה מראשות הוועדה. לדבריה, "מצפונה לא מאפשר לה" להכשיר תפילה רפורמית בכותל. בראיון לגלי צה"ל ביום חמישי האחרון אמרה: "אני לא רוצה לראות נשים עם טלית בכותל".

ביטול המתווה הקודם לפני שנה, בעקבות לחץ מהמפלגות החרדיות, עורר זעם רב בקרב יהדות ארצות הברית ובעקבות כך נתניהו הודיע כי יושקעו כספים בהגדלת הרחבה הקיימת בקשת רובינסון, במטרה לאפשר בה תפילה מעורבת. הרחבה שאותה מעוניין נתניהו לשפץ פועלת כיום בהיקף מצומצם ובשנה החולפת נעשו בה עבודות בנייה להגדלתה. נגד המשך העבודות הוגשה עתירה לבג"ץ וכדי להמשיך בהן, על הוועדה לאשר עבודות אלה כדי להציג שכל האישורים הנדרשים התקבלו.

שרת התרבות מירי רגב התייחסה בפתח ישיבת הממשלה להעברת סמכויותיה, ואמרה כי "לראש הממשלה יש את הסמכות להפקיע סמכויות מח"כים ושרים. כפי שראש הממשלה מינה אותי לוועדה כך הוא יכול בהחלט להחליט להפקיע את סמכותי. אמרתי מספר פעמים שאני מתנגדת למתווה הכותל כפי שהוגש לשולחני וכפי שראיתי לפני חודש כתוצאה מעתירה לבג"ץ. לראש הממשלה יש את הזכות לראות את הדברים באופן מערכתי ורחב יותר. זאת החלטתו וכמובן שאני מכבדת אותה". רגב הוסיפה כי "אין לי בעיה שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה במקום שלו. פגשתי רפורמים בארגנטינה – הם נחמדים ומדהימים אם הם רוצים להיות רפורמים בארגנטינה. פה בארץ – הם יעשו לפי הנהלים של הארץ".

בנוסף, תקפה רגב את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט והאשימה אותו בהחלטה על הקמת הרמפה בקשת רובינזון. לדבריה, בנט אישר את העבודות בצורה בלתי חוקית. בנט עצמו כלל לא היה בישיבה. השרים אורי אריאל ואריה דרעי הביעו התנגדות גם כן לעבודות שיפוץ הרחבה בדיון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!